پدرو سانچز: اسپانیا دولت فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد+ فیلم

نخست‌وزیر اسپانیا با انتقاد از نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که این کشور تلاش خواهد کرد تا دولت فلسطین در کشورهای اروپایی به‌رسمیت شناخته شود.

به گزارش مشرق، «پدرو سانجز» نخست‌وزیر اسپانیا با انتقاد شدید از کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار عزه اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

سانچز که به‌تازگی بار دیگر با رأی پارلمان توانست در قدرت بماند تأکید کرد «دولت جدید اسپانیا در سطح ملی و در بین کشورهای اروپایی تلاش خواهد کرد تا «دولت فلسطین به رسمت شناخته شود.»

پدرو سانچز هفته گذشته بار دیگر به عنوان نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد و قدرت را حفظ کرد. سانچز ۵۱ ساله امروز پنجشنبه با رای ۱۷۹ نماینده پارلمان اسپانیا توانست به عنوان نخست وزیر کشورش در قدرت ماندگار شود.

سانچز برای ماندن در قدرت با احزاب کوچک و همچنین دو حزب جدایی طلب کاتالونیا توافق کرده بود تا به حضور وی به عنوان نخست وزیر رأی مثبت دهند.

پدرو سانچز، برای جب حمایت دو حزب جدایی طلب کاتالونیا موافقت کرده بود که صدها نفر از کسانی را که به خاطر نقش آفرینی شان در فرآیند جدایی طلبی کاتالونیا تحت تعقیب بودند، عفو شوند؛ تصمیمی که البته با مخالفت‌ های بسیاری هم در این کشور همراه بود.

توافق دولت تحت رهبری سوسیالیست‌ ها در مادرید با حزب جدایی‌ طلب کاتالونیا برای حفظ قدرت در ازای تصویب قانون عفو، خشم مخالفان را در روزهای گذشته در اسپانیا برانگیخت به نحوی که پلیس و نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان خشمگین و معترض به حزب حاکم، به شدت برخورد کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    شیرپاک خورده است.
  • ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    باریکلا به جنگجویان یمنی کاری کردن کارستان سگ یو نیست ها مجبورا" آتش بس بپذیرند به امید پیروزی نهایی ونابودی اسرائیل و آمریکا انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس