۵۸ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد خودکفا شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاکنون ۵۸ هزار نفر در کشور خودکفا شده‌اند و تعهد امسال کمیته امداد، در بحث خودکفا شدن ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش است.

به گزارش مشرق، سیدمرتضی بختیاری ظهر پنج شنبه در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد و تجلیل از یاوران اشتغال در شهر سنندج با اشاره به اثربخشی راهبران اشتغال در کشور اظهار کرد: این راهبران از ابتدا تا انتها کنار کارجو قرار دارند و به خوبی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در اصل ۴۳ قانون اساسی کشور که ۹ بند دارد به موضوع تأمین اقتصادی جامعه، ریشه‌کن کردن فقر و تأمین امکانات و شرایط لازم برای ایجاد اشتغال برای همه افرادی که قادر به کار هستند اشاره شده است، بیان کرد: اینها از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد محسوب می‌شود.

بختیاری با اشاره به اتفاقات مؤثر حوزه اشتغال در این دولت تصریح کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاده است به طوریکه در سال ۱۴۰۰ در اولین جلسه شورای عالی اشتغال تصویب شد که کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند و ۵۰ درصد نیز به اشتغال غیر مددجویان اختصاص داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در کردستان افراد نیازمندی که مددجوی کمیته امداد نبودند از تسهیلات برخوردار شدند، افزود: این افراد نیز خودکفا و توانمند شده‌اند.

وی به همراهی خوب بانک‌های عامل در راستای اعطای تسهیلات اشتغالزایی پرداخت و گفت: با همراهی بانک‌ها موفق شده‌ایم که بیش از ۸۸ درصد جذب تسهیلات اشتغال را دو سال گذشته داشته باشیم.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای در راستای صادرات فرش دستباف استان کردستان به امضای رئیس کمیته امداد کشور و استاندار کردستان رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چطور ؟؟؟ پولشان را قطع کردید یا افتادند به مسافر کشی و سبزی فروشی ؟؟
  • ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سقف وام کارگشایی ۳۰۰ تومنه به امدادگر می‌گویند با ۲۰۰ تومن دوخانواررا خودکفا کن! کمی در این معنا بیندیشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس