مبلغ مالیات سیگار و تنباکو در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

معاون وزیر بهداشت از این گفته است که درآمد ناشی از افزایش مالیات سیگار که قرار بود برای ترویج ورزش همگانی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد هنوز اختصاص نیافته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"آبستراکسیون چپ" برای ترور انتخابات

"آبستراکسیون چپ" برای ترور انتخابات/ حمله به مجلس از درون مجلس در روز مجلس!

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال چپ و از معاریف حزب اعتماد ملی در یادداشتی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد با کنایه به انتخابات مجلس در سال جاری نوشت:

"اگر قرار باشد، انتخابات محدود به یک جریان سیاسی خاص شود و باقی جریانات ردصلاحیت شوند، نهایتا جمهوریت نظام تضعیف می‌شود. تضعیف جمهوریت بدون تردید باعث تضعیف اسلامیت نظام هم می‌شود. "[۱]

*بایستی متوجه بود که این قبیل حرف‌ها صرفا تقلا برای جاده‌صاف‌کنی پیرامون طرح خیانتبار "تحریم انتخابات" است که چپ‌های نانجیب آنرا کلید زده‌اند.

وگرنه پر واضح است که اولا اصلاح‌طلبان نجیب زیادی برای انتخابات پیش رو تأیید صلاحیت شده‌اند، ثانیا چپ‌ها می‌توانستند به جای اصرار بر معرفی رجال بدسابقه‌ی مورد تأکیدشان؛ چهره‌های خوش‌نام را به عرصه انتخابات معرفی کنند و ثالثا و فرض بر عدم وجود هیچ نامزد اصلاح‌طلبی در انتخابات؛ چپ‌ها می‌توانستند از فرمول سال ۹۲ و "حمایت از نامزد نزدیک" در انتخابات استفاده کنند.

اما همانطور که اشاره شد؛ قرار است جاده‌ی پروژه تحریم انتخابات، هموار شود!

در بحث مشارکت و تضعیف نظام هم آقای گرامی‌مقدم همین اصل ساده سیاسی را نمی‌داند که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین‌کننده چیزی نیست و ضعف و قوت یک نظام سیاسی صرفا وابسته به میزان اجرای قانون است.

یعنی هنگامی که یک نظام سیاسی می‌تواند یک انتخابات قانونی برگزار کند؛ پس مستظهر به حمایت اکثریت است، نتیجه انتخابات برای همه لازم‌الاتباع است و البته آبستراکسیون یک جریان خاص سیاسی هم هیچ تأثیری در نتیجه انتخابات و قوت نظام سیاسی نخواهد داشت.

"آبستراکسیون" اصطلاحی پارلمانتاریستی به معنای خروج عمدی یک گروه برای از رسمیت انداختن یک تصمیم جمعی است.

***

درآمد حاصل از مالیات سیگار کجاست!؟

"آبستراکسیون چپ" برای ترور انتخابات/ حمله به مجلس از درون مجلس در روز مجلس!

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان به ایلنا گفته است: تولیدکنندگان سیگار داخلی تلاش می‌کنند که با تبلیغات سوء خود، بانوان و نوجوانان بیشتری را به سمت مصرف سیگار سوق دهند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سیگار تا حدی روی کاهش مصرف آن تاثیر می‌گذارد، ولی مهمترین راهکار در این زمینه، آموزش و فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: در سال گذشته با رایزنی‌هایی که با نمایندگان محترم مجلس داشتیم، توانستیم با بالا بردن مالیات بر مصرف دخانیات، قیمت سیگار را مقداری افزایش دهیم و همچنین فروش به زیر ۱۸ سال را ممنوع کنیم و همچنین با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی را برای جلوگیری از گرایش دانش‌آموزان به مصرف دخانیات در دست اجرا داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در عین حال تصریح کرد: قرار است ۵۰ درصد درآمد حاصل از افزایش مالیات بر مصرف دخانیات به وزارت ورزش و جوانان تخصیص داده شود تا برنامه‌هایی را برای ترویج ورزش همگانی و آموزش جوانان در راستای کاهش مصرف و ترک سیگار اجرایی کند. البته این بودجه در سال جاری هنوز به وزارت ورزش تخصیص پیدا نکرده است و امیدواریم هرچه زودتر اختصاص یابد.[۳]

*"اختصاص پیدا نکردن بودجه حاصل از درآمد مالیات سیگار" اگر به سازمان امور مالیاتی مربوط است باید پیگیری شود و اگر سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مسئولیت دارد باید پاسخگو باشد.

چه اگر قرار بود بودجه‌ای به وزارت ورزش اختصاص نیابد پس چرا مالیات سیگار را سریعا زیاد کردند!؟

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر عدم مالیات‌ستانی از بانک‌هایی که تسهیلات نهضت ملی مسکن را نداده بودند نیز منتشر شد. [۴]

وزیر میراث فرهنگی هم مدتی قبل خبر داد که بودجه عمرانی این وزارتخانه هنوز تخصیص نیافته است! [۵]

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-643215

2_ https://rasanews.ir/0038Lj

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1423882

4_ mshrgh.ir/1532077

5_ mshrgh.ir/1550278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 3
    اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت !!!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 3
    خائنین و نوکران و پادوهای دشمنان نباید اجازه کاندید شدن داشته باشند
  • ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    اگر قرار بود درآمد حاصل از دست درازی آشکار به جیب سیگاریها صرف بهداشت و ورزش شود که اینطور موذیانه و فرصت طلبانه قیمت را بالا نمیبردند. برای کار خیر دزدی نمکنند!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    12 0
    جو الکی ندید، اصلاحات به تاریخ پیوست ! حامیان سابق اصلاحات هم اصولا بعیده در انتخابات شرکت کنند ! دیگه همش مال خودتون شد با ۲۰ درصد رای برید تو مجلس حالش رو ببرید :)))
    • ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
      انشاالله نابود شوند خائن ملت
  • ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    در کنار افزایش مالیات و گران کردن سیگار که تاثیر زیادی بر کاهش مصرف ان ندارد بهتر است جلو تبلیغات وواردات ان گرفته شود و سیگار های داخلی داخلی به گونه ای ساخته شوند که بی میلی مصرف را در سیگاری های ایجاد نمایند نه اینکه با افزودنی های غیر مجاز باعث تحریک مردم به کشیدن سیگار شویم .امروزه بنا به توصییه سازمان های بهداشتی وابسته به صهیونیزم جهانی (بهداشت جهانی و..)و اجرای این توصییه ها توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو )بسیاری از مردم کشور علاوه بر سیگار با ده ها مواد مخدر مصنوعی و طبیعی ودارو های روانگردان در معرض خطر جدی هستند و هیچ کسی بفکر ان نیست و بصورت شعار گونه با ان عمل میشود از قبیل شعار" معتاد مجرم نیست و بیمار است "میخواهیم با این پدیده های شوم برخورد شود.در حالی که در خیلی از کشور های ضعیف تر از ما با ان بهتر مبارزه کرده اند و اعتیاد به مواد مخدر را به صفر رسانده اند .
  • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اصلا بی خیال طرفداران این چپی ها ضررشان بیشتر از سودشان است اقلیتی سیری ناپذیر و پر سر وصدا اند
  • علی ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    درآمد مالیات سیگار معلومه که کجاس !!؟؟ جیب آقا زاده ها
  • ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بیچاره سیگاری هااااااااااااااتا از سیگار اینان هم نگذشتند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس