آمریکا فروش تفنگ‌های ام- ۱۶ به اسراییل را به تعویق انداخت!

مقامات دولت بایدن فاش ساختند که واشنگتن به دلیل نگرانی از خشونت شهرک نشین‌های تندرو ضد ساکنان فلسطینی کرانه باختری، قرارداد فروش سلاح ام - ۱۶ را به اسراییل به تعویق انداخته است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که آمریکا قرارداد فروش تفنگ‌های ام- ۱۶ به اسراییل را به دلیل خشونت شهرک نشین‌ها به تعویق انداخته است.

این گزارش می‌افزاید: در پی سندی محرمانه از ارتش اسراییل در خصوص دستور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسراییل مبنی بر عدم بازداشت شهرک نشین‌های تندرو، دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا نگران است.

این پایگاه خبری به نقل از مسئولان اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا قرارداد فروش تفنگ‌ها به اسراییل را برای بررسی مجدد آن به تعویق انداخت؛ در حالی که چند هفته قبل با آن موافقت کرده بود.

در هفته اول جنگ ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، اسراییل از دولت بایدن برای مسلح کردن شهرک نشینان تندرو صهیونیستی در روستاهای نزدیک مرزهای نوار غزه، لبنان و سوریه برای دفاع از خود در برابر حمله‌ها درخواست سلاح کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، به دلیل نگرانی از اینکه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسراییل، که بر پلیس نظارت دارد، ممکن است تفنگ بین شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری توزیع کند، کماکان از تأیید ارسال سلاح ام - ۱۶ به اسراییل خودداری کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    آمریکا مطمئنه شکست صهیونیستها در غزه حتمیه می ترسه این سلاحها به دست مقاومت غزه بی افته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس