کسانی که گرفتار تور ایست بازرسی شوند، به مناطق جنگی اعزام می‌شوند

مشاور شهردار یکی از شهرهای اوکراین از ایجاد ایست بازرسی و موانع در تمام شهرهای این کشور به منظور توزیع دفترچه اعزام به خدمت خبر داد.

به گزارش مشرق، نازاری کیشاک، مشاور شهردار شهر ایوانو-فرانکوفسک در کشور اوکراین گفته است که تا پایان دسامبر در تمام شهرهای این کشور پست‌های ایست بازرسی و موانع جاده‌ای برپا خواهد شد تا دفترچه اعزام به خدمت بین مردم توزیع شود.

وی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: به عنوان بخشی از اقدامات بسیج عمومی، تا ۲۸ دسامبر، در تمام شهرها و مناطق کشور ایست بازرسی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، ارتش اوکراین به تحول نیاز دارد و در نتیجه «بچه پولدارها، فرزندان طبقه اشراف، بلاگرها و هر کسی که در تور ایست بازرسی بیفتد، به نیروهای پیاده‌نظام اعزام خواهد شد.»

تاکنون هیچکدام از سیاستمداران و مقامات اوکراینی، این اطلاعات را تایید نکرده‌اند.

از فوریه ۲۰۲۲ و همزمان با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بسیج عمومی در این کشور به دفعات اعلام و تمدید شده است و مقامات این کشور برای جلوگیری از فرار افراد واجد شرایط از خدمت سربازی، به هر اقدامی متوسل شده‌اند. آنها به طور مشخص خروج از کشور را ممنوع، اطلاعیه و فراخوان‌های پیوستن به ارتش را در دستگاه‌های دولتی، خیابان‌ها و اماکن عمومی توزیع کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های اوکراین، شمار زیادی از افراد واجد شرایط برای فرار از اعزام به مناطق جنگی، به معنای واقعی کلمه ماه‌هاست که خانه‌شان را ترک نکرده‌اند.

فرامین بسیج عمومی تاکنون به رسوایی‌هایی بیشماری منجر شده است.

رسانه‌ها دائماً گزارش‌هایی درباره موضوعات مختلف مرتبط با بسیج عمومی منتشر می‌کنند که از جمله آن می‌توان به گزارش‌ها درباره توسل افسران به زور و خشونت در هنگام توزیع برگه‌های اعزام به خدمت بین شهروندان، قرار گرفتن نام افراد فاقد شرایط اعزام (به‌دلیل مشکلات جسمانی) در فهرست اعزام و همچنین افشاگری درباره نمایندگان و مقاماتی که از اعزام فرار کرده یا پسران واجد شرایط خود را به خارج از کشور فراری می‌دهند، اشاره کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 2
    کشوری که از طرف یک کشور متخاصم مورد حمله واقع شود و بخواهد آن کشور را تسخیر کند و آزادی و استقلال آنها را بگیرد باید کسانیکه درکشور که مورد حمله قرار گرفته تا پای جان دادن از کشورشان دفاع کند اگر چه با زور حکومتشان باشد
  • سعید IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 1
    این چی بود گفت؟ من اگه یکی از اونها بودم که به اون مناطق اعزام میشدم، میرفتم به روسها ملحق میشدم و ضد اوکراین میجنگیدم. اگه نمیشد اینکارو کنم، تا میشد میزدم خودی ها رو میکشتم. اون مرتیکه الاغی که این حرفها رو زده باید بره نوک صف بجنگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس