زن الگوی انقلاب اسلامی برهنه یا منفعل نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زن غربی هرچه برهنه‌تر، برای سرمایه‌داری ارزشمندتر است. زن شرقی هم اصلاً آدم حساب نمی‌شود؛ اما زن مسلمان برای رشد خودش، خانواده و فرزندانش مسئولیت دارد.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پورازغدی در نشست تخصصی افق روشن ویژه مربیان پرورشی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: نقش مادر در خانواده و نقش زن در جامعه از هر نظر استثنایی است. مادر در خانواده رشد دهنده و تربیت کننده است.

وی با بیان اینکه زن الگوی انقلاب اسلامی زن الگوی سوم است که در برابر زن الگوی غربی برهنه و بی‌شرم و یا زن استثمار شده است قرار دارد؛ گفت: زنان در جامعه غربی به اسم تکریم، تحقیر می‌شوند و بر اساس ظاهر و اندام‌هایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به خاطر بدنشان ارزش گذاری می‌شوند. زن در جامعه غربی وقتی مهم می‌شود که بتوانند از بدن او یا تماشایش لذت ببرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زن غربی هرچه زیباتر، جوان‌تر و برهنه‌تر باشد برای سرمایه‌داری غربی ارزشمندتر است. زن شرقی هم اصلاً آدم حساب نمی‌شود؛ نه حقوق مساوی اجتماعی با مردان دارد نه در عالم سیاست و در جامعه وظیفه‌ای برایش معین شده است اما زن مسلمان معاصر زنی است که هم برای رشد خودش، هم در برابر خانواده و فرزندانش و هم در جامعه مسئولیت دارد. زن مسلمان دقیقاً مانند مرد مسلمان وظایف و حقوقی دارد.

وی با بیان اینکه گاهی نوجوان از مربی خود حرف شنوی‌هایی دارد که از پدر و مادرش ندارد؛ گفت: عمق تأثیر گذاری مهم است و هر چه سن نوجوان هم کمتر باشد تأثیر پذیری او بیشتر است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری بیشتر در امر تربیت به تعداد متربی و دانش آموز توجه نکنید؛ گفت: بسیاری از عالمان اخلاق اصرار داشتند که در جلساتشان طلبه‌های کمتری حضور داشته باشند. البته اگر امکانات و مربی به اندازه کافی وجود داشته باشد؛ جذب دانش آموزه‌ای بیشتر خوب است اما چه بسا تمرکز بر تربیت دو دانش آموز در یک منطقه محروم دستاورد بیشتری برای ما داشته باشد تا اینکه در چند مدرسه برنامه‌های خود را به صورت ناقص اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران مدرسه خود با دانش آموزان انجمن اسلامی عکس‌های شاه را شکسته و آتش زده بود گفت: عمده آن دانش آموزانی که کنار ما بودند سال‌ها بعد در انقلاب و جنگ به شهادت رسیدند و یکی از آنها جانباز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمانی که در جامعه و مدرسه نماز خواندن خیلی مرسوم نبود با دانش آموزان نماز را به جماعت برگزار می‌کردیم؛ با وجود اینکه حتی برخی از همکلاسی‌ها نماز جماعت ما را مسخره می‌کردند به قدری در مدرسه، گروه دانش آموزی ما خوب عمل کرده بود که در زمان حکومت نظامی و ماه‌های نزدیک به انقلاب یک تانک را همیشه جلوی دبیرستان ما مستقر کرده بودند.

رحیم پور ازغدی افزود: کار ما در ماه‌های نزدیک انقلاب این بود که در محله‌های مرفه نشین که خانواده‌های نزدیکان دربار سکونت داشتند؛ دیوار نویسی کنیم. هرگاه دانش آموزان را دستگیر می‌کردند به ما می‌گفتند حتی به صورت یواشکی یک فحش به خمینی بدهید تا آزادتان کنیم. بچه‌های انجمن اسلامی دانش آموزان در درگیری‌های خیابانی هم حضور جدی داشتند. شعارها را بین مردم توزیع می‌کردند و یا کوکتل مولوتوف درست می‌کردند. ما هم نوجوان و جوان بودیم و سن ما ایجاب می‌کرد که دنبال دردسر باشیم. در جلسات قرآنی خود هم از تفسیر قرآن آیت الله طالقانی یا تفسیر محمدتقی شریعتی پدر دکتر شریعتی استفاده می‌کردیم. تفسیر قرآن و نهج البلاغه همیشه از برنامه‌های بچه‌های انجمن اسلامی در آن سال‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    23 4
    این زن و این انقلاب اسلامی. ببینید چی به سر دخترای این کشور آوردید. بجای امر و نهی کردن باید مسئولیت بپذیرید.
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      17 10
      تفکر غربی کردن تو مخشان بعد می‌گویند چرا اینطوری شده
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    19 3
    خب الان باید دید چند درصد زنان انقلاب اسلامی رو قبول دارن
    • مربی کاراته IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 11
      اگر در مارپیچ سکوت نیفتاده باشید از همه جا هویداست که قاطبه مردم نظام و کشور و انقلابشان را به بیگانگان نفروخته و علیرغم بعضی گلایه‌ها و نگرانی ها دل به کشور دارند مارپیچ سکوت را رها کنید تا ببینید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    14 2
    از آمار فاجعه بار زندانها میشه فهمید چه کثافتکاری تو جامعه راه انداختید
  • dayani IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    عمده آن دانش آموزانی که کنار ما بودند سال‌ها بعد در انقلاب و جنگ به شهادت رسیدند و یکی از آنها جانباز است. خوب تربیت نشده بود ند، باید می ماندند و نمی گذاشتند نتیجه تلاشهایشان وضعیت امروز ایران باشد. ضمنا تفسیر قرآن اقای طالقانی نباید آدمی مانند شما بسازد که همه فرمایشات مهم ایشان را نادیده گرفته و به دیگران نیز توصیه میکنید چنین کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس