جانسون: کاخ سفید درباره اوکراین با مردم صادق نیست

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست تا اهداف نهایی خود در جنگ روسیه و اوکراین و همچنین نحوه هرگونه بودجه مازاد برای کی‌یف را به وضوح مشخص کند.

به گزارش مشرق، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که دولت جو بایدن، رییس جمهور این کشور باید اهداف غایی خود از جنگ روسیه و اوکراین و همچنین چگونگی هزینه هر نوع بودجه تخصیصی مازاد به کی‌یف را به طور کاملا شفاف مشخص کند. این در حالی است که کاخ سفید برای تداوم جریان پمپاژ تسلیحات به اوکراین، عاجزانه نیازمند تایید کنگره است.

جانسون گفته است که آمریکا باید پیش از تامین امنیت مرزهای دیگران، مرزهای خود را امن کند. این موضع، بازتاب کانون مخالفت جمهوری‌خواهان با تخصیص بسته کمکی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری است که بایدن اکتبر ۲۰۲۳ پیشنهاد داد و هنوز تخصیص نیافته است.

جمهوری‌خواهان در آن برهه حمایت خود از این بسته را به تخصیص بودجه برای کنترل هرچه سختگیرانه‌تر مرز آمریکا با مکزیک منوط کردند. جانسون اضافه کرد که «ممانعت از تصویب این لایحه پیام جمهوری‌خواهان به کاخ سفید بود و این مضمون را داشت که آنها(دولت) با مردم آمریکا صادق نیست. جنگ اوکراین چه پایانی دارد؟ راهبرد ما چیست؟ هدف چیست؟ چطور روی دلارهای گرانبهای مردم نظارت درست داشته باشیم؟»

وی با اشاره به اینکه بدهی فدرال به ۳۴ تریلیون دلار رسیده است، افزود: آمریکا برای ارسال پول بیشتر به اوکراین، باید از محلی دیگر قرض بگیرد. حرف ما این است که بیایید منطقی رفتار کنیم. ما باید به مردمی که این پول‌ها از جیب آنها هزینه می‌شود، پاسخگو باشیم. کاخ سفید اما هیچ پاسخی برای این سوالات ندارد.

شالاندا یونگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید پیش‌تر شرایط کمک به اوکراین را «تقریبا بحرانی» است. او هشدار داد که بدون حمایت کنگره برای تخصیص بودجه، احتمالا واشنگتن باید کمک خود را به طور کلی متوقف کند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کمک بین‌المللی دریافت کرده است. آمریکا اواخر دسامبر بسته ۲۵۰ میلیون دلاری را برای اوکراین تصویب کرد. روسیه تاکید کرده است که کمک های نظامی به کی‌یف قادر به تغییر نتیجه نهایی جنگ نبوده و صرفا آن را طولانی خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    امریکا و صداقت، مظهر فساد و کیثافت!
  • عمیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    روسیه چطور به کمک متحدانش میره، تو سوریه مستقیم تروریست ها رو بمباران میکرد، مقایسه شود با رفتار عموسام با مثلا متحداش، از دور میشینه میگه لنگش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس