ایران دست کسانی را که با امنیتش بازی کنند قطع خواهد کرد

مدیر مرکز مطالعات عراق گفت: پیام جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی از طریق این عملیات مقتدرانه این بود که ایران دست کسانی را که با امنیت و سرنوشتشان بازی کند قطع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران بامداد امروز عملیاتی انتقامی در واکنش به حملات تروریست‌ها به کرمان و سیستان و بلوچستان، اهدافی در اربیل عراق و سوریه را با موشک‌های بالستیک در بردهایی تا حداکثر ۱۲۰۰ کیلومتر هدف قرار داد. این عملیات بعد از هشدارهای متعدد جمهوری اسلامی ایران به حامیان اصلی تروریست‌های منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی اجرا شد و با وجود تلاش‌های رسانه‌ای غربی و صهیونیستی برای متهم کردن ایران کارشناسان و مقامات سیاسی کشورهای مختلف این اقدام را حقی محفوظ برای جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت خود دانستند.

سید محمد صادق الهاشمی مدیر مرکز مطالعات عراق عملیات سپاه پاسداران علیه مواضع تروریست‌های صهیونیستی و آمریکایی در منطقه را حق ایران و منطبق با قوانین بین المللی و حقوقی خواند.

متن مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

عملیات بامداد امروز سپاه پاسداران به مقرهای تروریستی در ادلب و اربیل عراق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من حق ایران و هر کشوری در جهان است که از امنیت کشورش در برابر هر تجاوزی که امنیت داخلی و خارجی آن را تهدید می کند دفاع کند و این موضوع توسط قوانین بین المللی و منشورهای سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

ایران تنها کشوری است که به خاطر مقابله با نقشه های دشمنان و رژیم صهیونیستی امنیت و ثباتش مورد تعرض قرار گرفته چرا که همواره ایران در برابر نقشه‌های شوم دشمنان صهیونیستی که می‌خواستند اسلام و انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را که موجب بیداری ملت‌های جهان شد را از بین ببرند، ایستادگی کرد.

از این منظر بدخواهانه و خبیثانه، آمریکا لانه‌های جاسوسی خود و اردوگاه‌های مخفی را در منطقه ایجاد کرد به طوری که آنها نقطه آغازی برای حمله به امنیت جمهوری اسلامی ایران و امنیت منطقه شدند و در این راستا پایگاه لجستیکی و تشکیلات نظامی را برای مقابله با ایران در منطقه ایجاد کردند.

محور غربی صهیونیستی همواره سعی کرده با ایجاد اختلاف بین ایران و کشورهای همسایه از یک سو و پناه دادن تروریست‌ها برخی از کشورها منطقه را نا امن کند به نظر شما این عملیات نظامی در روابط بین ایران و همسایگانش چه تاثیری دارد؟

ایران در روابطش بر سه اصل تاکید دارد؛ احترام همسایگان مطابق بر قانون بین المللی و اسلام، دوم حمایت ایران از کشورهای همسایه بویژه از عراق در حمله به داعش و سوم توسعه روابط و جلوگیری از تجاوزات.

اما با تاسف شدید آمریکا نمی‌خواهد امنیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه بر قرار شود همچنان که صدام را برای منافع خودش علیه ایران به کار گرفت و امروز نیز اربیل را علیه امنیت ایران به کار گرفته است و ایران نیز در برابر آن گزینه‌ای جز پاسخ نظامی ندارد.

اگر ایران می‌خواست به اقلیم کردستان تجاوز کند هیچ گاه به اعتراف مسعود بارزانی در زمان شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در برابر داعش از آنها حمایت نمی‌کرد.

با توجه به اینکه ایران مکاتبات بسیاری از روش‌های مختلف دیپلماسی را برای متقاعد کردن اقلیم به کار برده تا آنها به موساد و سازمان اطلاعات آمریکا و تروریست‌ها در اربیل پناه ندهند، اما اربیل پاسخی نداد، بنابراین دولت اربیل دلیل مداخله ترکیه در شمال و حمله موشکی ایران به این منطقه است.

البته این به نفع اقلیم کردستان است که از دامن زدن به نزاع، فتنه و تهدید علیه کشورهای همسایه خودداری کند.

به نظر شما عملیات سپاه برای تروریست‌ها و حامیانشان غافلگیرانه و بدون هشدار قبلی صورت گرفته و یا این اقدام نتیجه بی توجهی آنان به هشدارهای جمهوری اسلامی بود؟

خیر، این اقدام پس از تلاش و مکاتبات فراوان ایران، عراق و منطقه برای محدود کردن نفوذ موساد، یا سازمان اطلاعات آمریکا و عناصر تروریستی ایران، انجام شد اما متاسفانه این تلاش‌ها بی نتیجه ماند تا جایی که جمهوری اسلامی ایران مجبور به پاسخگویی نظامی علیه اقدامات تروریستی آنها در منطقه شد.

مهمترین پیام عملیات نظامی سپاه علیه مقرهای تروریستی در منطقه چیست؟

پیام جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی از طریق این عملیات مقتدرانه به دشمنان و دوستان ایران و خط مقاومت این است که آنها با عزم و اراده قادر هستند جغرافیا و منافع اسلامی را حفظ کنند و دست کسانی را که با امنیت و سرنوشتشان بازی می‌کنند قطع خواهند کرد.

همچنین ایران و مقاومت اسلامی ناگزیر هستند که حضور خود را در منطقه تثبیت کنند و از کرامت و عزت خود همزمان دفاع کنند. اما به نظر من مهمترین پیام این عملیات به کشورهای همسایه بود که این کشورها لانه جاسوسی دشمنان ما در منطقه نباشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    انشاالله هروقت وهرزمان دورد خداوند به سلحشور ان دلاور ایران اسلامی خداوند نگهدارتان مرحبا برشما دلیر مردان
  • محمود IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    الله اکبر الله اکبر دست تان را می بوسم ای دلاوران شجاع لانه مزدوران اسرائیلیی وا مریکا یی را باید به سرشان خراب کرد خداوند نگهدارتان آمین مرحبا دلمن سرد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس