1

حزب کارگزاران سازندگی با مصوبه شورای مرکزی خود بر ضرورت مشارکت در انتخابات و ارائه لیست در انتخابات تاکید کرد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن و صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با تیترهایی همچون حماسه کاملا ایرانی، بچه‌ها متشکریم، حذف ژاپن و صعود مقتدرانه ایران، آقای آسیا، کولاک ایرانی و بردیم چه بردنی همراه با تصاویری از شادی بازیکنان ایران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

تیم‌ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در دیداری تماشایی با حساب دو بر یک، از سد مدعی اصلی عنوان قهرمانی عبور کرد تا با صعود به نیمه‌نهایی در مسیر قهرمانی قرار گیرد. تیم‌ملی فوتبال ژاپن در این مسابقه در دقیقه ۲۷ دروازه شاگردان قلعه‌نویی را باز کرد اما نخست محمد محبی، سپس علیرضا جهانبخش (از روی نقطه پنالتی، آن‌هم در دقیقه ۹۰+۴)، دو گل ایران را به ثمر رساندند تا یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد. حالا ایران علاوه بر اینکه انتقام شکست سه بر صفر مقابل ژاپن در دوره قبلی جام ملت‌های ۲۰۱۹ را گرفت، توانست برای نهمین‌بار به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند؛ بالاتر از کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان.

روزنامه هم‌میهن که در جام‌جهانی قطر از شکست ایران در برابر انگلیسی‌ها خوشحال بودند این‌بار به استقبال پیروزی در برابر ژاپنی‌ها رفته و نوشته است:

اکامی مطلق ایران طی نیم‌قرن اخیر در جام ملت‌های آسیا از صحبت‌های همیشگی ایرانیان پیش از شروع این تورنمنت بود. سابقه بازی ایران و ژاپن نیز بر نگرانی‌ها می‌افزود. تیم‌ملی فوتبال ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا در ۴ دیداری که به مصاف ژاپن رفته بود نه‌تنها گلی به ثمر نرسانده بود، بلکه حتی یک‌بار هم به برتری نرسیده بود. همچنین یکی دیگر از نکات نگران‌کننده که می‌توانست روی روحیه بازیکنان ایران اثر منفی بگذارد، این بود که در دوران هشت‌ساله‌ مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی ایران، ۱۵ بار دروازه ایران برای بار نخست باز شد اما حتی در یک مسابقه هم تیم‌ملی ایران نتوانست کامبک بزند و بازی را برگرداند و به برتری برسد.

چه کسانی از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران ناراحت شدند؟/ گام تشکیلاتی کارگزارانی‌ها برای مشارکت در انتخابات

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان آقای آسیا می‌نویسد:

تیم ملی آن‌قدر در نیمه دوم سطح بازی‌اش را بالا برد تا ثابت کند بی‌دلیل نیست که از آن به‌عنوان برترین تیم آسیا یاد می‌شود. به‌هرروی، امیر قلعه‌نویی و تیمش دست به کار مهمی زدند؛ آنها در شرایطی که شاید مسئولان ورزش و فوتبال ایران هم تصور نمی‌کردند بتوانند ژاپن را شکست دهند، پا را فراتر گذاشته و نه‌تنها شمشیر سامورایی‌ها را کند کردند، بلکه با ارائه یک جدال برتر برای رقیب کهن، خط‌ونشان هم کشیدند.

در ادامه این گزارش آمده است:

خط‌ونشانی که حالا هر تیمی که قرار باشد رودرروی ایران در نیمه‌نهایی قرار بگیرد باید واهمه داشته باشد. ایران که پیش از بازی با ژاپن کمتر شانسی برای حضورش در نیمه‌نهایی متصور بودند، الان تبدیل به بخت اصلی قهرمانی در آسیا شده است.

چه کسانی از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران ناراحت شدند؟/ گام تشکیلاتی کارگزارانی‌ها برای مشارکت در انتخابات

چه کسانی از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران ناراحت شدند؟/ گام تشکیلاتی کارگزارانی‌ها برای مشارکت در انتخابات

چه کسانی از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران ناراحت شدند؟/ گام تشکیلاتی کارگزارانی‌ها برای مشارکت در انتخابات

این خوشحالی ملی از پیروزی یوزهای ایرانی یادآور روزهایی است که در جریان اغتشاشات پاییزی گروهی از فارسی زبانان ضدایرانی از شکست تیم‌ملی خوشحال بودند تا جایی که رافائل‌اوفک، کارشناس مسائل تسلیحات نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی در یادداشتی نوشت اینکه وقتی برخی (عناصر آشوب) شکست تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ابراز خوشحالی می‌کنند، معنای خاصی دارد؛ گویی برخی در تهران برای حمله نظامی به ایران زیر پای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی فرش قرمز انداخته‌اند!

راهبرد انتخاباتی کارگزاران در انتخابات چیست؟

باتوجه به نزدیکی روز انتخابات رفته رفته استراتژی‌های جریان‌های سیاسی رونمایی می‌شود. در این بین بسیاری منتظرند تا ببینید اردوگاه اصلاح‌طلب چگونه در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. در این مورد روز گذشته «حسین مرعشی»، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: «برنامه انتخاباتی این حزب صرفا حضور در حوزه‌هایی است که نامزدی با سوابق روشن حزبی یا اصلاح‌طلبی داشته باشد.

روزنامه آرمان امروز به نقل از حسین مرعشی نوشته است:

پیشنهاد ما حضور در حوزه‌های انتخابیه‌ای است که نامزد حزبی یا غیرحزبی تایید صلاحیت شده با سوابق روشن اصلاح‌طلبانه داشته باشد و بتوانیم در برابر مردم از عملکرد گذشته و آینده آن‌ها دفاع کنیم.

چه کسانی از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران ناراحت شدند؟/ گام تشکیلاتی کارگزارانی‌ها برای مشارکت در انتخابات

طبق اخبار دریافتی شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران به پیشنهاد دبیرکل حزب و با رای اعضا، مصوب شد که کارگزاران با رعایت آیین‌نامه جبهه اصلاحات صرفاً در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تایید صلاحیت شده باشند، این اقدام حزب کارگزاران سازندگی در شرایطی است که تحریمی های جریان اصلاحات همچنان بر عدم مشارکت تاکید داشته و مصوبه حزب کارگزاران سازندگی نشان می دهد که رقابت در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در برابر مبارزه با نظام در بخشی از جریان اصلاحات پذیرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 0
    لعنت خداوند بر مزدورنامه های زنجیره ای خائن و منافق و مزدور و دروغگو و وطن فروشهای نفوذی
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      1 12
      سایت خبر رسانی مشرق چند روز بود که نبودی؟
  • محسن GB ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    22 0
    بعضی از مردم
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      4 0
      واقعا دولت روحانی دولت موثرسازی تحریم‌ها بود نه خنثی سازی تحریم‌ها. دلیلش هم روشن است. مراقب باشیم با خوش بینی و خوش خیالی و تایید مصلحتی افراد بدون صلاحیت تکرار نشود در ۱۴۰۴
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 29
    افتخارم تیم ملی
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 21
    چه کسانی ناراحت شدند؟ معلومه: ضد انقلاب، تجزیه طلب و برخی مهاجرین ساکن ایران.
    • FR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 17
      خیر آقا
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 1
    کاش بعضی ببینند ودوست ودشمن واقعی رو ازهم‌تشخیص بدن که این افساد طلبان دلشون برای کسی نمیسوزه بلکه دنبال قدرت وثروت خودشون هستند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    3 22
    حکومت باید ببیند چیکار کرده که مردم از برد تیم ملی خوشحال نیستن وقتی بعد برد میای بیرون میبینی دم میدان شهر یگان ایستاده
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      18 1
      الدنگ عوضی چرت پرت کمتربگو
  • سید فروزان CH ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    حسین مرعشی با این پیشنهاد ، انتخابات انحام نشده قصد جوسازی دارد ،یعنی اکر این طیف در انتخابات رای نیاورند ،مانند فتنه ۸۸ تهمت تقلب خواهند زد و مملکت را به آشوب ،
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    13 4
    از برد تیم ملی برای ماست مالی کردن مشکلات استفاده نکنید
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 4
      این هم نشانه ناراحتی یکی از همین کسانی که از برد ایرانی ها در برابر ژاپن عقده کرده است !!!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 6
      حالا کی استفاده کرده؟؟؟؟؟!!!!!
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    هر برد ایران سوزش برای دشمنا انقدری آتیشش زیاده که بوش بلند شده خدارو شکر
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    این تیم ملی ایران نیست. تیم منتخب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس