استرالیا

نویسنده استرالیایی که در سال ۲۰۱۹ به اتهام جاسوسی در چین بازداشت شده بود، به اعدام محکوم شد.

به گزارش مشرق، دادگاهی در چین، یانگ هِنگ‌جون، نویسنده استرالیایی‌-چینی را که در سال ۲۰۱۹ به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود به اعدام محکوم کرد.

این دادگاه مقرر کرده است که حکم هِنگ‌جون در صورت حسن رفتار می‌تواند به حبس ابد تخفیف یابد.

پِنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا در نشستی خبری گفت که «دولت استرالیا از این حکم شوکه شده است» و کانبرا «به قوی‌ترین شکل» از جمله فراخواندن سفیر چین، به این حکم پاسخ خواهد داد.

یانگ ۵۸ ساله که بلاگر، نویسنده و فعال حامی دموکراسی است، ژانویه ۲۰۱۹ به همراه همسرش در فرودگاه گوانگژو بازداشت و به «در معرض خطر قرار دادن امنیت ملی چین و به طور مشخص آسیب جدی به کشور و مردم چین» متهم شد. او ماه مه ۲۰۲۱ محاکمه شد و پکن جزئیات دقیق اتهامات علیه وی را منتشر نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 8
    دقت کرده اید که درست از زمان کرونا ، تمام کشورهای جهان دارند لطمه اقتصادی و اجتماعی می خورند ، به غیر از چین که فقط داره خوش به حالش میشه؟! الان آمریکا و انگلیس بابت این حمله ها و آن کشتی ها که آسیب می بینند دارد کلی هزینه می کند ، در خاورمیانه اسراییل و یمن و ....و ایران دارند لطمه اقتصادی و ... می خورند ، روسیه که برای خودش کشور قدرتمندی بود اسیر جنگه .... فقط چین کنار نشسته و صفا می کنه! شیطانِ بزرگِ جدید دنیا چین است . کرونا را هم خودش ساخت و عمداً به جون دنیا انداخت. مرگ بر چین
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 1
      مرگ بر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون و غربگداهای داخلی که شرارت‌ها و جنایت های ارباب حرومزاده شونو میخوان بندازن گردن چین!!!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 1
      حرف مفت نزن . چین هم آسیب دیده درضمن آمریکا ویروس کرونا رو ساخته. تو حرفهای معدوم صدام هم هست
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 0
      بیل گیبس آمریکایی رییس مایکروسافت در سال 2014 در مورد کرونا حرفهایی زده بود . خود بیل گیبس حامی عجیب واکسن هست و تبلیغات خوبی هم دارد .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    دم چین گرررررم، زودتر این جاسوس رو آویزون کنین!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    چینی ها سلبریتی کاسه از اش داغ تر ندارند که هشتک نه به اعدام راه بندازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس