به گزارش مشرق، کانال تلگرامی منتسب به حجت الاسلام پناهیان مطلبی را با این عنوان که از واقعیت نباید ترسید؛ واقعیت‌هایی که خدا در عالم مقرر کرده نهایتاً به نفع ما است منتشر و در توضیحات آن نوشت:

کسی که دچار آلزایمر یا جنون شده یا بینایی یا شنوایی خود را از دست داده، وضعیت سختی دارد، با اینکه ارتباطش فقط با بخشی از واقعیت‌ها قطع شده نه همۀ واقعیت‌ها.

حالا تصور کنید اگر کسی ارتباطش کاملاً با واقعیت‌ها قطع بشود، چه وضعی پیدا می‌کند! مدام از واقعیت‌ها اشتباه برداشت می‌کند، خوشی‌های بیخود و ناخوشی‌های غیرقابل درمان پیدا می‌کند و انسان عجیبی می‌شود که همه از او فاصله می‌گیرند.

کفر یعنی پوشاندن واقعیت و ندیده‌گرفتن آن. «کافر» کسی است که عمداً نمی‌خواهد واقعیت‌ را ببیند، یعنی ارتباطش را با واقعیت‌ها قطع می‌کند. لذا قرآن می‌فرماید: کافران، کر و لال و کور هستند «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ‏»

بعضی‌ها واقعیت را می‌بینند اما قدرت تحلیل و پردازش واقعیت‌ها را ندارند لذا دچار برداشت غلط می‌شوند، این هم نوعی قطع ارتباط با واقعیت است.

کار عقل این است که واقعیت‌ها را پردازش می‌کند و شما را به برداشت درست می‌رساند؛ آن‌وقت اطمینان و آرامش پیدا می‌کنید و حال‌تان خوب می‌شود چون واقعیت‌هایی که خدا بر مقدرات و زندگی ما حاکم کرده، در نهایت به نفع ما هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    5 8
    واقعیت یعنی چیزی که وقوع پیدا کرده یا قابل وقوع است، و این شامل بسیاری چیزهای خوب و بد میشود و برخلاف متن واقعیت‌ها همیشه به نفع ما نیستن،‌ مثل زلزله،‌ سیل، جنگ، طوفان... ایشان میبایست می‌نوشتند حقیقت، حقیقت یعنی چیزی که حق با آن باشد
  • FR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    عجب کشف بزرگی !!! مظنه قیمت آپارتمان در برج های سعادت آباد چنده ؟ بزرگوار
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    فیلسوف جان فرقش اینه که از کدام زاویه نگاه کنی و نفع خودت را مشخص کنی، قرآن که می‌فرماید «اکثرهم لایعقلون» را میشود به نظر تو نسبت داد و البته خیلی ها مثل خودم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 4
    متاسفانه واقعیت های کشور ما ،ما رو به آرامش نمی رسونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس