آماده‌سازی نیروی زمینی سپاه برای مدرن‌ترین عملیات‌های دفاعی

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به تغییراتی که در راهبردها و تاکتیک های رزمی و دفاعی ایجاد شده است، متناسب سازی توانمندی ها با به روزترین تغییرات ایجاد شده را از جمله اقداماتی توصیف کرد که همواره با دقت، دانش و هوشمندی در حال انجام است.

به گزارش مشرق، گردهمایی سه روزه جمعی از فرماندهان و مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان خوزستان و مناطق یادمانی 8 سال دفاع مقدس به میزبانی قرارگاه کربلا برگزار شد.

در این همایش ترکیبی که جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه در تیپ ها و گردان ها و مسئولان نمایندگی ولی فقیه در این تیپ ها و روحانیون گردان ها شرکت داشتند، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، تحولات تازه رزمی و دفاعی و راه‌های جدید هم افزایی در اجرای مأموریت ها تشریح و طی سه روز جزئیات و چگونگی اجرا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این همایش با اشاره به تغییراتی که در راهبردها و تاکتیک های رزمی و دفاعی ایجاد شده است، متناسب سازی توانمندی ها با به روزترین تغییرات ایجاد شده را از جمله اقداماتی توصیف کرد که همواره با دقت، دانش و هوشمندی در حال انجام است.

وی افزود: با تلاش همه عوامل و عناصر در مقیاس های گوناگون، فرآیند آماده سازی نیروی زمینی سپاه برای اجرای مدرن ترین عملیات های دفاعی انجام شده و حلقه های نهایی این زنجیره متناسب با آخرین تحولات و تجربیات جنگ های جدید، در آستانه تکمیل است.

حجت الاسلام محمد هادی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه نیز طی سخنانی در این گردهمایی به اقدامات انجام شده برای تقویت معنوی و روانی نیروها به ویژه در سرپنجه ها برای اجرای عملیات در مناطق سخت و خشن و دشوار اشاره کرد و گفت: با توافق نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی در سازمان و ساختارهر گردان، جایگاهی با عنوان روحانی گردان پیش بینی شده است که به موازات پیشبرد برنامه های آمادگی رزمی، مأموریت ارتقای معنوی، روحی و روانی و بصیرتی نیروها با تحولات قابل توجهی در ابعاد کیفی و کمی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: آن چه را که بالاترین سطح آمادگی های نظامی و دفاعی را تثبیت و اثربخش می کند و زیربنای آن به حساب می آید، ایمان و معنویت و تربیت دینی و انقلابی است که این عامل در دشوارترین عرصه ها به نیروها انگیزه و سمت و سو بخشیده و دامنه ی مجاهدت و تاب آوری حداکثری ایجاد و عامل مهم و سرنوشت ساز در میدان مقابله با تهدیدات است.

حجت الاسلام رضایی درباره تقویت ساختار گردان ها با بهره گیری از ظرفیت روحانیون خاطر نشان کرد: تجربه دفاع مقدس و ضرورت های مبتنی بر پایه و اساس بودن تقویت و تحکیم ابعاد معنوی و روحی- روانی رزمندگان و نقش آن در کسب موفقیت های دفاعی و رزمی، ما را بر آن داشت تا از ظرفیت روحانیونی که خود مراتب و سطوح قابل توجه علمی و عملی را طی کرده و در عین حال با فنون دفاعی و آموزش های رزمی نیز کاملا آشنا هستند، استفاده بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: کارکرد ها و مأموریت هایی برای روحانیون گردان ها تعریف شده است که با توجه به جوان بودن غالب بدنه نیروهای رزمی و لزوم انتقال تجربه و پیوند مستمر با مبانی دینی و معرفتی و بصیرتی و تلفیق توانمندی های رزمی با قدرت معنوی و ایمانی، شاهد گسترش ابعاد کیفی و کمی ظرفیت ویژه روحانیون جهادی در گردان ها و به دنبال آن، ارتقای توانمندی نیرو در اجرای موفق تر مأموریت های پیش رو خواهیم بود.

در این همایش سه روزه که فرماندهان و روحانیون گردان ها در کنار یکدیگر شرکت داشتند، بر بهره گیری از ظرفیت بالای روحانیون برای گسترش ابعاد گوناگون توانمندی های روحی و معنوی و بصیرتی و آماده سازی همه جانبه ی نیروها برای اجرای مأموریت های دشواری که در حال اجرا و پیش رو است، تأکید شد.

فرماندهان و روحانیون نیروی زمینی سپاه که در این گردهمایی شرکت داشتند، از یادمان های والفجر 8 و شلمچه بازدید کردند و همزمان تجربیات رزمی و دفاعی رزمندگان در دوران دفاع مقدس توسط تعدادی از فرماندهان پیشکسوت نیرو و همچنین روند اجرای عملیات های کربلای 4 و 5 و والفجر 8 تشریح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شُـــعام IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    138 0
    با قدرت و تکنیک های نوین پیش بسوی ایرانـــی سربلند و مقتدر، بیشه شیران جولانگه کفتاران نیست. ما نیاز به اتم و اتمی شدن نداریم، ما تروریست نیستیم، قدرت سربازان ما ماورایی است. قرن هاست دشمنان ایران بدنبال تجزیه و تخرب این کشور هستند ولی تا به امروز داغ بر دلشان مانده . . . خلیج همیشه فارس. پاینده ایران ، جاودان نیروهای مسلح.
  • آرش چویل IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 13
    نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان رزم نزدیک توان یک به ده دارند ، این رو دشمن اعتراف کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس