کد خبر 1579008
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
سنگر حساس و چشم بینا

تحقق امنیت ملی در کشور از یک سو مشروط به حفاظت از کیان هویت و منافع ملی در مقابل مجموعه تهدیدات و از سوی دیگر فراهم کننده زمینه کسب و شکوفایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در همه وجوه است.

به گزارش مشرق، متنی که می خوانید گزارش تفصیلی «جام‌جم» از عملکرد و اقدامات وزارت اطلاعات در تأمین امنیت کشور است: وزارت اطلاعات یکی از سازمان‌هایی است که نقش کم‌نظیری در برقراری امنیت پایدار دارد و هم به لحاظ سلبی از منافع ملی در برابر تهدیدات داخلی و برون‌مرزی پاسداری می‌کند و به لحاظ ایجابی نیز زمینه را برای رشد اقتصادی و تحقق فرصت‌های سیاسی و نقش آفرینی بین‌المللی مهیا می‌کند.

دراین نوشتار به مهم‌ترین محورهای اقدامات این نهاد امنیتی در روزی که در تقویم کشورمان به سربازان گمنام امام زمان(عج) اختصاص دارد، بهانه خوبی است تاضمن گرامیداشت تلاش‌های این جهادگران در تأمین امنیت کشور، رویکردهای اطلاعاتی و امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بومی‌سازی امنیت و هم‌افزایی با سایر نهادها نیزمورد توجه قرار گیرد.

شناخت دشمن و پیش‌بینی‌ رفتارهای امنیتی آنان توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ازجمله دلایلی است که بغض و کینه غیرقابل انکار دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران را صدچندان کرده است از همین‌رو آنها با برنامه‌ریزی و اقدامات سازمان یافته، جنگ روانی گسترده‌ای را علیه این نهاد به راه انداخته‌اند تا با اتکا به آن به اهداف و مقاصد شوم خود در تأثیرگذاری بر افکار عمومی و جنگ نرم علیه ملت ایران، به نفع نظام سلطه دست پیدا کنند.

ایجاد هراس در ملت ایران به‌واسطه ناامنی روانی به پاسداران امنیتی کشور، اختلاف افکنی در صفوف مردم و مسئولان که به ناامیدی میان مردم به‌ویژه نسل جوان منجر می‌شود ازجمله تکنیک‌های قدیمی بداندیشان نظام اسلامی است که هربار در قالب یک پروژه تعریف می‌شود، بنابراین اقدامات وزارت اطلاعات طیف متنوعی از حوزه‌های اقتصادی، ضدجاسوسی، امنیت سایبری مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه و مقابله با گروهک‌ها و فرقه‌ها را در برمی‌گیرد.

این اقدامات سازنده اغلب مورد هجمه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و پروپاگاندای سیاهی را علیه این نهاد انقلابی سازماندهی می‌کنند تا اقدامات انجام شده در واجا را که رابطه مستقیمی با امنیت پایدار کشور دارد، زیر سؤال ببرند. البته تصویرسازی علیه وزارت اطلاعات محدود به ایام توفیق آنها در شکار معاندان جمهوری اسلامی و عملیات‌ افتخارآمیز آنها ندارد و از ابتدای تشکیل این نهاد مطرح بوده که ازجمله آنها، می‌توان به اطلاعات مغرضانه بیت حسینعلی منتظری اشاره کرد که اتهاماتی نظیر شکنجه، قتل متهمان و محبوسان در دهه۶۰ را مطرح کرد که هم اکنون با ۵۱سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، ۲۴۰ افسراطلاعاتی آمریکا، ۱۷۵ستاد جامعه اطلاعاتی، ۴۰ ایستگاه فرامنطقه‌ای و ۱۸۰افسر رژیم صهیونیستی در منطقه پیگیری می‌شود و با هوشیاری سربازان گمنام ناکام مانده و توطئه‌ها و نقشه‌های آنها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

محورهای اقدامات واجا در عرصه امنیت آفرینی

مقابله با جرایم اقتصادی

در مقابله با جرایم اقتصادی تهدیدات اقتصادی یکی از موانع اصلی رشد و پیشرفت اقتصادی و یکی از ابزارهای دشمنی دولت‌های متخاصم و سرویس‌های خارجی است و اتفاقا یکی از اهداف راهبردی وزارت اطلاعات نیز امنیت اقتصادی است که در عین گستردگی و تنوع تهدیدات و تعدد عملیات صورت گرفته تقریبا می‌توان گفت مغفول مانده است. مواردی مانند قاچاق کالا، اخلال ارزی، پولشویی، احتکار سوء‌استفاده از رمز ارزها، صرافی‌های غیرمجاز شرکت‌های هرمی، قاچاق عتیقه، اخلال در بازار کالاهای اساسی مانند غذا و دارو، زمین‌خواری کلاهبرداری، جعل اسناد و عناوین دولتی و... مجموع جرائمی هستند که در طول این دو سال وزارت اطلاعات با آنها مقابله کرده است.

یکی از مسائلی که بر پیچیدگی پرونده مبارزه با جرائم اقتصادی افزوده، گره خوردن تهدیدات اقتصادی با حوزه ضد جاسوسی و ورود سرویس‌های خارجی به میدان اخلال اقتصادی است که در ادامه به برخی محورهای آن پرداخته می‌شود. انهدام شبکه سازمان یافته کلاهبرداری هرمی یونیک فاینانس در۱۹استان، ضربه به شبکه کلاهبرداری رمز ارزمانی کینگ، انهدام چندباند و شبکه زمین‌خواری و جعل اسناد و عناوین دولتی با انگیزه‌های اقتصادی، مسدودسازی ۹۲۱۹حساب غیرمجاز، کشف ۷۰۰۰ میلیارد تومان کالای استراتژیک قاچاق، ضربه به ۲۳شبکه اخلال ارزی، شناسایی و انهدام ۱۵باند قاچاق سازمان یافته محصولات دخانی در۱۰استان کشور و بازداشت شبکه خانوادگی بهایی اخلالگر در حوزه دارویی از مهم‌ترین اقدامات امنیت آفرین وزارت اطلاعات در دو سال اخیر بوده اما مهم‌ترین اقدام این وزارتخانه به کشف و خنثی‌سازی گام دوم آشوب، یعنی فاز اقتصادی اغتشاشات سال گذشته برمی‌گردد که در برگیرنده اقداماتی مانند پیچیده‌سازی تأمین مالی آشوبگران، سوء‌استفاده از رمز ارزها و بهره‌گیری از صرافی‌هایی غیرمجاز بود که مشروح آن به تفصیل در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مورد توجه قرار گرفته بود.

ضربه به گروهک‌ها

دولت‌های متخاصم وسرویس‌های تابعه ازابتدای انقلاب اسلامی روی فعالیت گروهک‌های مسلح علیه این نظام مردمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این حمایت‌ها در دو سال گذشته به اوج خود رسیده بود و شامل پشتیبانی بی‌سابقه مالی و تسلیحاتی شد. هدف آنها این بود که میان گروهک‌های ضد انقلاب و حمایت سیاسی از آنها در مجامع بین‌المللی، پیوند معناداری برقرار کنند تا به این واسطه بتوانند تجزیه ایران را در دستور کارشان قرار دهند.

در همین راستا گروهک‌های مسلح ضد انقلاب را می‌توان به سه دسته برون مرزی، مرزی و مرکزی تقسیم کرد؛ دسته برون‌مرزی آن مانند داعش از بیرون وارد کشور می‌شوند و تابعیت بیگانه دارند. دسته مرزی مانند گروهک‌های تجزیه‌طلب شامل کومله و جیش‌الظلم که عمدتا در نوارهای مرزی فعالیت دارند و دسته مرکزی مانند سازمان تروریستی منافقین و اوباش شهری که در شهرهای مرکزی فعالند. وزارت اطلاعات در طول دو سال گذشته علیه هر سه‌دسته گروهک تروریستی با اقتدار عمل کرده و سلسله اقدامات متهورانه‌ای را در ابعاد اطلاعاتی و عملیاتی در قالب مجموعه کنش‌های اطلاعاتی ـــ ضداطلاعاتی، آفندی ـــ پدافندی و بهره‌گیری از شیوه‌های متنوع جمع‌آوری اطلاعات انجام داده که منجر به حصول اطلاعات حساسی از سرویس‌های دشمن صهیونیست شد.

شناسایی ده‌ها جاسوس و عناصر تروریست وابسته به رژیم نژادپرست صهیونیست در ۲۸کشور جهان ودر سه قاره‌ آسیا، آفریقا و اروپا. کشف، خنثی‌سازی و دستگیری عوامل مرتبط با توطئه‌ سبوعانه، ۳۰انفجارتروریستی همزمان درمراکز پرجمعیت تهران، شناسایی و بازداشت اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه دراستان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند، بازداشت ۱۴تروریست و کشف وضبط ۴۳ بمب قوی آماده‌ انفجار و... بخشی از مهم‌ترین اقدامات واجا علیه گروهک‌های تروریستی است که واکاوی ابعاد هر یک از این عملیات‌ها می‌تواند موضوع گزارش مفصلی باشد.

فرقه‌های تبهکار در تور وزارت اطلاعات

مقابله با التقاط و انحراف سازمان یافته و تهدیدات مربوط به فرقه‌های ضاله نیز از وظایف وزارت اطلاعات است، زیرا کنش این فرقه‌ها و جریان‌های وابسته به دشمنان را نمی‌توان به امور ایدئولوژیک تقلیل داد و عملکرد این فرقه‌ها را باید به صورت تخصصی ودرراستای تهدید امنیت ملی و نسبتی که با دولت‌ها و سازمان‌های بیگانه دارند، مورد توجه قرار داد.

مقابله با بهائیت شیطان‌پرستی و عرفان‌های کاذب که تحت پوشش معنویت‌گرایی مبادرت به جذب، سازماندهی و انحراف افراد می‌کنند، بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات است.

مبارزه با مواد مخدر

تولید قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران یکی از راهبردهای ضدایرانی رژیم مافیایی آمریکاست که به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. وزارت اطلاعات در این حوزه نیز مانند سایر نهادهای امنیتی، کارنامه درخشانی دارد و مانع از تحقق هدف دشمنان شده است. در یکی از اطلاعیه‌های این وزارت از کشف ۱۱۰تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در طول سال ۱۴۰۰ خبر داده شده که سربازان گمنام امام زمان(عج) فقط دریک عملیات موفق به کشف یک محموله ۲۵ نفری شامل انواع مواد مخدر در زاهدان شدند.

مقابله با قاچاق اسلحه

راهبرد دیگر دشمن برای بی‌ثبات‌سازی ایران، قاچاق سلاح گرم به کشور از مبادی مرزی است که فقط در سه‌ماهه نخست آشوب پاییزی ۱۴۰۱ طبق اعلام فرماندهی انتظامی بالغ بر ۱۰ هزار قبضه اسلحه گرم اعم از سبک و نیمه‌سنگین وارد کشور شد. وزارت اطلاعات در کنار سایر نهادهای مسئول مانند قرارگاه‌های منطقه‌ای ارتش، قرارگاه‌های امنیتی و سازمان اطلاعات سپاه و مرزبانی و اطلاعات فراجا با قاچاق سلاح به کشور مقابله می‌کنند.

انهدام ۷۸ باند قاچاق اسلحه یکی اقدامات مهم سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات است. بحث کشف اسلحه توسط واجا را نباید منحصر در عملیات مستقیم مبارزه با باندهای قاچاق سلاح دانست بلکه کشف سلاح و تجهیزات انفجاری توسط این نهاد امنیتی را در مقابله با گروهک‌ها نیز می‌توان ملاحظه کرد.

امنیت سایبری

یکی از حوزه‌های راهبردی تحت اشراف وزارت اطلاعات، حوزه امنیت سایبری و مقابله با خرابکاری اینترنتی است. خرابکاری اینترنتی معمولا توسط گروه‌های هکری وابسته به سازمان‌ها و دولت‌های متخاصم و در بعضی موارد هم توسط گروه‌های تبهکار غیروابسته رخ می‌دهد. این اقدامات نوعا با اهداف سیاسی یا کسب منافع مالی علیه زیرساخت‌های صنعتی و سامانه‌های دولتی و بانکی صورت می‌گیرد و وزارت اطلاعات یکی از نهادهای متولی مقابله با این قسم خرابکاری است. در یکی از اطلاعیه‌های این نهاد در بحبوحه آشوب سال گذشته به تلاش برای نفوذ و خرابکاری اینترنتی گروه‌های ضدایرانی و پدافند سایبری وزارت اطلاعات در برابر این حمله اشاره شد.

عملیات‌های ضدجاسوسی و ضربه به سرویس‌های بیگانه

نبرد اطلاعاتی با سرویس‌های دشمن در کنار مراوده با سازمان‌های امنیتی کشورهای دوست، از ارکان مسئولیت‌ها و اقدامات وزارت اطلاعات است و در طول دو سال گذشته نیز تعداد زیادی عملیات ضدجاسوسی موفق توسط این نهاد انجام شده که برخی از آنها مانند دستگیری علیرضا اکبری جاسوس سرویس انگلیسی (MI۶‌) و کشف جاسوسی و خرابکاری صهیونیستی مرتبط با گروهک‌های کرد و خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از مراکز صنعتی کشور از ضربات کاری وزارت اطلاعات به MI۶ و موساد بود که دومی منجر به برکناری یک مسئول میز ایران و کارکنان این میز در موساد شد.

دستگیری ۱۰ نفر از مرتبطان سرویس‌های بیگانه‌: در بوشهر بازداشت دو جاسوس اروپایی مرتبط با سازماندهی اعتراضات فرهنگیان، بازداشت یک جاسوس سوئدی، کشف و انهدام شش تیم عملیاتی موساد در چند استان کشور، مراوده با سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی و ضربه پلیس آلبانی به منافقین در کمپ اشرف ۳ و انهدام چند تیم تروریستی وابسته به موساد و سرویس‌های اروپایی هلند، سوئد و دانمارک در دو مرحله که منجر به کشف صدها قلم بمب پرتابی و انفجاری دست‌ساز و چند قبضه اسلحه و نارنجک شد در مرداد و شهریور امسال از مهم‌ترین اقدامات سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در دو سال گذشته در حوزه ضدجاسوسی بوده است.

مقابله با خرابکاری صنعتی و دفاعی

خرابکاری در مراکز صنعتی کشور یکی از تهدیدات امنیتی است که به‌واسطه بمبگذاری در واحدهای تولیدی، هک سامانه خطوط تولید و استفاده ازریزپرنده‌ها برای هدف قراردادن این مراکزو...صورت می‌گیرد. تلاش برای خنثی‌سازی آشوب و...از اهم اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) است، هدف قراردادن کارخانجات صنایع دفاعی یکی ازراهبردهای دشمن در طول دوره‌های مختلف بوده است.

مقابله با آشوب

سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه در هر مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی به بهانه‌های گوناگون سعی در ایجاد آشوب در کشور داشتند و غائله‌های کمونیستی و مسلحانه ترکمن صحرا، خلق عرب، شورش ۳۰خرداد۱۳۶۰ منافقین، اغتشاش ۱۸ تیر ۱۳۷۸، فتنه ۸۸، آبان ۹۸ و دگیر تلاش‌های ناکام ریز و درشت از جمله این اقدامات است که به منظور بی‌ثبات سازی کشورمان انجام شد البته این اقدامات منحصر به ایران نیست وازآنها می توان به عنوان یکی ازراهبردهای ثابت و سنتی نظام سلطه به رهبری ایالات متحده آمریکا یاد کرد.

درکشور ما وزارت اطلاعات مسئولیت پیش بینی، پیشگیری و مقابله با این ابزارهای آشوب را عهده دار است و مروری بر پرونده‌های عملیاتی در این خصوص مبین هوشمندی و تمرکز این نهاد بر مراکز آشوب سازاست. وزارت اطلاعات در دولت سیزدهم توطئه‌های زیادی را که برای بی ثبات سازی کشور طراحی شده بود، به همت سربازان گمنام امام‌زمان(عج) خنثی کرده است که عبارتند از دستگیری سوء‌استفاده‌کنندگان از مطالبات فرهنگیان، ضربه به عوامل داخلی و برون مرزی آشوب پاییزی ۱۴۰۱، مقابله با مواردی همچون سازماندهی جمعیت توسط لیدرها، کشف مکان‌های اختفا و خانه‌های امن تروریست‌ها، کشف اسلحه و تجهیزات انفجاری و ارتباطی آشوبگران، تشخیص ردمنابع وشیوه های تأمین مالی اغتشاشگران، نبرد اطلاعاتی با سرویس های بیگانه و کشف ارتباطات ارگانیک آمران و عاملان آشوب.

نقش انتخاب در افزایش امنیت ملی

نظام‌های انتخاباتی از لوازم بنیادی نظام‌های سیاسی مردمسالار هستند. اهمیت انتخابات نه فقط به‌واسطه نقش آن در ساخت جامعه مردمسالار بلکه درخصوص تأثیراتی که بر ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد نیز حائزاهمیت است. عرصه امنیت ملی نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم زندگی سیاسی از تأثیر کارکردهای نظام انتخاباتی بی‌نصیب نیست و مطالعه انتخابات کشور در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که انتخابات به‌عنوان یکی از ابزارهای نظام‌های سیاسی مردمسالار، نقش حائزاهمیتی در کارکردهای امنیت‌ساز و ثبات‌آفرین کشور دارد زیرا گفتمان امنیتی را براساس مطالبات جامعه طراحی کرده و ساز و کاری صلح‌آمیز برای حل و فصل منازعات سیاسی، حضور مردم به‌عنوان ناظران جامعه مدنی و افزایش امکان شایسته‌سالاری فراهم می‌کند و این قابلیت‌ها به خودی خود در ارتقای امنیت در جامعه، فائق آمدن بر شکاف‌های احتمالی میان گروه‌های مختلف و گسترش فرهنگ مشارکتی اثرگذار است. مطالعات انجام شده درخصوص وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها حکایت از این واقعیت دارد که برگزاری انتخابات و مشارکت آحاد مردم در این کنش سیاسی، تاثیرات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ملاحظه‌ای را به‌دنبال دارد که افزایش امنیت که بخشی از کارکرد وزارت اطلاعات است، از جمله آنهاست، ازهمین رو وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در راستای راهبردهای اعلامی از سوی رهبر انقلاب خود را موظف به برگزاری انتخاباتی امن و سالم می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    اخوی!!! این چشم! سالهاست که به یِ عینکِ قوی نیاز داره! هیچ، به این فکر کردید که _به احتمال بسیار زیاد_ این چشم، دور بین! شده؟! دیگه نزدیک رو خوب نمی‌بینه!!! دیگه، نفوذیایِ بیخِ گوش و چشمِ‌تون رو که از شما هم ظاهرالصلاح‌ترن، نمی‌بینید!!! بعد، تو ماوراءها و آسمونا سفر می‌کنید! فخری‌زاده‌ها و خرابکاری‌ها و انفجارها، کارِ خودیایِ بیخِ چشم و گوشِتونه!!! لطفاً، این چشم و چشم‌های مشابه رو خوب بشویید! جورِ دیگر باید دید!!!!!!...........
  • US ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    درود بر حافظان امنیت کشورم ایران. وزارت اطلاعات یک وزارت تخصصی هست که هیچ نهادی حق امر و نهی نباید به آن طبق قانون اساسی داشته باشد و موازی کاری با آن کند ، و طبق قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران هم مشخص است دفاع و حفظ دستاورد های انقلاب البته تعامل نهادهای امنیتی یک امر معمول جهت ارتقای کیفیت اطلاعاتی لازم است
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    پاینده باشید ،شما ابروی ایران هستید کاش سیاستمدارن هم مثل شما بودند
  • Puyamotlaq IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 9
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب درود و سلام بر شهیدان اسلام ناب محمدی و جبهه حق و حقیقت.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    حداقل تعداد۵۰ماهواره تجسسی درارتفاع دو هزارکیلومتری ازسطح زمین ودقت عکسبرداری ۱۰ده سانتیمتری برای امنیت کشورمون لازمه
  • Kian 71 IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    4 6
    خدا حفظتون کنه.. کاش همه ما سرباز واقعی امام زمان عج باشیم
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 8
    سری به چت روم سایتهای بورسی سهامیابی و ره آوردی بزنید بد نیست. پاتوق منافقین و بهائیان و پهلویست ها شده. در ایام اغتشاشات علنا تشویق به خروج مسلحانه میکردند. سایتهای داخلی هم هستند نه اینستا و تلگرام!
    • DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      دزدی پهلوی ها در فرار از ایران ویکی پدیا در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷، کارمندان بانک مرکزی فهرست ۱۷۷ تن از افراد سرشناس را که گویا بالغ بر ۲ میلیارد دلار از کشور خارج کرده بودند، منتشر کردند. این فهرست نشان می‌داد که شریف امامی حدود ۳۱ میلیون دلار، ارتشبد اویسی ۱۵ میلیون دلار، نمازی ۹ میلیون دلار، آموزگار ۵ میلیون دلار، سپهبد مقدم ۲ میلیون دلار، شهردار تهران ۶ میلیون دلار، وزیر بهداری ۷ میلیون دلار و مدیرعامل شرکت ملی نفت، بالغ بر ۶۰ میلیون دلار از کشور خارج کردند. مأموران گمرگ در سراسر اروپای غربی و آمریکای شمالی متحیر گشته‌اند. چگونه می‌توان اشیاء گرانبهایی نظیر جامه‌دان‌ها و صندوق‌های لبریز از قالی، تابلو، مبل، الماس، گردنبندهای مروارید، انگشترهای یاقوت، گوشواره‌های زمرد، نیم‌تاج‌های زنانه و سرویس‌های نقره‌ای را که از ایران خارج می‌شود را ارزیابی کنند؟ بانک‌دارهای تهران، کلافه از حجم تقاضاهای انتقال پول گشته‌اند: تقریباً هر مرد و زن ثروتمندی در ایران ناگهان خواستار انتقال تلگرافی ثروتش به یکی از بانک‌های سوئیس، پاریس، نیویورک یا جزایر دریای کارائیب شده بود.
    • DE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      در سال ۱۳۵۷، تنها مقامات دولتی ۱۳ میلیارد دلار ارز طی ۲ ماه خارج کردند و شاه و اطرافیانش ‌مسلماً مبلغی بیش از این به تاراج برده‌اند. صدا و سیما ----------------------------------------------------------------------------------------- این فقط بخشی از فساد مالی خانواده پالانی هاست که از ملت ایران دزدیده اند ! 45 ساله در بورس ها یک رقم نجومی عظیمی شده!
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    مسئولین می فرمایند مردم ایران رای بدهید چون شهید همت گفته هروقت راه رو گم کردی ببین دشمن چی میگه؟ و چون امروز شبکه های خارجی و دشمن میگن رای ندهید پس شما مردم رای بدهید سئوال: چرا در زمان کرونا و واکسیناسیون که شبکه های خارجی دشمن همگی باتفاق میگفتند "مردم ایران واکسن بزنید" مسئولین نگفتند "مردم واکسن نزنید" و مردم بیچاره هم واکسن زدند یا فوت شدند یا به بیماری لاعلاج رسیدند چرا الان مسئولین پاسخگو نیستند؟ الان که ما مردم بیمار شده و در حال مرگ هستیم برای چه باید رای بدهیم؟!
  • DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    دزدی و زمین خواری رضا اسرائیلی ویکی پدیا رضاشاه در دوران حکومتش، آن قدر ثروت تصاحب کرد که به ثروتمندترین فرد ایران تبدیل شد. بر اساس برآوردها، ثروت وی به هنگام مرگ سه میلیون پوند و حدود ۱٫۵ میلیون هکتار زمین بوده‌است. بیشتر این زمین‌ها در منطقه اجدادی‌اش مازندران قرار داشت. وی همچنین صاحب مزارع گندم در همدان، گرگان و ورامین بود. بخشی از این املاک با مصادره مستقیم، دیگری از طریق نقل و انتقال مشکوک اموال دولتی و بخشی دیگر از طرق آبیاری زمین‌های بایر و سرانجام بخشی نیز با مجبور کردن زمین داران بزرگ و کوچک برای فروش زمین‌هایشان به قیمت اسمی، به دست آمده بود. نخست‌وزیر وقت مملکت در جلسه مجلس اعلان کرد که «رضا شاه مبلغ باورنکردنی ۶۸ میلیون ریال (برابر با ۴٫۲۵ میلیون دلار) در حساب‌های شخصی اش در بانک‌های ایران داشت.» در آن زمان موجودی حساب‌های رضا شاه برابر ۴۶ درصد نقدینگی کل کشور (جمع کل پول صادر شده از بانک ملی ایران) بود. برخی محققان ادعا می‌کرده‌اند که موجودی حساب‌های رضاشاه در واقع به مبلغی به مراتب بیشتر از آنچه فروغی گفته بود، بالغ می‌شد. می‌گویند در واقع فروغی فقط موجودی حساب پس‌انداز رضاشاه را اعلام کرده بود. می‌گویند مبلغی نزدیک به ۸۵ میلیون ریال (یا ۵٫۳ میلیون دلار) هم در حساب چکی رضاشاه موجود بود. در هر حال، این مبلغ که دست کم ۴۶ درصد نقدینگی ایران بود، پس از امضای سند رسمی به محمدرضا پهلوی تعلق گرفت.
  • DE ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    چشم بدخواهان ایران منافقین و پالانی ها این حسودان بترکه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس