صهیونیست‌ها

در ادامه نبرد میان نیروهای مقاومت فلسطینو رژیم صهیونیستی در غزه، ۱۱ نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

سرویس جهان مشرق - جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حاشیه نشست کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس و در پاسخ به پرسش خبرنگاران تاکید کرد قطر و مصر قصد دارند به زودی با حماس رایزنی کنند تا ببینند آیا راهی برای پیشبرد طرح جو بایدن درباره آتش‌بس در غزه وجود دارد یا خیر.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد که با محمد بن عبدالرحمان آل ‌ثانی، نخست‌وزیر قطر، صحبت کوتاهی داشته و قرار است که امروز -یکشنبه- در سوئیس بار دیگر با او درباره آتش‌بس در غزه در حاشیه نشست کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس رایزنی کند.

سالیوان همچنین تاکید کرد: مقامات آمریکایی به‌طور دقیقی پاسخ حماس را مورد بررسی قرار داده‌اند. ما فکر می‌کنیم که برخی از اصلاحات غیرمنتظره نیست و می‌توان آنها را مدیریت کرد. برخی از اصلاحات هم با طرح جو بایدن و هم با آنچه شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت کرده است، مطابقتی ندارد. ما باید با واقعیت روبه‌رو شویم.

وی در ادامه افزود مسؤولان آمریکایی بر این باورهستند که راهی برای دستیابی به توافق باقی است و گام آتی آن است که میانجیگران قطری و مصری با حماس گفت‌وگو کنند و بررسی کنند که با چه چیزی می‌توان کار کرد و با چه چیزی نمی‌توان کار کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: ما یک رفت و برگشت میان میانجیگران و جنبش حماس را پیش‌بینی می‌کنیم. آن وقت خواهیم دید که در این مرحله به کجا رسیده‌ایم. ما به رایزنی با اسرائیلی‌ها ادامه خواهیم داد و امیدواریم هفته آتی بتوانیم به شما اعلام کنیم که فکر می‌کنیم امور در چه وضعیتی است و قدم بعدی در راستای تلاش برای پایان دادن به آن چیست.

بایدن که چندی پیش یک توافق آتش‌بس پیشنهادی را برای غزه با داشتن سه مرحله اعلام کرده بود بدون اشاره به حمایت‌هایش از جنایات رژیم صهیونیستی و اعتراضات گسترده در جهان علیه این جنایات و احکام دادگاه‌های علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس مانع برقراری آتش‌بس است.

او در کنفرانس مطبوعاتی در حالی که در کنار «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ایستاده بود، گفت: «این که آتش‌بس به ثمر بنشیند یا ننشیند را باید منتظر ماند و دید. ما قصد داریم به فشار خود ادامه دهیم. من پاسخی نهایی برای شما ندارم.»

چند روز پیش جنبش حماس پاسخ متقابلی را برای پیشنهاد آتش‌بس تهیه شده از سوی صهیونیست‌ها که توسط بایدن ارائه شد مطرح کرد. مقام‌های کاخ سفید گفتند که این دولت همچنان در حال ارزیابی این پیشنهاد است و تفاوت‌های چشمگیر بین آن و طرح پیشنهادی سه مرحله‌ای ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و پنجاه و دومین روز جنگ در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را در این باریکه در حق فلسطینیان مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۵ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۷۲۹۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۱۹۷ نفر رسیده است. همچنان هزاران فلسطینی نیز مفقود و زیر آوار هستند.

دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت در فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد جمع‌آوری اسکله شناور آمریکا از سواحل غزه به رغم گسترش شدید قحطی و گرسنگی در این باریکه، ثابت کرد که این صرفا نمایشی خبیثانه برای مشغول کردن افکار عمومی جهانیان و منحرف کردن آن از جنگ گرسنگی، تشنگی و محاصره این باریکه توسط ارتش نازی و جنایتکار صهیونیستی با مشارکت گسترده و همه جانبه دولت جنایتکار آمریکا بود.

"شنبه سیاه" برای رژیم صهیونیستی/ طی یک روز، ۱۱ نظامی صهیونیست در غزه به هلاکت رسیدند/ عصبانیت سران صهیونیست از موفقیت عملیات رزمندگان فلسطینی/ ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود + عکس و فیلم

در این بیانیه آمده است که برچیدن این اسکله یک هفته پس از جنایت رژیم صهیونیستی آمریکا در النصیرات (عملیات آزادسازی ۴ اسیر که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی منجر شد) نقش امنیتی و اطلاعاتی خبیثانه این اسکله را آشکار می‌سازد و اینکه این اسکله صرفا پایگاهی امنیتی و اطلاعاتی برای دشمن آمریکایی به منظور کمک به رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت ارتکاب جنایت النصیرات بوده است.

خبرگزاری دانمارک اعلام کرد که شهرداری کپنهاگ پایتخت دانمارک تصمیم گرفته سرمایه‌های خود را از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین خارج کند.

تحولات میدانی نبرد طوفان الاقصی/ "شنبه سیاه" برای رژیم صهیونیستی/ طی عملیات موفق رزمندگان مقاومت در رفح، هشت نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز شنبه چند خانه را در محله‌های شجاعیه و التفاح در شهر غزه بمباران کردند. منابع پزشکی اعلام کردند بر اثر این جنایت ۱۴ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر هم مجروح شدند. شماری از شهدا و مجروحان کودک هستند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از زمین و هوا و دریا در حال بمباران رفح در جنوب نوار غزه است. همزمان با این حملات درگیری‌های شدیدی نیز بین مقاومت و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مناطق غربی رفح در جریان است.

منابع عبری زبان اعلام کردند بر اثر انفجار بمب در کنار یک خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تلفاتی به نیروهای اسرائیلی وارد شده است. این منابع تاکید کردند که نیروهای پشتیبانی و نجات ارتش وارد عمل شده و در حال جابجایی کشته‌ها و مجروحان هستند.

شکار نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت

پایگاه خبری عبری زبان "حدشوت بزمان" از وقوع حادثه امنیتی سخت برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رفح در جنوب نوار غزه خبر داده است. منبع مذکور در رابطه با جزئیات این حادثه اشاره کرد که حدود ساعت ۵ صبح امروز شنبه، یک موشک ضدزره به سمت یک نفربر زرهی ارتش از نوع "ببر" در نزدیکی رفح در جنوب نوار غزه شلیک شد که مستقیما به آن اصابت کرد و موجب شد به کلی آتش بگیرد.

این منبع عبری زبان تاکید کرد که در نتیجه شلیک این موشک ضدزره، این نفربر که ۸ سرنشین داشت، بلافاصله دچار آتش‌سوزی شد و به کلی سوخت و نظامیان داخل آن هم فورا کشته شده و سوختند. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که ۸ نظامی کشته شده در رفح از نیروهای یگان مهندسی هستند. بالگردهای اسرائیلی کشته‌ها را به بیمارستان بیلنسون و شعاری تسیدک انتقال دادند.

حملات راکتی از غزه به سمت سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارد

پس از اعلام این خبر توسط رسانه ها، ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۸ نظامی خود در عملیات گردان‌های قسام در رفح اذعان کرد. ارتش رژیم اشغالگر طی بیانیه‌ای تاکید کرد که بر اثر انفجار یک نفربر در جریان نبردهای رفح، ۸ نظامی این رژیم کشته شدند. سخنگوی ارتش تاکید کرد که یکی از کشته‌ها جانشین فرمانده یکی از گروهان‌های تیپ مهندسی ۶۰۱ ارتش است. در همین راستا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این نفربر زرهی در حال حرکت هدف قرار گرفته و منفجر شده است و نیروهای ارتش دو ساعت بعد توانستند به آن برسند.

گردان‌های قسام یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را در غرب رفح با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد یک خودروی زرهی اسرائیلی را در محله السعودی در منطقه تل السلطان در رفح با گلوله آرپی‌جی ۸۵ هدف قرار داده است. گروهان‌های قدس هم اعلام کرد در عملیاتی مشترک با تیپ‌های ناصر صلاح الدین پایگاه نظامی کیزوویم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد پایگاه نظامی کیزوویم در مجاورت نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است. گروهان‌های قدس اعلام کرد یک پهپاد اسرائیلی را در آسمان خان یونس در جنوب نوار غزه حین عملیات جاسوسی هدف قرار داده و سرنگون کرده است. همچنین مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در شهر اشغالی حیفا با موشک کروز پیشرفته هدف قرار داده است.

لحظه اصابت پهپاد انتحاری حزب الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

منابع اسرائیلی اعلام کردند تلفات نبرد امروز میان نیروهای مقاومت و ارتش این رژیم در غزه، به ۱۱ نفر رسید. ۸ نفر از این نظامیان در انفجار یک خودروی زرهی "ببر" در رفح و ۲ نظامی هم در کمین قسام در غزه کشته شدند. یک نظامی نیز چند روز پیش مجروح شده بود و امروز بر اثر جراحات وارده کشته شد.

عصبانیت سران صهیونیست از موفقیت عملیات رزمندگان فلسطینی/ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی: این اتفاق درد وحشتناکی است

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نیروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در تقاطع نابلسی در جنوب غرب شهر غزه در یک میدان مین گرفتار کرده و آن را منفجر کردند که طی آن همه این نیروها کشته و زخمی شدند و بالگردهای اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشستند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به کمین قسام برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رفح گفت این دردی وحشتناک است که همه اسرائیلی‌ها پس از کشته شدن نظامیان اسرائیلی در رفح از آن رنج می‌برند. اسموتریچ گفت بهای سنگین جنگ ما را ملزم می‌کند که آن را تا نابودی کامل دشمن ادامه دهیم.

نتانیاهو نیز گفت به رغم بهای سنگین جنگ، به تحقق اهداف جنگ تا نابودی حماس و بازگرداندن اسرا ادامه می‌دهیم.

"شنبه سیاه" برای رژیم صهیونیستی/ طی یک روز، ۱۱ نظامی صهیونیست در غزه به هلاکت رسیدند/ عصبانیت سران صهیونیست از موفقیت عملیات رزمندگان فلسطینی/ ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود + عکس و فیلم

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت این حادثه ما را به یاد بهای سنگین این جنگ انداخت.

یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که با دریافت خبر دردناک کشته شدن ۸ نظامی در نبردهای رفح، عمیقا احساس ناراحتی کردیم.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت کشته شدن ۸ نظامی اسرائیلی در رفح سخت و دردناک بود. بن گویر تاکید کرد باید به جنگ تا نابودی حماس و آزادی اسرا ادامه دهیم.

پیام سخنگوی گردان‌های قسام به حجاج بیت الله الحرام

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در پیامی تلگرامی به حجاج بیت الله الحرام تاکید کرد:

«از حجاج بیت الله الحرام می‌خواهیم برادران خود در غزه و فلسطین را با دعای خالصانه خود در مشاعر مقدس و حین ادای مناسک حج یاد کنند و غزه و مردم صبور و مجاهدان آن را در این ایام بزرگ و مبارک از یاد نبرند. در حالی که میهمانان خداوند رحمان فریضه حج را به جای می‌آورند ما هم فرضیه جهاد را به نیابت از امت بزرگ اسلام علیه دشمنان اشغالگر و غاصب به جای می‌آوریم. همانا نبرد طوفان الاقصی به خاطر سومین حرم شریف آغاز شد و مناسک حج فرصتی است تا حقیقت نزاع با دشمن صهیونیستی که معراجگاه پیامبر (ص) را هتک حرمت کرده و در آن فساد به راه انداخته و هر روز به دنبال یهودی‌سازی آن است، به امت دو میلیاردی مسلمانان یادآور شویم.»

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد هزاران اسرائیلی در مناطق مختلف دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی فوری به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه و سرنگونی دولت نتانیاهو شدند. تظاهرات کنندگان در تل آویو نیز یکی از خیابان‌های اصلی این شهر را مسدود کردند.

تظاهرات ضد دولتی در سرزمین های اشغالی

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جنگ باید همین الان متوقف شود و به دنبال توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و تغییر دولت بود. ایهود باراک اذعان کرد که جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود و اسرای اسرائیلی از طریق دستیابی به یک توافق سیاسی آزاد شوند.

باراک گفت دولت نتانیاهو باید فلج شود و یک میلیون نفر دست به تظاهرات زده و ۵۰ هزار نفر هم مقابل کنست تحصن کنند. تظاهرات کنندگان اسرائیلی تقاطع رعنانا را مسدود کرده و خواستار برگزاری فوری انتخابات زودهنگام و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

"شنبه سیاه" برای رژیم صهیونیستی/ طی یک روز، ۱۱ نظامی صهیونیست در غزه به هلاکت رسیدند/ عصبانیت سران صهیونیست از موفقیت عملیات رزمندگان فلسطینی/ ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود + عکس و فیلم

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از گادی آیزنکوت عضو مستعفی کابینه جنگ تاکید کرد که اگر شجاعت داشتیم، می‌توانستیم به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RU ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    11 2
    ان شاء الله نتانیابوهم بره پیششون
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    11 2
    رفتن به جهنم
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    10 1
    به امید نابودی همه اسراییلی ها
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    8 1
    به درک
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    6 2
    برن به جهنم
  • US ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    5 1
    به درک
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    2 2
    امیدوارم تو جهنم برزخی بهتون خوش بگذره خدا تو جهنم روحتونو شاد کنه خخخخخ
  • DE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    5 1
    به جهنم
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    4 1
    نتیجهٔ ظلم و ستم صهیونیستهای وحشی پذیرایی در جهنم با میوهٔ درخت زقّوم و آب سوزان و آلوده
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    2 1
    استراتژی نتانیاهو شکست خورد.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    2 1
    برند به درک
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    استراتژی نتانیاهو شکست خورد...
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    استراتژی نتانیاهو شکست خورد...
  • مرتضی گشتاسب IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 3
    لعنت بر رژیم فاشیستی صهیونیستی به زودی به وسیله حزب الله لبنان و خود برادران سپاه این رژیم حرام زاده جنایتکار رو نابود میکنیم جانم به فدای امام خامنه ای
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    دلتون به این اخبار خوش نکنید . جنگه و تلفات وجود داره . مهم مقدار زمین اشغالی زیر پای سربازان هست .
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 1
    پور محمدی بیاد بیرون از انتتابات هرکس دیگه بود بود ....
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    به انصاف گفتم که پزشکیان را چون اصولگرا نیست رای نمی دم فکر کنم خیلی سعی کنند خودشون را اصولگرا کنند نترسید اتفاقی نیفتاده فقط اقای پور محمدی خیلی تند میره اما قالیباف می و تونه واقعو میتونه .. من میترسم تند رفتن پورمحمدی اصلا چیزی باقی نزاره ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس