کد خبر 1613996
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

در این مقاله قصد داریم به انواع مدل های کارآفرینی در پرورش ماکیان از جمله سایر ماکیان و یکی از موفق ترین کار آفرینان حوزه سایر ماکیان بپردازیم، این مقاله بسیار کوتاه و شفاف تنظیم شده است و نهایتا ۵ دقیقه زمان شما را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق نیوز، امروزه با رشد چشمگیر جمعیت انسان ها مخصوصا بعد از انقلاب صنعتی در جهان، هر روزه با مصرف چند میلیون تن از انواع گوشت سفید روبرو هستیم، به همین دلیل مطالعات و تحقیقات متخصصان برای سلامتی بیشتر بشر، لازم دیدند که روش های جدید را برای تولید هرچقدر بیشتر پیش بگیرند. این رویه در ابتدا از حوزه کشاورزی و غلات شروع و بعد از آن به صنعت پرورش ماکیان کشیده شد.

پرورش سایر ماکیان بجز مرغ صنعتی در سالهای اخیر یکی از پرسودترین صنایع در جهان و مخصوصا ایران بشمار می‌آید. آمریکا در صدر تولید کنندگان قرار دارد و همه ساله پیشرو صنعت پرورش سایر ماکیان انتخاب میشود. در وضعیت کنونی کشور ما و با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز، گوشت و تخم سایر ماکیان مثل بلدرچین،کبک،بوقلمون و ... به سفره های مردم وارد شده است که میتواند دلیل خوبی برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در این صنعت رو به رشد باشد. همین موضوع باعث شد که رسانه خبری مشرق نیوز هم در این خصوص اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذارد.

به کدام حوزه های پرورش طیور سایر ماکیان میگویند؟

تمامی حوزه ها و زیر شاخه های پرورش طیور به جز صنعت مرغ را، میتوان سایر ماکیان نامید. تمای حوزه ها از جمله پرورش بلدرچین، پرورش کبک، پرورش بوقلمون، پرورش مرغ شاخدار، پرورش اردک، پرورش غاز، پرورش کبوتر گوشتی و غیره از دسته بزرگ سایر ماکیان بشمار میروند که هرکدام دارای زیر شاخه های فعالیت زیادی هستند.

اگر خیلی کوتاه بخواهیم زیر شاخه های پرورش سایر ماکیان در حوزه های مختلف را مشخص کنیم، میتوان به تولید تخم نطفه دار بلدرچین، تولید جوجه یکروزه بلدرچین و غیره از کل صنعت پرورش بلدرچین اشاره کرد، این رویه در تمام حوزه های دیگر به همین شکل دارای زیر شاخه های بسیار زیادی می باشند.

آیا کارآفرینی در حوزه های مختلف سایر ماکیان برای همگان امکان پذیر است؟

بعد از تحقیقات بسیار زیاد متوجه شده ایم که به لطف تکنولوژی، مدرسین پرورش طیور و شرکت های تولید کننده و تجهیز کننده سالن های پرورش در سالها اخیر این امکان برای عموم مردم فراهم شده و تعداد افرادی که با موفقیت در این صنعت فعالیت می کنند روز به روز در حال افزایش است. و همچنین در سالهای اخیر تعداد صدور مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی نشان از ورود افراد به تولید و راه اندازی سالن های پرورش سایر ماکیان دارد، طبق این گزارش به ترتیب در سالهای اخیر بیشترین متقاضیان خواهان مجوز راه اندازی :

چند ایده راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینان علاقمند به پرورش سایر ماکیان:

1. تولید تخم نطفه دار بلدرچین

اگر به کارآفرینی در پرورش سایر ماکیان علاقه دارید، می‌توانید بجای ورود مستقیم به صنعت مادر که در بر گیرنده کل صنعت بلدرچین است، به زیر شاخه های این صنعت پولساز ورود کنید. اگر تمرکز بیشتری در یکی از زیر شاخه های صنعت بلدرچین داشته باشید، بسیار از افراد قدیمی این حوزه پیش خواهید افتاد، زیرا افراد فعال این صنعت با انجام فعالیت در تمام زیر شاخه ها که هرکدام مشتریان هدف متفاوتی دارند، همزمان به دنبال چند خرگوش میدوند که در نهایت موفقیت چشمگیری بدست نخواهد آورد.

2. تولید جوجه یکروزه مرغ بومی

تولید جوجه یکروزه مرغ بومی یا مرغ محلی و فروش جوجه از یک روزگی تا نیمچه، هم به چابک بودن سالن تولیدی شما کمک میکند و هم بازار هدف مشخصی دارند، که اکثرا همکاران خودتان هستند و نه افراد عادی .

3. واحد بسته بندی انواع تخم و گوشت

آن دسته از کارآفرینان خلاقی که می‌خواهند بطور مستقیم سایر ماکیان پرورش ندهند و با مالکان سالن های پرورش دیگر کار کنند، می‌توانند با راه اندازی واحد بستبندی تخم و گوشت سایر ماکیان به سودآوری چشمگیری دست پیدا کنید. شما می‌توانید با مزارع پرورشی دیگر برای فروش بیشتر کمک کنید، به شرطی که خلاقیت در بسته بندی را در این محصولات چاشنی کار خود نمایید.

چرا باید در حوزه سایر ماکیان سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که در ابتدای یادآور شدیم، اولین دلیل توجه و تمرکز کل جهان و پرورش دهندگان و رشد چشمگیر تقاضای گوشت سایر ماکیان است، سودآوری بسیار بالاتر به نسبت پرورش مرغ صنعتی و پرورش دام زنده هم دلیل کاملا منطقی میتواند باشد. در ادامه میتوان دلایل مهم دیگری را مثل نیاز به سرمایه اولیه کمتر به نسبت حتی یک سوپرمارکت کوچک ، زود بازده بودن سرمایه به نسبت سایر واحدهای تولیدی ، پرورش در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مختلف بدلیل اصلاحات نژادی در سال های اخیر، تولید تجهیزات مدرن پرورش طیور که بسیار به کاهش هزینه های پرورش کمک کرده اشاره کرد.

کارآفرینی در پرورش سایر ماکیان

آرش کرمانی کارآفرین موفق پرورش مرغ و سایر ماکیان

چرا در ایران پرورش سایر ماکیان و کارآفرینی در این حوزه مورد توجه قرار گرفت؟

کلام آخر اینکه در گذشته صنعت طیور در اختیار قشر میانسال جامعه بود، ولی با توسعه ارتباطات اینترنتی و ورود افراد جوان مخصوصا فرزندان نسل بعدی فعالین قدیمی، شرایط تغییر کرد و این صنعت در حال حاضر به رده سنی جوانان جامعه دست به دست شد.

افزایش تقاضا جامعه بدلیل ارزش غذایی بیشتر گوشت بلدرچین،کبک و بوقلمون بسیار به رشد تکثیر تخم و گوشت سایر ماکیان کمک کرده است، به شکلی که امروزه در تمامی محله های شهرهای بزرگ کوچک براحتی با مراجعه به فروشگاه های پروتئینی و فروشگاه های زنجیره ای میتوانید هر مدل گوشت و تخم سایر ماکیان را خریداری کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس