راهبرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به‌عنوان ارزش‌آفرین‌ترین حلقه زنجیره صنعت نفت در دولت سیزدهم به‌عنوان اولویت‌های اصلی این صنعت مورد توجه بوده است.

به گزارش نیپنا؛ ۱۷ طرح کلان صنعت نفت با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان امروز (دوشنبه، چهارم تیر) با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هفت استان کشور به بهره‌برداری رسید.

راهبرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به‌عنوان ارزش‌آفرین‌ترین حلقه زنجیره صنعت نفت در دولت سیزدهم به‌عنوان اولویت‌های اصلی این صنعت مورد توجه بوده است. بر این اساس صبح امروز ۶ طرح پتروشیمی به ظرفیت ۳ میلیون تن به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی هنگام با ظرفیت تولید سلانه ۷۲۵ هزار تن آمونیاک و سرمایه‌گذاری ۳۲۸ میلیون دلار در استان بوشهر، بهره‌برداری از واحد چهارم هوای پتروشیمی دماوند با ظرفیت ۸۱۴ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۸۲ میلیون دلار در استان بوشهر و بازسازی واحد زایلین پتروشیمی بوعلی به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلار در استان خوزستان به بهره‌برداری رسیدند.

پتروشیمی نخل آسماری با هدف تولید ۳۱ هزار تن محصول پتروشیمی و سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلاری در استان خوزستان، پتروشیمی آرین متانول برای تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول و سرمایه‌گذاری ۲۴۳ میلیون دلار در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیدند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس