کد خبر 1615004
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
در اولین مناظره انتخاباتی چه گذشت؟

تعدادی از نمایندگان مجلس به ارائه تحلیلی از اولین مناظره انتخاباتی ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهور پرداختند.

به گزارش مشرق، شب گذشته اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با محور موضوعات اقتصادی برگزار شد.

در این مناظره مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و مصطفی پور محمدی ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن پاسخ به پرسش‌های کارشناسان، به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

با اتمام مناظره اول، تعدادی از نمایندگان مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کردند که در زیر می‌خوانید:

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر

«به عنوان نماینده مردم، از تلاش‌های شبانه روزی صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه‌های روشنگرانه مرتبط با انتخابات تشکر می کنم. بسترهای رسانه‌ای مؤثر، متنوع و گسترده‌ای با رعایت عدل و انصاف در اختیار نامزدهای ریاست‌جمهوری قرار گرفته است. برنامه های صدا و سیما در این حوزه به ویژه مناظرات و میزگردهای تخصصی برای شناخت هرچه بهتر کاندیداها مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

سوالات و نقدها هم آزادانه و بدون محدودیت مطرح می شود. مطمئنا برنامه های پر مخاطب صدا و سیما بر افزایش مشارکت مردم و گرم شدن هرچه بیشتر تنور انتخابات بسیار تأثیرگذار است.»

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه

«در مجموع نظرات آقایان قالیباف، جلیلی، زاکانی و قاضی زاده به هم نزدیک بود هم در مورد توان داخل، تحریم ها، نقدینگی، تورم، اهداف برنامه هفتم، خصوصی سازی و مشارکت مردم.

‏آقایان پور محمدی و پزشکیان هم نظراتشان در خصوص اهداف برنامه، تحریم ها، علل تورم و نظام کارشناسی به یکدیگر نزدیک بود.»

روح الله متفکرآزاد نماینده تبریز

«امیدوارم جلسه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با رئیس مجلس خبرگان رهبری، برای هر ۶ نامزد، میثاق و حجتی باشد که بخاطر رقابت انتخاباتی، منافع ملی را ذبح نکنند.»

ابراهیم رضایی نماینده دشستان

«بازنده اصلی این مناظرات حسن روحانی بود، حتی پزشکیان هم حاضر نشد او را گردن بگیرد.
خلاصه عملی «از ⁧به عقب برنمی‌گردیم⁩».»

علی خضریان نماینده تهران

«در اولین مناظره انتخاباتی روشن شد که دکتر ⁧سعید جلیلی⁩ با ⁧سیاست اندیشیده⁩ به جای وعده‌های خام، در ارایه برنامه‌های پخته خود تسلط دارد و با اصل قرار دادن ⁧سیاست اخلاقی⁩، ضمن رعایت صداقت و راستی، درباره تک‌تک جمله‌هایش در پیشگاه مردم فکر کرده و بدون خدعه و فریب همان می‌نماید که هست.»

فیاضی: نامزدها در مناظرات تخصصی‌تر صحبت کنند

عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اولین مناظره انتخاباتی میان نامزدها گفت: انتظار بیشتری از مناظره اول میان نامزدها داشتیم؛ چرا که وقتی شورای نگهبان این شش نفر را تایید صلاحیت کرده است باید در سطح بالاتری برخورد کنند.بنابراین مناظره اول خیلی قانع کننده نبود. لازم است تا نامزدها تخصصی‌تر صحبت کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

بجارزهی: مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت کننده اقتدار نظام است

محمدانور بجارزهی با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهور، بیان کرد: کاندیداها باید با اعلام برنامه‌های خود و ملاقات با چهره‌های تاثیرگذار در سطح هر استان در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گام بردارند. کاندیداها می‌توانند با ملاقات با چهره‌های تاثیرگذار بهتر برنامه های خود را به استماع مردم هر استان برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس