ارتش اسرائیل

نبرد طوفان الاقصی تاثیرات گسترده و عمیقی بر رژیم صهیونیستی باقی گذاشت و همچنان میگذارد، بخشی از این تاثیرات، قلب جامعه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده است که شامل حوزه های اجتماعی، روانی و اقتصادی است.

سرویس جهان مشرق - اکنون بیش از نه ماه از جنگ در غزه میگذرد و با گذشت زمان، بعد دیگری از تاثیرات مخرب این جنگ بر جامعه اسرائیل خود را نشان میدهد.

در یک مطالعه جدید توسط مؤسسه Myers-Joint-Brookdale در مورد تأثیرات جنگ غزه بر جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله در اسرائیل، که توسط محققان این مؤسسه برای مقامات دولتی تهیه شده است، تأثیرات جنگ در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

بیش از دو میلیون جوان ۱۸ تا ۳۴ ساله در اسرائیل زندگی می کنند.

با شروع جنگ، صدها هزار نفر از آنها به خدمت ذخیره فراخوانده شدند و بسیاری دیگر در خدمت عادی هستند. جوانان بیش از هر گروه سنی دیگری تحت تأثیر حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و همچنین حوادث پس از آن در ماه های جنگ قرار گرفتند. آسیب فقط برای جسم و روان نیست - جوانان در سایر زمینه ها مانند تحصیل و اشتغال نیز در نتیجه جنگ آسیب دیدند، آسیبی که جوانان را ملزم می کند در برنامه روزانه خود تغییراتی ایجاد کنند.

روایت منابع عبری زبان از روانی شدن جوانان صهیونیست
بررسی آثار جنگ:
یک چهارم جوانان در اسرائیل تحت تأثیر حوادث ضد امنیتی و آسیب های ملی قرار گرفتند

وضعیت تداوم جنگ بر جوانان در همه عرصه‌های زندگی‌شان تأثیر گذاشته و همچنان تأثیر می‌گذارد.

یک چهارم از جوانان گزارش کردند که خود تحت تأثیر حوادث ضد امنیتی یا جنگ قرار گرفته اند: مجروح شدند، از خانه هایشان آواره شدند، خانه/اموالشان ویران شد، به خدمت سربازی فرستاده شدند یا همسرشان به خدمت سربازی فرستاده شدند، یا در شهرک هایی بودند که نیروهای حماس به آن نفوذ کرده بودند یا در یکی از مراسم هایی که در آن منطقه برگزار می شد، حضور داشتند.

نیمی از جوانان از بدتر شدن وضعیت روحی خود در پی جنگ خبر دادند. در میان گروه‌های خاصی، این درصدها حتی بیشتر بود: زنان (۶۱%)، عرب‌های اسرائیلی (۶۶%) و جوانان دارای معلولیت (۷۸%).

۲۸ درصد از جوانان به دلایل مختلف مجبور به ترک شغل خود شدند: رفتن به مرخصی استعلاجی، تعطیلی کسب و کار، ناتوانی در رفتن به محل کار به دلیل وضعیت امنیتی، اخراج یا فراخوانده شدن به عنوان نیروی ذخیره.

تغییرات شغلی بر وضعیت اقتصادی نیز تأثیر گذاشت و مشخص شد که توانایی ۵۳ درصد از جوانان در انجام تعهدات مالی مختل شده است.

جنگ بر حوزه درسی نیز تأثیر گذاشت - ۲۳ درصد از جوانان قصد داشتند در سال ۲۰۲۳ شروع به تحصیل کنند، اما در نتیجه جنگ آن را رها کردند.

همچنین، جنگ بر میزان اعتماد جوانان به دولت تأثیر گذاشت - ۶۴ درصد اظهار داشتند که میزان اعتماد آنها به دولت، بدتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    مرگ بر اسراییل
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    بیش از این بادا انشالله
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    جنایت و نسل کشی تاوان داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس