سیاستمداران صهیونیست امضای توافق آتش‌بس توسط نتانیاهو را بعید می‌دانند

یک رسانه عبری فاش کرد که سیاستمداران صهیونیست موافقت نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با امضای توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه را بعید می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: شخصیت‌های نظام سیاسی اسرائیل، از جمله اعضای ارشد حزب لیکود احتمال امضای توافق تبادل اسرا توسط نخست‌وزیر را بعید می‌دانند.

این سیاستمداران صهیونیست معتقد هستند فشاری که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه اجرای این توافق اعمال می‌کنند، بسیار زیاد است و در صورت موافقت با چنین توافقی کابینه را سرنگون خواهند کرد.

هاآرتص به نقل از این مقامات نوشت: نتانیاهو هنوز از این ۲ نفر نخواسته است که درباره جدیت تهدیدات خود توضیح دهند، شاید دلیل آن این باشد که مذاکرات میان اسرائیل و حماس که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، هنوز به پایان نرسیده است.

این منابع همچنین تاکید کردند: فشار وارد شده توسط اسموتریچ و بن گویر علیه توافق، به نخست‌وزیر اجازه نخواهد داد که موضع آنها را نقض کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، مذاکرات غیرمستقیم میان تل آویو و حماس برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه از سر گرفته شده است.

در طول ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ میان ۲ طرف (حماس و رژیم صهیونیستی)، به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق و مخالفت مقاومت با این ایده، این امر محقق نشد. در ماه مه گذشته، حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و صراحتاً آن را اعلام کرد، اما کابینه رژیم اشغالگران به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس