کد خبر 1626034
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
جزئیات جدید ظریف در مورد انتخاب کابینه دولت پزشکیان | ویدئو

ظریف که ادعای کارشناس بودن در حوزه سیاست خارجی را داشت‌، حال که در سیاست داخلی هیچ تخصص و مدارج علمی ندارد، بر اساس چه منطق و عقل سلیمی به عنوان مسئول انتقال دولت و تعیین وزرا گمارده شده است؟

به گزارش مشرق، دکتر محمدحسین محترم طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱-خودِ مسئولین دولت روحانی می‌گفتند«وزرای دولت یازدهم و دوازدهم در طول ۴سال، شاید یک بار فرصت دیدار با روحانی را داشتند، معاونان و استانداران که هیچ»!، و وزیر مستعفی آموزش و پرورش روحانی می‌گوید«به منِ وزیرِ دولت ۲۰ دقیقه هم وقت نداد تا درباره رتبه‌بندی معلمان با او صحبت کنم و من بعد از این رفتار توهین‌آمیز استعفایم را نوشتم»! همان زمان نمایندگان از جمله نماینده زاهدان در مجلس نیز می‌گفتند«رئیس‌جمهور وقتی به نمایندگان برای ارائه مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان نمی‌دهد»!. این یعنی رئیس‌جمهور کانالیزه! روحانی خودش، خودش را کانالیزه کرد و با زیر کولر نشستن از پشت عینک دودی مردم را نگاه کردن، این مدل فرنگی و غربی را پیاده کرد. حال در دولت چهاردهم می‌خواهند رئیس‌جمهور منتخب را نیز کانالیزه کنند! نکته مهم‌تر اینکه در دولت روحانی وزرا نه تنها امکان ارتباط و گفت وگو با رئیس‌جمهور را نداشتند بلکه مسلوب‌الاختیار هم بودند و یک تیم چند نفره در ریاست جمهوری به وزرا می‌گفتند که چه بکنند و چه نکنند و وزرای مربوطه توان به کارگیری توانایی‌های خود و نظرات علمی کارشناسان خود را نداشتند و نتیجه همان ناکارآمدی با انباشت مشکلات و عملکرد فضاحت‌بار و فاجعه بار دولت روحانی شد که همه شاهد آن بودند. لذا اینکه پس از انتخابات شاهد قطع ارتباط رئیس‌جمهور منتخب با مردم و لغو جلسه مطبوعاتی و رسانه‌ای ایشان و بیان دیدگاه‌های دولت چهاردهم از زبان اطرافیانش بودیم، همان مدلی است که در آمریکا به آن می‌گویند «رئیس‌جمهور سایه»(shadow president)!.یعنی دولت در سایه به رئیس‌جمهور می‌گوید چه وقت چه بگوید و چه وقت چه نگوید و یک نوشته جلو او می‌گذارند تا بخواند.

چیزی که متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن شاهد آن از سوی آقای پزشکیان بودیم، تا جایی که در حرم حضرت امام(ره)یک مرتبه متن کسل و خسته‌کننده‌ای که به او داده بودند تا بخواند را نیمه کاره رها کرد و گفت«به پیر و پیغمبر من بلد نیستم این چنین عمل کنم»! آنهائی که می‌گفتند باید بساط دولت سایه‌ای که می‌تواند کار کارشناسی را در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد، را جمع کنیم، حالا هنوز نیامده خود دولت سایه تشکیل داده و کار را به جایی رسانده‌اند که تصور می‌کنند منتخب مردم بازیگر خارجی است که نیاز به دوبله و صداگذاری دارد!

این امر تا بدان جا پیش رفته که برخی از اصلاح‌طلبان و کارگزاران مسئله‌دار و بانی مشکلات کنونی کشور که در پشت پرده انتقال دولت و انتخاب وزرا قرار دارند، علنا با توهین به رای ملت ایران و رئیس‌جمهور منتخب، وی را «گورباچف ایرانی»، و «پزشکیان بینوا» خواندند تا جایی که برخی از خودشان صدایشان درآمد و اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب را سهم‌خواهان افتاده به جان گوشت قربانی خواندند! واقعیت امر این است که اولا اطرافیان پزشکیان زمانی خاتمی را نیز گورباچف ایران خوانده بودند، اما با عبور از او، لقب شاه سلطان حسین را به او دادند! رهبرمعظم انقلاب همان زمان سرنخ گورباچف خواندن رئیس‌جمهور کشور را در خارج از کشور و نشان از یک توطئه دانستند و گفتند«متأسفانه یک عدّه هم در داخل این اهانت را نفهمیدند و آن توطئه‌ای را که پشت این اهانت هست، به طریق اولی نفهمیدند! به مغرضان و آنهائی که می‌فهمند چه می‌خواهند پیش بیاورند، کاری ندارم؛ اما یک عدّه از آنهائی که مغرض هم نبودند، نفهمیدند که چه شد و دشمن چه می‌خواهد انجام دهد»! ثانیا ظریف ویترین اطو کشیده دعواهای اطرافیان آقای پزشکیان و به عبارتی «مجاهدان شنبه»! با «مجاهدان جمعه»! است که براساس اخبار درز کرده خودش سه بار از جلسات پر تنش برای تعیین وزرا قهر کرده و سران پشت این ماجرا برای حفظ ظاهر به طور نمادین حکم رئیس کمیته راهبری برای او را به پزشکیان پیشنهاد داده‌اند!

۲-آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی مکرر تاکید می‌کرد که من کارشناس نیستم و در هر حوزه‌ای هر چه کارشناسان بگویند همان را عمل می‌کنم.اما با توجه به این اذعان رئیس‌جمهور منتخب، سؤال اساسی این است که اولا ظریف که ادعای کارشناس بودن در حوزه سیاست خارجی را داشت‌، ولی آن فضاحت را در برجام رقم زد و روابط خارجی را در آستانه فروپاشی قرار داد، حال که در سیاست داخلی هیچ تخصص و مدارج علمی ندارد، بر اساس چه منطق و عقل سلیمی به عنوان مسئول انتقال دولت و تعیین وزرا گمارده شده است؟

گماردن ظریف به این مسئولیت نقض غرض هم شعار وحدت ملی و هم شعار سپردن امور به دست کارشناسان است! ظریف با نداشتن هیچ تخصصی در امور داخلی و اظهارات خطرناکش درخصوص چینش دولت عملا به شعار رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر وحدت ملی ضربه اساسی و به گسل‌های مذهبی و جنسیتی و قومیتی نیز دامن زده است و درصورت ادامه این مسیر موجب فروپاشی وحدت ملی خواهد شد! آیا این نقض غرض اعتقاد رئیس‌جمهور منتخب به امامت و ولایت امیرالمؤمنین و ولایت فقیه که منبعث از ولایت امیرالمؤمنین است، نیست؟

لذا آقای پزشکیان باید پاسخ دهد چگونه از روی نهج‌البلاغه و نامه امیر مؤمنان به مالک اشتر، به ظریف و افاضات خطرناک او رسیده است؟ آقای پزشکیان که در مناظرات بر اجرای منویات ولی فقیه زمان تاکید داشت، چگونه این پروژه طراحی شده ظریف را با بیانات رهبری جمع کرده که با پیش‌بینی حکیمانه این روزها خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله شخص خود او فرمودند«آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد... آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار دهد، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود...

کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد». مردم خیلی مایلند به آقای پزشکیان اعتماد کنند، اما تکرار عبارات «رنگین‌کمان»،«قومیّت‌ها» و «مذاهب»، و «امتیاز بیشتر به زنان و غیرشیعه» و «آمریکا و غرب» و... از سوی اطرافیان ایشان حسی جز به هم زدن امنیت روانی جامعه و آشوب و حل نشدن مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان و نگرانی از آینده را تداعی نمی‌کند! ثالثا رئیس‌جمهور منتخب با توجه به اینکه گفته است من کارشناس نیستم، اگر افرادی که کارشناس نیستند، به عنوان کارشناس به وی غالب و معرفی کردند، چگونه می‌خواهد کارشناس واقعی را از کارشناسان رنگ کرده تشخیص دهد؟ آنچه مردم در شورای به اصطلاح راهبری و کمیته‌های آن شاهد هستند، حضور مفسدان سیاسی و اقتصادی و مالی و امنیتی به عنوان کارشناس‌نماهای رنگ شده به جای کارشناس واقعی است و با آشکار شدن عدم اشراف کامل رئیس‌جمهور به مسائل کشور و پیرامون خود، مردم نگرانند منافع ملی و حل مشکلات آنها تحت‌الشعاع دعواهای درون‌حزبی و منافع حزبی حامیان وی قرار گیرد.

۳-و نکته آخر اینکه اولا ملت ایران چگونه می‌توانند در صداقت کسانی که در دولت‌های ‌هاشمی و خاتمی و روحانی همه کاره بودند و هیچ‌گاه از وجود زنان و جوانان و اقوام و مذاهب در کابینه‌های خود استفاده نکردند شک نکنند؟ آیا نباید انتظار داشت که مردم بگویند اینها همان کسانی هستند که هیچ اعتقادی به توانمندی‌های زنان و جوانان کشور از هر قوم و مذهبی نداشته و ندارند، و همان کسانی هستند که ادعا داشتند و دارند جوانان و زنان ایرانی از هر قوم و مذهبی توان ساخت آفتابه و تولید آبگوشت بزباش را هم ندارند، و حتی می‌گویند مشاور و کارشناس را نیز باید از خارج وارد کنیم؟ حتی خود آقای پزشکیان در اولین مناظره انتخاباتی گفت«ما مدیران با تجربه آن قدر نداریم که بگوییم داریم... چهار نفر از خارج بیاوریم تا نسخه بنویسیم و حلش کنیم...گفتیم باید نسخه بانک جهانی را اجرا کنیم... ترکیه‌ای‌ها در یک جاده ۱۲۰ کیلومتری ۸۰ تونل زدند، اما ما چهارتا تونل می‌زنیم، افتخار می‌کنیم...»!؟

ثانیا در این ادعا هم صادق نیستند که برای اولین بار می‌خواهیم با چنین فراخوانی کابینه را بچینیم. چراکه برای اولین بار در دولت‌های نهم و سیزدهم بود که چنین فراخوان‌هایی داده شد و کارگروه‌های اینچنینی تشکیل شد، البته بدون پروپاگاندا و حاشیه‌سازی‌های اینچنینی. مزید بر آن این رهبرمعظم انقلاب بودند که برای اولین بار از وجود یک نیروی کارآمد اهل سنت و از قوم شریف کُرد در یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌های کشور، به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش استفاده کردند.

ثالثا بجاست تا دیر نشده رئیس‌جمهور منتخب که ان‌شاءالله در تدین و شعارهای خود صادق است، جلوی این جاهلیت مدرن بیرون آمده از دیگ سفارتخانه‌های خارجی بخصوص انگلیس را بگیرد. سخنان خود آقای پزشکیان را به خودشان گوشزد می‌کنیم که در اولین مناظره گفت«با این نسخه دل و روده مملکت را بیرون می‌ریزیم و نمی‌توانیم جمع کنیم. چرا آدمی که کارشناس نیست سر کار می‌گذاریم. اینکه یک عده آدم از دوست و جناح و حزب خود بگذاریم،همین اتفاقاتی می‌افتد که در این چهل سال شاهد آن هستیم.هر تئوری درست را دست کسی که اسم کارشناس دارد بدهیم، اصلاً امکان ندارد درستش کند، خرابش می‌کند...»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    8 33
    محمدحسین محترم شما با توجه بزرگی هیکل ببخشش.!
    • سید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      25 89
      ظریف الممالک در سیاست خارجی کارشناس باشد؟! مثل این که بگوییم محمدرضا پالانی بزرگترین پادشاه تاریخ ایران بود !!!!!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 3
      حقیقت تلخ اینکه فقط سایه دکتر ظریف کل دولت سایه و کیهان و باقی ساندسیون را پوشانده ، نیامده همه ماست ها را کیسه کرده اند .
    • US ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      13 88
      لیاقت مردم ایران بیشتر از این نیست...
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      13 19
      دوستان حواستان جمع باشد که اکانت های اسرائیلی به شدت فعال هستند- اسرائیلی ها یه خصوصیت بارز دارن که نمی تونن ازش جدا بشن اونم تحقیر و تمسخر طرف مقابلشون هست.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 1
      گندی که ظریف در سیاست خارجی زد بعد از قاجار تا حالا هیچ رجل سیاسی ای نزده...
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    11 11
    ما ایرانی یا سری عادت داریم یکیش اینه که تا ته یک چیزی در نیاریم ولش نمی کنیم نمونه کوچکش دمکراسی است بخدا به پیر به پیامبر در خود کشورهای غربی هم همچون دمکراسی که ته اش در آوردیم هم نکردن حالا بچرخ تا بچرخیم
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    22 38
    این کشور با شرایطی که دارد فقط لایق ویرانی است حداقل خود مردم کودن با انتخاب امثال روحانی و پزشکیان این را میخواهند.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      19 8
      اولا یادت باشه ایران ما همیشه سربلنده دوما ویرانی لایق تو و کشور طالبانی شماست سوما کودن خودت هستی با اون افکار پوچت در آخر یادت باشه ب هیچ ایرانی توهین نکنی شاید این کودنی ک میگی بابات یا مادر یا کس و کارت باشه ک برخلاف نظر طالبانی شما نظر دیگ داشته باشه اونایی ک ۸ سال جنگیدن و در راه دفاع از وطن و حرم شهید شدن همه شون طرفدار جلیلی نبودن همه جور آدم توش بودن
    • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 1
      کودن تو و امثال شما که کشور را به این حال و روز انداختید ،یک مشت خرفت و مزدور که حاضر هستند که مملکتو بخاطر امیال حزبی و قدرت طلبی ،نابود کنند .
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 3
      تو نگاه به خودت نکن که کودن هستی مردم تو دهن شما زدن
    • ali IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      18 2
      من نه به روحانی رای دادم نه پزشکیان اما عزیز حرف دهنت را بفهم اگر مردم اونطوری هستند که تو می گویی که نیستند حداقل تو با لفظ کلامت نشون بده نیستی
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      14 0
      اگر به سخنان بزرگان دین و اخلاق و سلحشوران اسلام چون شهید حاج قاسم سلیمانی درست گوش داده بودی ، اینگونه حرف نمیزدی!!!!
    • باقر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      سلام اینجا فقط آدم ها اظهار نظر می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • جابر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 0
      .... تف تو روحت اگه دروغ بگی .حرامی
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    11 42
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی انها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد شهید آرمان به شهادت رسید
  • gorbanym IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    23 8
    مطمئنا" آنان که کاسبان شرایط موجود حاکم برجامعه هستند از ایجاد تغییر در راستای به خطر افتادن منافع شخصی موجودشان حتی اگر برای رفاه مردم ایران و عظمت ایران هم باشد مخالفت خواهند کرد ولی باید به آنان گوشزد کرد که این رای را مردم ایران برای ایجاد تغییر به صندوق ها ریخته اند و اگر اینچنین نباشد باید فاتحه مملکت را خواند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      9 10
      تغییر را در سال نود و دو تو دولت روحانی دیدیم که فقط باج دادن و غربی ها چیز هم بهشون نداد
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      کاسب شرایط موجود کی هست الان؟ والله من تو عمرم دلار خرید و فروش نکردم به جلیلی هم رای دادم، لابد جلیلی دلار خرید و فروش میکنه یا از تحریم داره لذت میبره! منظورتون از تغییر چیه؟ لخت شدن؟ هر چی آمریکا گفت بگیم چشم؟ خودمون چلاقیم نمیتونیم دست آورد داشته باشیم که میخواییم بله قربان گو آمریکا بشیم که بلکم استخوانی برای ما پرت کنه؟ تغییر باید مثبت باشه نه منفی که
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    8 22
    با سلام بجای ظریف آقای حسین شریعتمدار یا زاکانی یا قاضی زاده و یا حتی جلیلی را به عنوان رییس شورای راهبری منصوب میشد ند بهتر بود
  • ج د ا IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    12 17
    چون معرفی نامه دارد ... از آمریکا معرفی شده است و باید در منصب تعیین وزرا قرار بگیرد... آنهم وزرایی که امریکا تعیین و اسرائیل تایید میکند... پزشکیان هم هیچکاره است چون اصلاح طلبان یک باند و گروهک با تشکیلالت مخفی هستند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    18 9
    آقای محترم تا حالا کجا تشریف داشتید ؟ آقای پور کاظمی سابقه عملکرد خوبی در وزارت نفت داشت یا آقای بذرپاش در شرکت سایپا ؟ یا سایر وزرای دولت سیزدهم ؟ متاسفانه وقتی نگاه حزبی و جناحی می شود این اتفاقات رخ میدهد . همه کارشناسان یک دفعه سبز می شوند . ضمنا اسراییل هم در زمان توافق برجام همین حرفا رو میزد!!!!!!! فقط سوال اینجاست کدوم منافع شما در برجام از بین می رفت ؟ اصول گراها و اسراییل مخلف برجام !!!!!! این هم سویی از کجا نشات می گیرد .
    • DE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      17 28
      سه تا از فواید برجام رو در مقابل نداشتن صنعت هسته ای برای نسل های بعدی ایرانی رو برامون بشمار!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      9 9
      آقای زنگنه در وزارت نفت و آقای نعمت زاده در وزارت صمت و آقای آخوندی در وزارت مسکن و ... چطور! در این باره نظری ندارید؟
    • US ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      اینا دارن مثل ملکم خان و ظهیرالدوله های دوره قاجار عمل میکن. نعل به نعل. معلم شون انگلستانه و پناهگاهشون سفارت فرانسه. اینا فراماسون های جدید ایران زمین هستن.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    45 18
    وقتی کیهان اف و کارشناسان محترمش دارند می سوزند و زررررر می زننذ، یعنی ظریف کار درستی🤣🤣
    • DE ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      14 26
      بله کارامدی دراین که نتوانست یک تحریم رو برداره ، تحریم چند برابر هم شدن!
    • فرح وش IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      9 11
      بی تربیت
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      17 3
      اتفاقا کار آقای ظریف بسیار عالی بود ولی متأسفانه گروه های انحصار طلب و رانت‌خوار چون آسیب می دیدند نگذاشتند کارشان درست پیش برود. مخالفت الان شان هم بخاطر این است که ممکن است شرایط ایده آلشان را از دست بدهند مخالفان خارجی هم فکر نکنم دلش برای ملت ایران سوخته باشد همسویی مخالفان خارجی و مخالفان داخلی ظریف بسیار عجیب است.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      4 38
      فقط خوشم میاد کل روزنامه های زنجیره ای اطلاح طلبان دروغگوی غربگدا حریف یک روزنامهٔ کیهان نمیشن😂
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 1
      ۱۳:۴۴ ظریف نیویورکی نتوانست تفاوت کلمهٔ تعلیق و رفع تحریم را در برجام تشخیص بده کی مقصره؟
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      14 3
      کیهان با همین محتوایی که چاپ می شود می توانست در این سالها، به عنوان یک فکاهی نامه هر روز صبح به مردم فروخته شود. هم فروشش رکورد میزد هم تورم در کشور تک رقمی بود
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    15 7
    نه شما کارشناسید . مدرک تون از کدام دانشگاه مجهول گرفتین
  • اکبر IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    23 5
    بتو چه مربوطه؟مملکت رهبر وپس از ان رییس جمهور داره وهر تصمیمی گرفتند لازم الاجراست
  • یی بی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    20 10
    نویسنده مغرض است
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    18 5
    سلام .عجب دکتری ابن بابا معلوم است از آن کسایی است که دکترا خودش را از میدان انقلاب خریده است .مرد حسابی کجای دنیا دیدی که یک فرد متخصص همه زمینه ها باشد .در آنصورت طرف همه کاره هیچ کاره است .کدام مسئولی را دیدی که هم در زمینه داخلی و هم در زمینه خارجی و هم فرهنگ و هم تخصص جراحی و در بهداشت تخصص داشته باشد این چه مهملاتی است که می گوئی . و این چه تفسیری است که می کنی ؟. لااقل از مردم که خجالت نمی کشی برو از آن دکترای قلابی خودت خجالت بکش .
  • مهرداد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 4
    مگه بقیه مدارکشان که آنهم اغلب با پارتی بازی و زدوبند بدست آمده با شغلشان در ارتباط است ، در هر صورت این حکومت از زمستان امسال شیب زوالش بسیار سریعتر خواهد شد الان هم کسی نمی تواند جلوی حرکت این خودروی ترمز بریده به سوی دره را بگیرید
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    19 9
    کیهان فقط از افعال معکوس استفاده میکنه و کسی مطالبش را جدی نمیگیره
  • م IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    10 18
    خود کرده را تدبیر نیست . آقای پزشکیان وقتی توانایی نداشتی چرا به تکلیف شرعی عمل نکردی
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    14 9
    فواد ایزدی که اصولگرای سرسختی است و مخالف ظریف و برجام خودش در مناظره زمان تصویب برجام ،اذعان کرد که ظریف بهترین وزیر خارجه ایران است.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 9
    گاهی با خودم میگم آقای پزشکیان این حرف ها رو زدن تا رای همه طیف ها رو جمع کنن! به هر حال برای موفقیت ایشون دعا میکنم چون موفقیت خودم هست که در این سرزمین زندگی میکنم، و امیدوارم از حرف های مقام معظم رهبری استفاده کنند، و اونطور که آقای پزشکیان قشنگ و با صداقت حرف میزنه امیدوارم خودشون وارد عمل بشن و متکی به ظریف نباشن، ایشون شخصیت کاریزماتیکی دارن و امیدوارم واقعا حزبی نباشن (که متاسفانه تا اینجای کار بودن) و آنچه را که خودشون باور و اعتقاد دارن عملی کنند
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 0
      پزشکیان هم از قماش اصلاح طلبان دروغگوست ، اینطوری پیش بره دوام چندانی نمیاره یا باید کار را صفر تا صد به اصلاح طلبان غربگدا بسپاره یا کناره گیری کنه
  • سپیده IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 2
    شاید چون از بس داخل بدون ملاحظه رقابت سیاسی می‌کنند از سیاست خارجی با دولت متخاصم هم بیشتر به تخصص سیاست خارجی نیاز دارد.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 14
    هرچه ما دلسوزانه گفتیم رای به پزشکیان یعنی افتادن دوباره مملکت در چنگ این موجودات عوام فریب و نالایق، گوش شنوایی وجود نداشت. واقعاً آبروریزیه که رئیس جمهور منتخب تا اینجای کار هیچ اراده ای از خود نشان نداده و اختیارات مملکت رو داده دست اینا.
  • سید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 54
    ظریف الممالک در سیاست خارجی کارشناس باشد؟! مثل این که بگوییم محمدرضا پالانی بزرگترین پادشاه تاریخ ایران بود !!!!!
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 0
    درد اصلی کشور همینه که اکثر مسئولین کارشناس نیستند، اون تک و توکی هم که هستند یا سرجای خودشون نیستند و یا برای خودشون بیل میزنند و باغ خودشونو آباد میکنند.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 45
    حالا کجاشو دیدید؟ با احترامی که برای دکتر پزشمیان قائلم مثل روز روشن بود که مورد مناسبی برای ریاست جمهوری نیستن. اونایی که بهش رأی دادن کم کم متوجه میشن باش تا صبح دولتت بدمد!!!!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 0
    انشااللہ سودبانکی نباشدامام خمینی فرمودکارشناسان برای ربادربانک فکری کنندمردم رانجات دھندربااعلان جنگ باخداست
  • کمال IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    12 12
    رییسی حیف شد
  • FR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    شریعتمداری تو هر روز به صفحه مانیتور کامپیوتر روی میزت که ساخت غرب است نگاه بیانداز و از خجالت بمیر فعلا همین برایت کافی است
  • نیما IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    8 2
    خوب کی رو بزارن جلیلی رو بزارن دلواپسان
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 0
    فراخوان برای تشکیل دولت هم؟ آیا خدمت، افتخار و دستآوردی هست که ربشه در دولت نهم نداشته باشد؟! چرا در تخریب آن دولت خدمتگزار، تحریم شکن، مردم نواز و راهگشا با همین قماش مدعیان زرد کارشناسی همصدا و هم کاسه شدید؟! ولایتمداری به تطاهر و تملق نیست . خدمت به خلق الله است. مثل عبادت.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    دیگه از اونی که می خواست با 1 میلیون تومن شغل ایجاد کنه بهتره
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بهترین جمله برای این تیتر شما: تاکید حکیمانه رهبر معظم خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله شخص منتخب مردم که فرمودند«آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد، و تصور کند. که بدون لطف آمریکا نمی‌شود، قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیتهای کشور استفاده نخواهد کرد، و خوب مدیریت نخواهد کرد. و ... آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار دهد، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود.*** الهی کر، کور و لال و سنگ بشود، گوش، چشمان، زبان و قلبی که شنوای این بیانات و‌پیش بینی های حکیمانه نشود.***
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 35
    قوه قضاییه باید با ظریف برخورد کنه -دادگاه های امریکا ترامپ رو بیچاره کردند از بس احضارش کردند بعد این فتنه گر نیویورکی هر غلطی دلش بخواد میکنه
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    55 7
    روزنامه کیهان به یک شاهی نمیارزد فقط تخم نفاق میکارد عین اون شخصیت گالیور که میگفت من میدونم من میدونمه
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 56
      فعلا جناب ظریف بیشتر مصداق این حرفتونه، خدایی خیلی تو چشمید حالا تو سرتو بکن زیر برف بجاش به بقیه انگ بزن، خود دانی
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 1
      پس چرا تا یک چیزی می نویسه بهم می ریزید و پوشک لازم میشید؟
  • ایرانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    4 27
    فعلا همراهان پزشکیان در حال زور زدن هستند آخر این زور زدن معلوم می‌شود که چکار کردن ۴ سال هم پیشکش این یاران پر سر وصدا این دولت نیامده ظریف هم زمانی له له جان کری بود ۴ سال دیگه هم ..........
  • رهبر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 2
    ال حسودو لا یسودو ............زنگ بزن امبولانس
  • رهبر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 1
    ال حسودو لا یسودو ............زنگ بزن امبولانس
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 4
    دقیقآ
  • ,,امانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    4 24
    درمورد برجام نافرجام که جناب ظریف وکل اصلاح طلبان پیراهن عثمان کرده بودند برعلیه طیف مخالف همین بس که نتوانست ونتوانستند واژه تعلیق را بجای رفع تحریم تشخیص بدهند واینگونه شد که تحریم ها برگشت خورد حتی درزمان اوباما واینکه کدام آدم با سواد مثلا دیپلماتیک مثل آقای ظریف میاد با کمال شجاعت بگه همه موارد برجام بکنار امضای جام کری تضمین هست که دیدیم حتی خود جان کری هم تضمین نبود چه برسه به امضایش بهرصورت جوامع اصلاح طلبان در حقیقت همان عمروعاص زمان صدر اسلام وچرچیل قرن بیستم هستند این مردم هستند که باید بصیرت داشته باشند
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 1
      ...که ندارند و همیشه قشر خاکستری جامعه گول چرب زبانی و وعده های تو خالی را خورده اند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 1
    فضول بردن جهنم گفت هیزماش خیسه !
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 0
    خدایاتورابه عظمتت سوگندکشورراازگزنداین شیخهای نهروان شیطان صفت محافظت بفرما امین
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آیا رهبریت آگاه تر و دلسوزتر هستند یا جناب آقای حسین شریعتمداری؟ لطفا عینکتان را عوض کنید
  • فرخ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    14 2
    ا مگه شما ها تو حوزه سیاست خارجی تخصص دارید که اظهار نظر می کنید
  • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    54 5
    روزنامه تفرقه انداز کیهان، سالهاست با قلم زدن خود، نه تنها به کشور خدمت نکرده، بلکه همیشه در همه ادوار نشان داده که بدنبال حفظ منافع جناح خاص سیاسی است که زمام اموررا بدست گرفته اند. به جای اینکه این نویسندکان با مطالب خاکستری، باعث ایجاد نفاق و دودستگی در کشور باشند، بهتراست بر وفاق ملی و سیاسی تاکیدکنندو همانطور که رهبرهم فرمودند، به دولت منتخب کمک کنند تا موجبات پیشرفت کشورعزیزمان فراهم شود.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 0
      وقتی که اینو رو شما میگید یعنی دقیقا یه کاسه ای زیر نیم کاسه شماست، ایجاد وفاق و همبستگی یه چیزه، مسامحه کردن با شما یه چیز دیگه است، شما دنبال اولی نیستی میگی وفاق و همبستگی ولی دنبال مسامحه کاری هستید تا اهدافتون رو پیش ببرید، مثل جریان حقوق بشر امروز اربابان غربیتون توی قضیه فلسطین! یا آزادی بیان ارباب تون توی دانشگاه های آمریکا! نمیرید از تناقض!
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 0
      کدام‌ دولت اصلاحات با افکار و عقاید آقای شریعتمداری همسو بوده؟ ۸ سال دولت رفسنجانی؟ ۸ سال دولت خاتمی؟ ۸ سال دولت روحانی؟ فقط ۲/۵ سال دولت شهید خدمت همسو بود
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    سایمون فرستاده روباه خبیث را از آغاز ساده انگاری در موردش نبوده و نخواهد بود
  • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    9 20
    کارشناس شهید عزیز عبداللهیان بود که توانست سیاست خنثی سازی تحریم ها رو عملیاتی کرده و با ایجاد تبادلات اقتصادی با 200 کشور دنیا و ایجاد زمینه های مساعد علارغم تحریم ها فروش نفت رو به موفقیت برسونه.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 13
    کارشناس فقط عبدالملکی جبرائیلی.....
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 31
    ظریفی که خودش تحریم شد چطور از رفع تحریم ایران زِر میزنه؟! عجیبه واقعاً.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 1
    وقتی خاتمی آمد جوان بودیم گفتند خاتمی می آید به جوانان بها می دهد بعد با یک قانون تمام هستی ما را حریم ممنوع الساخت راه کرد ونابودمان کرد دیگر برای ما که زندگی مان سال ۷۹ با قانون حاتمی به فنا رفت چه فرقی می کنه هریس رئیس جمهور باشه یا ترامپ پوتین فاتح بشه با زلنسکی ما که نابود شدیم رفت
  • DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    وزیر امور خارجه کارامد عالی: یعنی اینکه باج نده! دست خالی پیش ملت اش برنگرده بلکه دست پر پیش مردمش بیاد!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 26
    روحانی هم حداقل خودش وزراش و تعیین می کرد شاید از گروه های مختلف مشاوره می گرفت. پزشکیان شده به رییس جمهور نمادین که صرفا سخنرانی می کنه، جلو دوربین می‌ره و تو مراسمات مختلف شرکت می کنه.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 23
    خدا رحم کند... آقای ظریف در مورد هیئت مذاکره کننده برجام، ۴ نفر دو تابعیتی را انتخاب کرد. در این لیستهای انتخابی ایشان لطفا بررسی شود چند نفر دو تابعیتی هستند؟ چند نفر گرین کارت گرفته اند و منتظر اخذ تابعیت هستند؟ چند نفر فرزندانشان در امریکا، کاندا، انگلیس.... هستند؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    پزشکیان امروز در دیدار با کمیته های مردمی خودش شاکیِ بود که همه دنبال اینن که دار و دسته خودشون را بیارن سر کار
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 12
      فعلا که ظریف،رییس،جمهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس