از جنگل‌های سرسبز رامسر با چشم‌اندازهای بکر و هوای تازه، تا ساحل زیبای دریای خزر با آب‌های زلال و شن‌های طلایی، تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت و آرامش را خواهید یافت. ماجراجویی بی‌پایانی که روح و جسم شما را تازه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این بهشت گمشده، مقاله را مطالعه کنید!

سفر و ماجراجویی از جنگل‌ های سرسبز رامسر تا ساحل زیبای دریای خزر

در اعماق وجود هر انسان، عطش سیری‌ناپذیری برای کشف ناشناخته‌ها و تجربه‌های ناب نهفته است. گویی ندایی درونی، ما را به سفری پرفراز و نشیب و پرماجرا دعوت می‌نماید، سفری که از میان جنگل‌های انبوه و سرسبز آغاز می‌شود و به ساحل آرام و نیلگون دریا ختم می‌گردد. در این نوشتار، تصمیم داریم به توصیف کوتاه سفر و ماجراجویی از جنگل‌ های سرسبز رامسر تا ساحل زیبای دریای خزر بپردازیم تا شما هم بتوانید، با سفر به رامسر از این ماجراجویی‌ها لذت ببرید.

ماجراجویی در جنگل‌های رامسر و بازدید از آبشارها و چشمه‌ها

رامسر، مروارید شمال ایران، به واسطه جنگل‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع، آبشارهای خروشان و چشمه‌های جوشان، مقصدی رؤیایی برای طبیعت‌گردان و ماجراجویان محسوب می‌شود. در این میان، جنگل‌های رامسر با انبوهی از درختان، پوشش گیاهی متنوع و جانداران مختلف، فرصتی بی‌نظیر برای پیاده‌روی، کوهنوردی و غرق شدن در طبیعت بکر شمال را فراهم می‌کنند.

جنگل‌های رامسر که در میان دریا و کوهستان آرمیده‌اند، به واسطه بارش‌های فراوان، به جنگل‌های دوهزار در روستای جنت رودبار شهرت یافته‌اند. جاده‌های روستایی و جنگلی زیبا به همراه تنوع زیستی و جاذبه‌های طبیعی، این جنگل‌ها را به یکی از دیدنی‌ترین نقاط رامسر و حتی ایران تبدیل کرده‌اند.

قدم زدن در میان انبوه درختان، تنفس هوای پاک جنگل و گوش سپردن به نغمه دل‌انگیز پرندگان، تجربه‌ای بی‌نظیر از آرامش و صفا را به ارمغان می‌آورد. این جنگل‌ها، همچون پناهگاهی امن برای رهایی از دنیای مدرن و غرق شدن در آغوش طبیعت هستند. در ادامه متن، به معرفی یک آبشار و چشمه‌های آب گرم این خطه سرسبز می‌پردازیم:

آبشار ایج: شاهکاری از طبیعت

آبشار ایج که به آبشار ده‌قلو نیز شهرت دارد، از جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد رامسر و یکی از زیباترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود. این آبشار خروشان، جریان دائمی آب خود را از ذوب شدن برف‌های کوه خشم چال در ارتفاعات اشکور علیا تأمین می‌کند و در مسیر خود، آبشارهای متعدد دیگری را نیز پدید می‌آورد.

آب آبشار ایج، در نهایت به عمق دره اشکور علیا سرازیر می‌شود. حفره‌های غار مانند در دل صخره‌های پشت آبشار، جلوه‌ای بدیع به این شاهکار طبیعت بخشیده‌اند. تماشای یخچال‌های دائمی و طبیعی کوه‌های چشمه چال و سرسبزی بی‌نظیر پوشش گیاهی اطراف آبشار، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن گردشگران رقم خواهد زد.

چشمه‌های آب گرم: هدیه‌ای از دل زمین

چشمه‌های آب گرم رامسر، مجموعه‌ای از چشمه‌های گازدار و سرشار از املاح معدنی نظیر سولفور هستند که در جواهرده، کتالم و سادات محله رامسر خودنمایی می‌کنند. برخی از این چشمه‌ها، همچنان به شیوه سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که چشمه تأمین‌کننده آب گرم هتل رامسر، مدرن‌ترین نمونه آنها محسوب می‌گردد. حال با اجاره کلبه چوبی، قادر خواهید بود خود را برای ماجراجویی در جنگل‌های رامسر و بازدید از آبشارها و چشمه‌ها در این خطه سرسبز، آماده نمایید.

استراحت در ساحل رامسر و انجام ورزش‌های آبی

سفر و ماجراجویی از جنگل‌ های سرسبز رامسر تا ساحل زیبای دریای خزر

رامسر، با برخورداری از سواحلی زیبا و نیلگون، فرصتی استثنایی برای لذت بردن از آرامش دریا و هیجان ورزش‌های آبی فراهم می‌کند. در این سرزمین، می‌توانید غرق در سکوت دریا شوید، آفتاب بگیرید و یا با انجام ورزش‌های آبی، آدرنالین خون خود را به اوج برسانید.

ساحل رامسر، با وسعت زیاد و شنی نرم، گویی آغوش گرمی را برای پذیرایی از گردشگران گشوده است. قدم زدن در امتداد ساحل، شنیدن صدای امواج و تماشای غروب خورشید بر فراز دریا، لذتی وصف‌ناپذیر را به ارمغان می‌آورد. در این ساحل، می‌توانید با قایق‌های موتوری به دل دریا بزنید، با جت اسکی بر روی امواج خروشان حرکت کنید و یا با چتر و پاراسل، از منظره بی‌نظیر ساحل از ارتفاع لذت ببرید.

اگر به دنبال هیجانی بیشتر هستید، می‌توانید اسکی روی آب، شاتل سواری و یا کیبل اسکی را امتحان کنید. در ساحل رامسر، مربیان مجرب و تجهیزات لازم برای انجام این ورزش‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با اجاره ویلا، فرصت استراحت در ساحل رامسر و انجام ورزش‌های آبی برایتان فراهم می‌گردد.

گشتی در بازارهای سنتی رامسر

سفر و ماجراجویی از جنگل‌ های سرسبز رامسر تا ساحل زیبای دریای خزر

رامسر، فقط به خاطر جنگل‌های سرسبز و طبیعت بکرش معروف نیست، بلکه بهشت عاشقان چشیدن طعم‌های اصیل و ناب ایرانی نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید با گشتی در بازارهای سنتی رامسر، سفری به دل سنت و فرهنگ اصیل مردم شمال ببرید و با خرید سوغات و محصولات محلی، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. در متن ذیل، شما را با دو بازار سنتی رامسر آشنا می‌کنیم:

بازار ماهی‌فروشان رامسر

برای دوستداران غذاهای دریایی، هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از گشت و گذار در بازار ماهی و خرید ماهی تازه و یخ‌زده نیست. در این بازار، می‌توانید طیف متنوعی از ماهی‌های تازه صید شده را با قیمتی مناسب پیدا کنید. شاید تعداد غرفه‌های این بازار زیاد نباشد؛ اما تازگی و کیفیت ماهی‌ها و همچنین سهولت خرید، از مزایای اصلی آن به شمار می‌رود.

بازار سنتی رامسر

اگر می‌خواهید با مردم محلی رامسر معاشرت کنید، با فرهنگ و گویششان آشنا شوید و محصولاتی را خریداری کنید که در مراکز خرید لوکس شهر پیدا نمی‌شوند، بازار سنتی رامسر بهترین انتخاب برای شما است. بازار سنتی رامسر، در روزهای شنبه و سه‌شنبه در حوالی میدان امام برپا می‌شود و فرصتی عالی برای خرید محصولات تازه و ارگانیک از جمله: مرغ، خروس، اردک، تخم‌مرغ محلی، ترشی خانگی، انواع زیتون، چای گیلان و سبزی‌های تازه است. اجاره ویلا رامسر، این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا با خاطری آسوده در هر زمان از روز، به گشت و گذار و خرید در بازارهای سنتی این شهر بپردازید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس