کد خبر 1630722
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲

به گزارش مشرق، اندیشکده راهبردی تبیین در کانال تلگرامی خود نوشت:

اعتراضات خیابانی؛ در انگلستان چه می‌گذرد؟

رویترز: پس از کشته شدن سه دختر خردسال در هفته گذشته در ساث‌پورت و در پی آن پخش اتهام انجام این کار توسط یک مسلمان مهاجر در شبکه‌های اجتماعی، سراسر بریتانیا دستخوش اعتراضات گسترده‌ای شد. در اثر این ناآرامی‌ها، بسیاری از مساجد و هتل‌های میزبان مهاجرین دستخوش تخریب و آسیب شد. همچنین صدها نفر دستگیر و چندین نفر زخمی شدند.

ایندپندنت: شاید نتوان به طور دقیق نقش پخش اطلاعات نادرست در خصوص هویت ضارب را فهمید اما به طور قطع خبرهای نادرست بیگانه‌هراسانه و ضدمسلمانان که در طول ماه‌های اخیر پخش شده است، نقش مهمی در اعتراضات اخیر داشته است. در این بین شبکه اجتماعی X نقش مهمی در گسترش این اطلاعات غلط داشته که بدون توجه به درستی یا نادرستی محتوای پست‌ها موجب گسترش سریع آن می‌شود.

اسکای‌نیوز: محرک اولیه این شورش‌ها پلیس است که با عدم شفاف‌سازی و مقابله با اطلاعات نادرست، اجازه داد اخباری غلط در این رابطه پخش شود و این شورش‌ها شروع شود.

عرب‌نیوز: استارمر، نخست‌وزیر انگلستان، خبر از تشکیل «ارتشی دائمی» از نیروهای متخصص پلیس برای مقابله با اعتراضات داد. استارمر افراد معترض را «اوباش راست افراطی» خواند و گفت: «این خشونت خالص است و ما حملات به مساجد یا جوامع مسلمان خود را تحمل نخواهیم کرد. تمام کسانی که در این فعالیت‌ها شرکت کرده‌اند با قوت کامل قانون با آنها برخورد خواهد شد.»

گاردین: این موج نفرت بدون هیچ سازمان دهنده مرکزی یا گروه واحدی پشت آن، منعکس کننده ماهیت راست افراطی معاصر است؛ بدین معنا که این مشکلات در خیابان منشعب شده از شبکه‌های غیرمتمرکز گسترده فعالان مجازی است. اما در عین حال این خشونت نژادپرستانه ریشه در پیش‌داوری‌های موجود دارد که توسط بازیگران جریان اصلی به آنها دامن زده شده است.

آسوشیدپرس: این اعتراضات در شرایطی رخ داد که خدمت‌دهی عمومی به دلیل تلاش برای متعادل کردن بودجه با شکست مواجه شد. این موج در واقع ناشی از احساسات پنهان نارضایتی اقتصادی است که عامل آن مهاجران دانسته می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 0
    انشاالله تجزیه انگل ستان به زودی
  • ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    4 0
    انگلیس در گوری که خود کند ، دفن خواهد شد
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    2 0
    روش روش انگلیسی که این جماعت روباه صفت خوب اون رو بلدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس