نصیرزاده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز دوشنبه(۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های ، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت.

کمیسیون امنیت ملی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع را تائید کرد

ابراهیم رضایی در قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرح توضیحات و تعهدات خویش در چهار سال پیش‌رو، حرکت در راستای تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا و تحقق اهداف و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی، رویکرد جهادی و تحولی، به طور مستقیم در قدرت سازی و پیشرفت انقلاب اسلامی و به طور غیر مستقیم با پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت را مورد تأکید قرار داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در اجرای مأموریت‌های اصلی در تلاش است تا با پیگیری و اجرای سیاست‌های برنامه توسعه هفتم، برنامه‌ریزی نوسازی صنایع دفاعی، توسعه تعاون و اجرای پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی و تکریم کارکنان و متخصصان حوزه‌های صنایع و تحقیقات دفاعی و توجه ویژه به نقش و اهمیت حوزه بسیج، زمینه ارتقای بنیه دفاعی کشور را مبتنی بر راهبرد دفاعی همه جانبه فراهم کنند.

وی تاکید کرد: ارتقاء جهشی تولید و تأمین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته و در لبه فناوری‌های روز، به‌ویژه تجهیزات و سامانه‌های بومی هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح، تحول صنعتی و دستیابی به صنعت پیشرو و دانش‌بنیان در محصولات پیشرفته و تعقیب فناوری‌های روز دنیا، دومنظوره‌سازی ظرفیت‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی کشور، ارائه خدمات خرسندساز و جلب رضایت کارکنان نیروهای مسلح، با همکاری و مشارکت خود آن‌ها، ایجاد محیطی جذاب برای نخبگان، دانشمندان، متخصصین، نیروهای خلاق و نوآور برای همکاری، تسریع در مولدسازی اراضی، املاک و اموال نیروهای مسلح، در جهت کمک به تأمین معیشت و رفاه کارکنان نیروهای مسلح از جمله مواردی است که ایشان متعهد به تعامل و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم شریف ایران و رعایت قوانین مجلس شورای اسلامی شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با استماع مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌ها و سابقه عملکردی و مسئولیتی و سطوح علمی، همچنین برنامه‌ریزی موثر در قدرت افزایی نیروهای مسلح، ایشان را با اکثریت قاطع آرا واجد شرایط تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانسته‌اند.

متن کامل گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس را اینجا ببینید.

کمیسیون صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع موافقت کرد

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن قرائت متن گزارش این کمیسیون در مورد وزیر پیشنهادی دفاع گفت: ارزیابی برنامه وزیر پیشنهادی وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاکی از این است که ایشان در مجموع شناخت خوبی از محیط راهبردی منطقه، موضوعات اساسی وزارت دفاع، وظایف و اختیارات این نهاد، چشم ‌اندازها و نیازهای آتی وزارتخانه و لزوم انطباق برنامه‌های پیشنهادی با اسناد بالادستی کشور دارند با این حال لازم است در برنامه ایشان، به انتقال فناوری از بخش غیرنظامی به بخش دفاعی- نظامی توجه بیشتری شود.

وی افزود: صلاحیت و شایستگی‌های اختصاصی وزیر پیشنهادی با توجه به سوابق تحصیلی و شغلی ایشان، مناسب ارزیابی می شود.

در نظر نهایی این کمیسیون آمده است: پس از سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات آقای عزیز نصیر زاده، درخصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه مذکور، با اکثریت آراء به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسید.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

مخالفان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چه گفتند؟

سلیمانی اولین مخالف وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

یاسر سلیمانی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سخنرانی کرد.

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی دفاع خواست که تمامی توان خود را برای توجه به وضعیت معیشتی نیروهای مسلح و کارآمدتر کردن نیروها در وزارت دفاع و حفظ آنها انجام دهد. (متن کامل)

بابایی کارنامی به‌عنوان دومین مخالف امیر نصیرزاده صحبت کرد

علی بابایی کارنامی به‌عنوان دومین مخالف امیر نصیرزاده صحبت کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس از وزیر پیشنهادی دفاع خواست که به وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان نیروهای مسلح توجه شود.( متن کامل)

مخالفان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چه گفتند؟

زارع: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی دفاع مطابق اسناد بالادستی است

رحیم زارع در حمایت از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان نکات خود پرداخت.

رحیم زارع با اشاره به اینکه آقای نصیرزاده در هر سمت و مسئولیتی توانمندی های خود را در ارتقای بنیه دفاعی به کار بستند و همواره موفق ترین فرمانده بوده اند، یادآور شد: برنامه ارائه شده مطابق برنامه و اسناد بالادستی است. تامین پایدار منابع در ارتقای قدرت دفاعی، دستیابی به قدرت علمی، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان، ارتقای جهشی تجهیزات پیشرفته و اکتساب فناوری های نو ظهور از جمله برنامه های ایشان بوده است. امیدواریم در نهایت کسی به عنوان وزیر معرفی شود که مورد تایید رهبر انقلاب باشد.( متن کامل)

طهماسبی: نصیرزاده برنامه‌ای هدفمند برای وزارت دفاع دارد

فرهاد طهماسبی به‌عنوان دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پشت تریبون رفت.

فرهاد طهماسبی داشتن برنامه هدفمند و تقویت بنیه دفاعی از ویژگی های وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد و افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، ایجاد بیمه نوین نیروهای مسلح، توسعه نظام حمایتی جامع از نیروهای مسلح مانند ارائه خدمات بالینی در منزل، هدفمند کردن کمک های حمایتی، معیشتی و درمانی برای رزمندگان و ایثارگران و توانمندسازی ایثارگران و بازنشستگان از دیگر برنامه های ایشان است.(متن کامل)

میرمحمدی: خودکفایی و نوآوری در وزارت دفاع باید مورد توجه قرار گیرد

میرمحمدی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده به بیان نکات خود پرداخت.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: آقای نصیرزاده من در برنامه‌های شما ندیدم که چگونه می‌خواهید دولت را پای کار بیاورید تا بتوانیم به شما کمک کنیم که وضعیت معیشتی نیروهای مسلح را ارتقاء ببخشید.(متن کامل)

طغیانی: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع در حوزه صنعت و اقتصادی ایرادات جدی وجود دارد

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان نکات خود پرداخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزارت دفاع در کنار وظایف سازمانی‌اش وظایف اقتصادی هم بر عهده دارد در حوزه صنعت کشور هم نقش آفرین است.(متن کامل)

نجفی: دیپلماسی دفاعی از برنامه‌های امیر نصیرزاده است

ابراهیم نجفی در حمایت از امیرنصیرزاده پشت تریبون مجلس رفت.

ابراهیم نجفی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزیر پیشنهادی دفاع در مواردی همچون دیپلماسی دفاعی و حوزه رزم موشکی و پدافند هوایی برنامه‌های دقیقی ارائه کرده است.(متن کامل)

زارع: وزیر پیشنهادی دفاع موفق‌ترین فرمانده ارتش کشور بوده است

سلمان زارع به‌عنوان آخرین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صحبت کرد.

سلمان زارع با اشاره به اینکه طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت امیر نصیرزاده بوده است، ادامه داد: ایشان موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است. طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت ایشان بوده است. از شما نمایندگان عزیز می‌خواهم با رای قاطع با انتصاب این فرمانده دلاور به افتخارات ما در کشور افزوده شود.(متن کامل)

امیر عزیز نصیرزاده به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت

امیر عزیز نصیرزاده در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون رفت و به بیان نکات خود پرداخت.

امیر «عزیز نصیرزاده» وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: یاد و خاطره امام شهدا و سه وزیر دفاع شهید و شهدای خدمت را گرامی می‌دارم. روز ۳۱ مرداد روز سند دفاعی است و این روز را گرامی می‌داریم و یاد وخاطره شهدای این عرصه به‌ویژه شهید فخری زاده را گرامی می‌داریم.

نصیرزاده عنوان کرد: از نظرات نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه (موافقان و مخالفان) تشکر می‌کنم.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به برنامه دفاعی خود، گفت: شرایط منطقه و جهان در حوزه امنیت و دفاع تغییرات زیادی دارد. معادلات نظم و امنیت منطقه‌ای پیچیده و پرتلاطم است. منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است.

وی افزود: فشارهای استکبار جهانی در ابعاد مختلف نظامی، روانی، فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان داشت: رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی ماهیت بی مسؤولیتی خود در برابر همه قواعد بین المللی را از دست داده است.

نصیرزاده عنوان کرد:: جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه ای را در غرب آسیا کسب کند. عمق راهبردی ایران نسبت به گذشته تغییر شگرفی داشته است.( متن کامل)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 1
    جناب وزیر دفاع امروز لازم است صنعت ماکت سازی راه اندازی کنی و ماکت تمام سلاح های پشتیبانی کننده را بسازی به طوری که بشود در اندک زمان مکت مستقر کردو از این طریق سلاح ها را حفاظت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس