واکنش پزشکیان به گرانی نان در تهران

پزشکیان گفت: چه کسی گفته است که حق با این طرف است یا آن طرف؟ ما باید کوتاه بیاییم و زیر پرچم اعتقاد به اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری چارچوب‌ها را بپذیریم و به آن عمل کنیم.

به گزارش مشرق، پزشکیان در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه کیهان مبنی بر اینکه حضور افراد زاویه‌دار با مبانی انقلاب و نظام در پست‌های کلیدی می‌تواند موقعیت دولت را با خطر جدی روبرو کند و رهبر انقلاب نیز نسبت به به‌کارگیری چنین افرادی هشدار داده‌اند، اما متاسفانه شمار زیادی از فعالان فتنه و حامیان اغتشاشات در دولت شما منصوب شده‌اند، آیا از این انتصاب‌ها باخبر هستید؟ گفت: آن چیزی که شما می‌گویید فتنه، ممکن است به هر نگاهی در هر سطحی اعتراضی شده و شما اعتراض دیگری کرده‌اید. شما تصور می‌کنید حق با شماست و طرف مقابل تصور می‌کند حق با آنهاست، این تصورات است. هر کسی خیال می‌کند حق با اوست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در ابتدا گفتم الان هم می‌گویم وقتی دو قبیله همدیگر را کشتند، رسول خدا آنها را به برادری دعوت کرد، ما که همدیگر را نکشتیم.

پزشکیان تصریح کرد: مثلا من اعتراضی داشتم و شما اعتراض دیگری داشتید، اصلاً این همسو هم نبود، نگاه ما این است که چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری تعریف و سیاست‌هایی که ابلاغ کرده‌اند و برنامه‌هایی که وجود دارد، همه در آن چهارچوب عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس نگاهی که شما دارید، شاید بگویید حق با شما است، اما این فرد توانمند است و می‌خواهد کمک کند، آیا باید بگوییم که تو بمان کنار، چون در گذشته چنین موضعی داشتی؟

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پس چطور می‌خواهیم وحدت کنیم و چطور می‌خواهیم وفاق داشته باشیم؟ اگر وفاق معنایش این است که هیچکس هیچ گناهی نداشته باشد و هیچ اشتباهی نکرده باشد را پیدا کنیم، اصلاً امکان ندارد و پیدا نمی‌کنید.

پزشکیان اضافه کرد: هر انسانی کار می‌کند اشتباه می‌کند، قرار نیست به خاطر اشتباه آدم‌ها را کنار بگذاریم، در نتیجه اگر می‌خواهیم وفاق ایجاد کنیم، یعنی باید بپذیریم که عیب‌هایی داشتیم و این عیب‌ها را نادیده می‌گیریم و کنار هم می‌آییم و بر اساس چهارچوب قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل خواهیم کرد. اگر خلاف آن سیاست‌ها عمل کردند، ما برخورد کنیم، نه اینکه بگوییم تو در گذشته فلان اشتباه را کردی چرا آمده‌ای؟ می‌گوید آومده‌ام کمکت کنم اما می‌گویند نه.

وی با طرح این سؤال که یا می‌دانید من را برای نمایندگی رد کردند؟، گفت: می‌دانید جرم من چه بود، جرم من عدم التزام به اسلام بود، خداوکیلی من تمام التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی را دارم، در تمام زندگی خود یادم نمی‌آید که حتی یک روز مرخصی رفته باشم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به قدری مشغله داشتم که حتی خانواده‌ام را برای زیارت به مشهد هم نمی‌توانستم ببرم، یا جبهه بودیم یا درس می‌خواندیم و یا با چپی‌ها دعوا می‌کردیم.

پزشکیان تأکید کرد: چه کسی گفته است که حق با این طرف است یا آن طرف؟، ما باید کوتاه بیاییم و زیر پرچم اعتقاد به اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری چارچوب‌ها را بپذیریم و به آن عمل کنیم، عیب هم را نگوییم، سعی کنیم نقاط مشترکی که داریم را پشتیبانی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    11 4
    خوب در مناصب کلیدی ما اینقدر فرصت نداریم که به افرادی که اشتباهات فاحشی مرتکب شده اند مجوز دوباره برای اشتباه بدهیم دادن فرصت برای جبران اشتباهات در بجث های عرفانی صدق می کند
  • حسن IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    14 6
    متاسفانه آقای پزشکیان فتنه گران رابراحتی تطهیر میکند وحق وباطل راهنوز نمیتواند تفکیک کند
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      7 14
      اونا با نظام زاویه ندارن با توی تمامیت خواه که نمی خوای کسی با نگاه دیگه وجود داشته باشه زاویه دارن.
  • ساسان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 1
    خب آقای رئیس جمهور آیا فکر نمی کنید که همین مصالحه جویی، نسبی اندیشی و همزیستی گروهه های مخالفه و اتحاد که باعث شده عقب بمونیم؟ همین الان احزاب سوسیال دمکرات و دمکرات مسیحی آلمان ائتلاف خودشون رو به معنای بخشش گناه همدیگه نمیدونن، همینطور در فرانسه راست میانه و راست به اصطلاح افراطی حاضر به اتحاد با هم نیستن چه رسه به ائتلاف با چپ ها، تو انگلیس هم همینطور، الان آقای استارمر که نمیره با اون‌یکی حزب دست به یکی کنه، یا تو آمریکا ترامپ حتی حاضر نیست کسانی که تو اوضاع فعلی مقصرن رو بره باهاشون به خاطر منافع حزب جمهوری خواه آشتی کنه چه رسه به حزب رقیبش. کلا اتحاد برا موقع جنگ خوبه و یا مواقعی که کشور با تهدیدی روبرو هستش و در بقیه موارد میشه دور همی
  • محمودسلمانی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    قصه کنارگذاشتن فرد برای اشتباه نیست طرف کودتاکرده هنوزم معتقدبه براندازیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس