اردوغان: آمریکا و چند کشور نمی‌خواهند اوکراین به ناتو بپیوندد

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه ضمن اشاره به روابط چندبُعدی این کشور با روسیه، گفت که آنکارا برای تصمیم‌گیری درباره عضویت اوکراین در ناتو عجولانه عمل نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت که روابط این کشور با روسیه چندبُعدی است.

اردوغان در مصاحبه با شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» توضیح داد: «روابط ما با روسیه در چند بُعد است؛ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مرتبط با صنایع دفاعی».

وی با بیان اینکه ابعاد زیادی در روابط آنکارا و مسکو وجود دارد، تصریح کرد: «همبستگی و تعامل ما ادامه دارد و هر روز از نظر اقتصادی گسترش می‌یابد».

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که آمریکا و تعدادی از اعضای ناتو نمی‌خواهند اوکراین به عضویت این ائتلاف نظامی درآید.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از اردوغان نوشت: ««اول از همه، آمریکا نمی‌خواهد اوکراین به ناتو بپیوندد. تعدادی از کشورهای ناتو هم نمی‌خواهند اوکراین عضو این ائتلاف شود».

وی همچنین اضافه کرد: «ما باید بر اساس واقعیت‌هایی که می‌بینیم تصمیم بگیریم. این مسائل (پیشنهاد پیوستن اوکراین به ناتو) چیزی نیست که با نگرانی و عجولانه به آن بپردازیم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد آنکارا بر اساس مواضع تمام اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درباره عضویت اوکراین در ناتو تصمیم خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس