کد خبر 1651692
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
تاسف‌آور اما قابل پیش‌بینی/ ناکامی بزن بهادرها در ایتالیا!

همین چند روز پیش بود که نوشتیم بی اخلاقی و بداخلاقی رشدی قارچ گونه در فدراسیون کاراته دارد و اراده ای هم برای مبارزه با بی اخلاقی‌ها نیست؛ پیش بینی ما درست از آب درآمد و فدراسیون کاراته مربیان بزن بهادر را به مسابقات جهانی کاراته اعزام کرد.

به گزارش مشرق، کاراته ایران در ماههای اخیر سقوط چشمگیری در کسب نتایج در مسابقات بین المللی داشته است. حواشی عجیب در این فدراسیون و البته اهمال‌ها و کم کاری‌ها برای کنترل حواشی‌های درسرساز قطعا بیشترین تاثیر را در سقوط چشمگیر کاراته ایران داشته است. همانطور که حتما در جریان اخبار قرار گرفته اید، رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان از چهارشنبه ۱۸ مهر آغاز شده و تا یکشنبه ۲۲ مهرماه در ونیز ایتالیا ادامه خواهد داشت. ماحصل این نتایج برای ایران، حضور دو ملی پوش در دیدار رده بندی و یک نفر هم در فینال بوده و نتایج سایر نفرات دور از انتظار بوده است. البته بحث اصلی الان بر سر نتایج تیم نیست بلکه موضوع، اهمال و برخورد سهل گیرانه فدراسیون با مربیانی بوده که در جریان اردوی تیم‌های ملی پایه در ورزشگاه کبکانیان تهران دست به زدوخورد فیزیکی زدند و حاشیه ای بزرگ را برای تیمی که در آستانه اعزام به مسابقات جهانی بود، ایجاد کردند.

ماجرا از این قرار بود که ستاره موسوی سرمربی تیم کاراته امید دختران و ریحانه نصیری مربی تیم‌های کاراته نوجوانان و جوانان مقابل دیدگان کاراته کاها و آینده‌سازان این رشته ابتدا با یکدیگر مشاجره کردند و در نهایت کارشان به درگیری فیزیکی کشیده شد! گفته می‌شود این درگیری بر سر شاگرد بوده و به اندازه ای عجیب و شدید بوده که حتی جدایی آنها با مداخله بقیه هم دشوار بوده!

اینکه دو مربی ملی در پیش چشمان شاگردان خود و برای منافع شخصی درگیری پیدا می‌کنند، گناهیست نابخشودنی و کم سابقه که نظیر آن را در سایر تیم‌ها آن هم تیم‌هایی که پسوند ملی را یدک می‌کشد، نمی‌بینیم. دو مربی که باید الگوی رفتاری، اخلاقی و فنی شاگردان خود باشند، ناگهان همانند دو فایتر در اردو با یکدیگر گلاویز می‌شوند!

اتفاقی که ثابت می‌کند در کاراته رشته کار از دست در رفته. پس از این اتفاق و رسانه ای شدن آن فدراسیون کاراته اعلام کرد تصمیم به اخراج این دو مربی از اردوی گرفته و قصد ندارد این مربیان را به رقابت‌های قهرمانی جهان ایتالیا اعزام کند.

حتی گفته شد پس از این اتفاق، مسئولان فدراسیون مسئولیت هدایت دختران ملی‌پوش در رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان را به فائزه ترکمان مربی تیم امید و فاطمه چالاکی سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان واگذار کرده اما هنوز ۲۴ ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که فدراسیون روی این درگیری زشت را پوشاند و مدعی شد این درگیری اتفاق مهمی نبوده و در بیرون از اردو اتفاق افتاده! در حالیکه دو مربی خاطی پیش چشم کاراته کاها با یکدیگر گلاویز شده اند.

نکته حیرت انگیزتر اینکه فدراسیون به همین بهانه اعلام کرده چون درگیری در بیرون از اردو بوده دو مربی اخراج نمی‌شوند! تصمیمی تاسف بار که از خود حادثه غم انگیزتر است. اینکه فدراسیون کاراته روی رفتار زشت و شنیع دو مربی خود اینگونه سرپوش می‌گذارد و از کنار آن بی تفاوت عبور می‌کند. این در حالی است که در گذشته نیز چندین بار درگیری در تیم‌های ملی رخ داده و باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود. تکرار این اتفاقات بد و زشت نتیجه اهمال فدراسیون است که هر بار با چشم پوشی از تخطی مربیانش قبح این رفتار را شکسته و سبب شده همه در اردوی تیم ملی نفس کش بطلبند! جالب اینکه بزن بهادرها قرار است بابت رفتار خود در اردوی تیم ملی جایزه هم بگیرند و به ونیز اعزام شوند.

در نهایت هم اعلام شد فدراسیون از هر دو مربی تعهد گرفته تا و آنها هم با ابراز پشیمانی از رفتار خود، تعهد دادند تا دیگر حاشیه‌سازی نکنند. فدراسیون همین قدر ساده و بچگانه با این اختلاف زشت و زننده برخورد کرد و انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته! بی شک رفتارهای زشت مربیان و عدم تمرکز آنها روی وظیفه اصلی شان در نتایج کاراته کاها که نوجوانان آینده ساز کاراته هستند بی تاثیر نبوده اما کجاست مدیری مقتدر در فدراسیون که بتواند از پس این حواشی بربیاید؟

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس