کد خبر 1653361
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

پوست از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای دفاعی بدن است که نقش مهمی در زیبایی ظاهری ایفا می‌کند. اکنون سوال اینجا است که روتین پوستی روزانه چیست؟ رعایت نظم در انجام روتین پوستی زمان زیادی نمی‌گیرد؛ اما داشتن یک روتین پوستی ساده و پایه شامل شوینده، آبرسان مرطوب‌کننده و ضد آفتاب کمک می‌کند پوستی سالم و شاداب داشته باشید. روتین پوستی افراد مختلف مانند پوست چرب جوش‌دار یا دهیدراته و همچنین روتین پوستی آقایون و خانم‌ها کمی متفاوت است که در ادامه بیشتر با جزئیات آن‌ها آشنا می‌شوید.

روتین پوستی روزانه دخترانه

برای داشتن روتین پوستی روزانه دخترانه، لازم است با پایه و اساس روتین پوستی آشنا شوید؛ اما روتین پوستی روزانه چیست؟ کافی است روازنه دو بار مراحل پاکسازی، استفاده از تونر، آبرسانی پوست و مصرف کرم ضد آفتاب را به ترتیب تکرار کنید تا تغییرات مثبت پوست خود را مشاهده کنید.

1- پاکسازی

  • شوینده

پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین گام‌های روتین پوستی روزانه دخترانه است. ابتدا باید یک شوینده ملایم و مناسب نوع پوست خود انتخاب کرده و آن را در روتین صبح و شب خود قرار دهید.

  • میسلارواتر

با قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، گردوخاک و همچنین استفاده از مواد آرایشی، منافذ پوست آلوده می‌شوند. انسداد منافذ با ذرات آلوده، مشکلاتی از قبیل جوش و ترشح بیش از حد چربی را به دنبال خواهد داشت. این آلودگی‌ها به راحتی با شوینده ازبین نمی‌روند؛ بنابراین بهتر است قبل از خواب حتما از ارایش پاک‌کن یا میسلارواتر استفاده کنید و پس از آن با شوینده صورت خود را بشویید.

  • لایه برداری

پیشنهاد می‌کنم پس از داشتن یک دوره روتین پوستی پایه شامل شوینده، آبرسان مرطوب‌کننده و ضد افتاب، لایه برداری را وارد روتین پوستی خود کنید. این روند می‌تواند استفاده از کرم‌های لایه بردار، اسکراب و سرم‌های اکتیو پوستی مانند گلیکولیک اسید باشد.

2- تونر

در پاسخ به سوال روتین پوستی روزانه چیست باید به محصولاتی مانند تونر هم توجه کرد. برخی با این منطق که تونر پوست را خشک می‌کند، تونر را از روتین پوستی خود حذف می‌کنند؛ این در حالی است که برای تنظیم PH پوست، تونر نقش مهمی ایفا می‌کند. امروزه با توجه به تایپ‌های مختلف پوست، انواع مختلفی از تونر در بازار موجود است که می‌توانید بسته به بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب و خریداری کنید.

3- آبرسان مرطوب‌کننده

شاید بتوان گفت استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسانی پوست از مهم‌ترین گام‌های داشتن روتین پوستی است. تمامی افراد حتی پوست‌های چرب نیز باید از آبرسان و مرطوب‌کننده متناسب با پوست خود استفاده کنند.

4- ضد آفتاب

بیشتر افراد در پاسخ به سوال روتین پوستی روزانه چیست به شوینده و مرطوب‌کننده اکتفا می‌کنند، در حالی که ضد آفتاب از پایه‌های اصلی روتین پوستی است. چنانچه از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمی‌کنید، باید منتظر مشکلاتی مانند لک‌های قهوه‌ای، چین و چروک، پیرپوستی ، استفاده از کرم ضد لک و حتی سرطان پوست باشید. تمدید ضد آفتاب در فاصله زمانی 2 ساعته از نکات مهم استفاده از آن است؛ بنابراین بهتر است ضد آفتاب‌های بی‌رنگ با جذب سریع را انتخاب و خریداری کنید. هنگام خرید ضد افتاب حتما به مواردی مانند SPF 50 و PA +++ دقت کنید.

روتین پوستی روزانه چیست

روتین پوستی مردانه

اکثر اقایان با روتین پوستی روزانه اشنایی ندارند. در پاسخ به سوال روتین پوستی روزانه چیست باید گفت که یکی از راه‌های ساده برای داشتن ظاهری دلنشین و جذاب استفاده از روتین پوستی مردانه است. برای داشتن یک استایل مردانه تنها انتخاب لباس مناسب و تناسب اندام مدنظر نیست؛ بلکه سلامت و شادابی پوست، مو و ریش نیز حائز اهمیت است.

1- حذف آلودگی‌ و چربی اضافه پوست

  • شوینده

به صورت ایده‌آل، روزانه دو بار (صبح و شب) صورت خود را بشویید و در صورت نیاز براساس شغل و فعالیت‌های خود به دفعات آن اضافه کنید. سعی کنید از صابون‌های معمولی و شامپو بچه برای شستشو پوست خود استفاده نکنید. امروزه فوم، ژل و صابون‌های مخصوص پوست صورت برای انواع مختلف پوست در بازار موجود است؛ حتی می‌توانید از ژل‌های صورت مخصوص اقایان استفاده کنید.

  • لایه برداری

پیشنهاد می‌کنم پس از داشتن یک دوره روتین پوستی پایه شامل شوینده، آبرسان مرطوب‌کننده و ضد افتاب، لایه برداری را وارد روتین پوستی خود کنید. استفاده از لایه‌بردار هفته‌ای یک الی دوبار، کمک بسیاری به پاکسازی و سلامت پوست آقایان می‌کنند. با استفاده از اسکراب، ژل لایه بردار و حتی سرم‌های لایه برداری مانند AHA با حذف لایه مرده پوست به شفافیت پوست و ازبین رفتن جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند.

2- آبرسان مرطوب‌کننده

پس از شوینده در پاسخ به سوال روتین پوستی روزانه چیست به استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسانی پوست می‌رسیم. برای داشتن روتین پایه، آقایان با هر نوع تایپ پوستی باید پس از شستشو صورت خود پوستشان را آبرسانی کنند. امروزه محصولاتی هستند که همزمان به آبرسانی و رطوبت‌رسانی پوست کمک می‌کنند و حتی محصولاتی ویژه پوست اقایان تولید شده‌اند.

3- ضد آفتاب

از اساسی‌ترین مراحل روتین پوستی، استفاده از ضد آفتاب است. ضد آفتاب‌های بی‌رنگ و بر پایه آب (فلوئیدی) که بدون رد سفیدی سریع جذب می‌شوند بهترین گزینه برای آقایان است. لازم است 20 دقیقه قبل از قرارگیری در معرض آفتاب از ضد آفتاب خود استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید. هنگام خرید ضد آفتاب حتما به مواردی مانند SPF 50 و PA +++ دقت کنید.

روتین پوستی پوست چرب

اگرچه روتین پوستی برای تمامی انواع پوست است؛ اما وجود روتین پوستی بیشتر در پوست‌های چرب و جوش‌دار قابل احساس است. روتین پوستی روزانه چیست؟ پایه تمامی روتین‌های پوستی یکسان است؛ اما در روتین پوست چرب باید به ترکیباتی مانند روغن درخت چای و سالیسیلیک اسید توجه کرد. پوست‌های چرب در دو دسته چدب دهیدراته و چرب جوش‌دار دسته‌بندی می‌شوند که افراد باید براساس همان نیاز پوستی محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

1- پاکسازی

  • شوینده

افراد پوست چرب نیز به طور کلی باید روزانه دو مرتبه صورت خود را با شوینده مناسب بشویند. انتخاب شوینده برای پوست‌های چرب به راحتی پوست‌های خشک نیست؛ زیرا میزان ترشح چربی نقش اساسی در انتخاب شوینده مناسب دارد. به طور کلی توصیه می‌کنم افراد دارای پوست‌های چرب با ترشح چربی متوسط و پوست‌های چرب دهیدراته از فوم شستشو (نه ژل) استفاده کنند. وجود ترکیباتی مانند روغن درخت چای و سالیسیلیک اسید در شوینده‌ها خاصیت ضد جوش داشته و گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب دارای جوش و اکنه هستند.

2- آبرسان مرطوب‌کننده

پوست‌های چرب نیز نیاز به آبرسان و مرطوب‌کننده دارند. در این مرحله باید محصول متناسب با پوست خود را انتخاب و خریداری کنید که به طور معمول بافتی سبک و بر پایه آب داشته و فاقد چربی هستند. دقت داشته باشید که افراد با پوست‌های چرب دهیدراته باید از آبرسان مرطوب‌کننده‌های قوی‌تری استفاده کنند.

3- ضد آفتاب

پیر پوستی و لک‌های قهوه‌ای از آثار عدم استفاده ضد آفتاب است. برای داشتن پوستی سالم یک ضد آفتاب فاقد چربی، غیر کومدوژنیک، بی‌رنگ و فلوئیدی (بر پایه آب) بخرید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید. هنگام خرید ضد آفتاب حتما به مواردی مانند SPF 50 و PA +++ دقت کنید.

جمع بندی

شوینده، آبرسان مرطوب‌کننده و ضد آفتاب از روتین‌های پایه پوستی هستند که باید روزانه دوبار از آن‌ها استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی گالری سانته به آدرس gallerysante.com فروشگاهی است که می توانید با مراجعه به آن و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره بامتخصصان گالری سانته محصولات مورد نظر خود راتهیه نمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس