فلسطین

روزنامه هاآرتص امروز چهارشنبه، جدیدترین آمار از تعداد دفعات به صدا درآمدن آژیرهای خطر در فلسطین اشغالی از آغاز طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا همین هفته پیش (پس از گذشت حدود ۳۷۰ روز از جنگ)، از بیم شلیک موشک‌ها و پهپادها از غزه، لبنان، ایران، یمن، عراق و سوریه، ۲۸ هزار و ۵۸۱ بار آژیرهای خطر در سراسر فلسطین اشغالی به صدا در آمده است.

روزنامه هآرتص در ادامه نوشت که از این میزان، آژیرهای خطر ۱۱ هزار و ۱۵۹ بار برای موشک‌ها و پهپادهای غزه، ۱۲ هزار و ۵۳۱ بار برای موشک‌ها و پهپادهای لبنان، ۴ هزار و ۳۸۴ بار برای ایران، ۴۱۸ بار برای یمن، ۶۰ بار برای سوریه و ۲۹ بار برای عراق به صدا درآمدند.

بنابراین گزارش، شهرک کریات شمونا با ۴۲۵ بار به صدا درآمدن آژیر خطر، بیش از هر منطقه دیگری، شاهد حملات موشکی و پهپادی محور مقاومت بود.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان با انتشار یک ویدئوی جدید به صهیونیست‌ها وعده داده که در چارچوب معادله حیفا در مقابل ضاحیه «حیفا را به کریات شمونا و متولا» تبدیل کند.

حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی یکی از راهبردی‌ترین شهرهای رژیم صهیونیستی است و بندر این شهر، قلب تجارت دریایی اسرائیل و دروازه ورودش به جهان است و تأسیسات حساس نفتی و کارخانه‌های شیمیایی در آن قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس