دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از انواع دستگاه‌های کنترل دسترسی و حضور و غیاب در سازمان‌ها است که با استفاده از فناوری های جدید روز دنیا بر پایه بیومتریک کار می‌کند و با تشخیص چهره افراد از طریق نمونه‌برداری اجزاء صورت و مطابقت آن با چهره اسکن شده توسط دستگاه، احراز هویت را انجام داده و ورود یا خروج کارکنان را در سیستم ثبت می‌کند.

دستگاه حضورو غیاب تشخیص چهره با شناسایی ساختار چهره افراد و ذخیره آن در حافظه دستگاه در هنگام تشخیص چهره از داده‌های سیستم استفاده می‌کند. تشخیص چهره بیومتریک یکی از قابلیت‌های این دستگاه حضور و غیاب است که چهره ذخیره شده را با چهره اسکن شده توسط دستگاه مطابقت می‌دهد.

نحوه عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه است؟

نحوه عملکرد و کارایی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره برای ثبت و شناسایی چهره افراد مراحل زیر را طی می‌کند:

مرحله اول: ثبت و ذخیره تصویر اولیه افراد با دوربین دستگاه تشخیص چهره

در اولین گام برای تعریف و ثبت چهره کارکنان در دستگاه تشخیص چهره، لازم به تصویربرداری از چهره افراد است. بنابراین در این مرحله افراد با قرار گرفتن مقابل دوربین با حسگر دستگاه شناسایی و چهره آن‌ها ثبت می‌شود.

مرحله دوم: تجزیه و تحلیل جزئیات چهره افراد

پس از اینکه تصویر چهره پرسنل در دستگاه تشخیص چهره ثبت شد، باید تصاویر تجزیه و تحلیل شود. لذا تصاویر گرفته شده از چهره افراد به طور دقیق پردازش می‌شود و تمام نقاط هندسی صورت افراد از جمله فاصله بین دو چشم، عمیق حدقه چشم‌ها، فاصله چانه تا پیشانی، فرم بینی و لب‌ها، گوش‌ها و استخوان گونه تحلیل می‌شود.

مرحله سوم: ذخیره‌سازی تصاویر به صورت داده

در این مرحله اطلاعات چهره تبدیل به داده‌های قابل درک توسط کامپیوتر شده و داده‌های باینری چهره (face print) در حافظه دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ذخیره می‌شود.

مرحله چهارم: تایید هویت از طریق تشخیص و مطابقت چهره

در مرحله آخر به محض قرارگیری پرسنل مقابل دوربین دستگاه چهره آن‌ها اسکن و با چهره‌های تعریف شده در حافظه دستگاه مقایسه و تطبیق داده می‌شود. در صورت مطابقت تصویر فرد با داده‌های دستگاه احراز هویت انجام و مجوز ورود صادر می‌شود.

روش‌های شناسایی چهره در دستگاه تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با استفاده از الگوریتم‌های متفاوتی را روند تشخیص چهره را انجام می‌دهند. الگوریتم تشخیص چهره به شکل امروزی به صورت سه بعدی تمام نقاط مختلف صورت، بافت زنده پوست را اسکن و آن را به صورت تصویر سه بعدی ذخیره می‌کند. با استفاده از الگوریتم تشخیص چهره زنده به دلیل دقت و امنیت بالای این روش، امکان هرگونه جعل یا تقلب از بین رفته است. همچنین دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره امروزه با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته توانایی تشخیص چهره افراد حتی با وجود پوشش ماسک را دارند. به طوری‌که تمام نقاط صورت فرد از جمله چشم، ابرو و پیشانی را اسکن می‌کنند و ماسک یا عینک مانعی برای این کار نیست. در نتیجه دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره با استفاده از الگوریتم تشخیص چهره زنده به راحتی و با دقت بالایی چهره افراد را از زیر ماسک یا عینک دودی نیز شناسایی می‌کنند.

یکی دیگر از روش‌های تشخیص چهره در دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شناسایی با نور مرئی است. که از طریق این فناوری، دقت، سرعت و امنیت حضور و غیاب به حد چشمگیری افزایش یافته است. از طرفی استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق امکان شناسایی چهره حین حرکت و در زوایای وسیع تا 5 نفر را به طور همزمان فراهم کرده است. دیگر قابلیت دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره فناوری ضد جعل و تقلب است با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق و نور مرئی، با دقت بالا پوست را اسکن و بافت زنده آن را از مواردی مانند ماسک، عکس یا فیلم تشخیص می‌دهد.

نحوه عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه است؟

سخن پایانی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نوع جدیدی از دستگاه‌های بیومتریک است که سازمان و ادارات با استفاده از آن می‌توانند فرآیند رفت و آمد پرسنل را به خوبی مدیریت و کنترل کنند. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با وجود فناوری‌های جدید و الگوریتم‌های به روز به کار رفته در آن امنیت و بهداشت را در جهت پیشگیری از شیوع بیماری را کاهش داده و نیازی به تماس با دستگاه وجود ندارد. خرید انواع دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص‌چهره با دقت در فناوری‌های به کار رفته در آن‌ها نقش مهمی در تسهیل ورود و خروج کارکنان دارد.

ما در شرکت مهندسی مکسا نیز با تاکید بر کیفیت محصولات و قیمت مقرون به صرفه انواع دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را عرضه می‌کنیم که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت به آدرس www.maxasecurity.com و برقراری ارتباط با همکاران ما در پشتیبانی از طریق شماره تلفن 02178756000 اطلاعات لازم در خصوص این محصولات را کسب کرده و بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را برای سازمان خود خریداری کنید.


این محتوا تبلیغاتی است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس