‌

برخی آمریکایی‌ها در حالی همچنان از نرم‌افزار ضدویروس شرکت امنیت سایبری "کسپرسکی" استفاده می‌کنند که فروش و ارائه محصولات این شرکت در آمریکا ممنوع شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، برخی آمریکایی‌ها در حالی همچنان از نرم‌افزار ضدویروس شرکت امنیت سایبری "کسپرسکی" استفاده می‌کنند که فروش و ارائه محصولات این شرکت در آمریکا ممنوع شده است.

ممنوعیت استفاده از این نرم‌افزار آنتی ویروس در ژوئن به دلیل ادعاهای مربوط به خطرات امنیتی اعمال شد و این شرکت روسی مجبور شد عملیات خود در آمریکا را متوقف کند.

با این حال، برخی کاربران آمریکایی توانسته‌اند راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کنند.

پایگاه اینترنتی تک‌کرانچ که در زمینه تجزیه و تحلیل فناوری‌ها فعالیت می‌کند، با کاربرانی که در ردیت ادعا کرده‌اند همچنان از این نرم‌افزار ساخت روسیه استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کرده است. این کاربران نسبت به دلایل این ممنوعیت بدبین بوده‌اند.

یکی از کاربران ردیت که مقیم آمریکا است، در یک پیام خصوصی به تک‌کرانچ گفت: همه می‌دانند که این (آنتی‌ویروس) بهترین در جهان است و سابقه طولانی دارد.

این کاربر افزود: هیچ مدرکی برای جاسوس‌افزار بودن آن وجود ندارد و من نمی‌توانم بدون دلیل چیزی را که هیچ مدرکی برایش نیست، بپذیرم.

کاربر دیگری از نیویورک که همچنان از آنتی‌ویروس کسپرسکی استفاده می‌کند، در پاسخ به ادعاهای مربوط به دزدیدن داده‌های حساس توسط این نرم‌افزار گفت که "این یک محصول خوب است."

این کاربران به تک‌کرانچ توضیح دادند که قبل از اعمال ممنوعیت، لایسنس یا کلید نرم‌افزار را خریداری کرده و با استفاده از وی‌پی‌ان یا اضافه کردن یک سرور غیرآمریکایی به لیست سرورهای به‌روزرسانی، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۷، وزارت امنیت داخلی آمریکا استفاده از نرم‌افزار کسپرسکی را برای تمامی نهادهای دولتی ممنوع کرد، با این حال هیچ مدرکی در این باره ارائه نشد.

یوجین کسپرسکی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، در آن زمان این اقدام را محکوم کرد و آن را "توهم بی‌اساس" دولت آمریکا خواند.

شرکت کسپرسکی از این تصمیم شکایت کرد اما دادگاه این شکایت را رد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    0 0
    مردشور آمریکا رو ببرن کلا هرچیزی مال خودش باشه خوبه ولی همون چیز مال دیگران باشه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس