کد خبر 1654032
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
1

یک روزنامه اصلاح طلب تلاش کرد تا عملیات ۷ اکتبر را یک عملیات هزینه‌زا برای اضلاع جبهه مقاومت تعریف کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی و مقابله جبهه مقاومت با این جنایات وارد مراحل حساسی شده، یک رسانه اصلاح طلب در مطلبی عجیب تلاش کرد تا به بهانه بررسی عملکرد جبهه مقاومت مدعی عدم انسجام کلی این جبهه شده و حتی تاکید کند که اضلاع این جبهه حتی منافع خود را دنبال می‌کنند.

روزنامه هم میهن طی گزارشی و با طرح پرسشی معنادار با عنوان «اجزای یک کل منسجم؟» به زعم خود تلاش کرد عملکرد محور مقاومت در هماهنگی با ایران پس از طوفان‌الاقصی را مورد بررسی قرار داده و بنویسد:

مجموعه‌ای که آن را با نام «محور مقاومت» می‌شناسیم و ساختاری شامل ایران، سوریه، حزب‌الله لبنان، گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی، حماس و جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن می‌شود، هیچگاه مانند یک‌سال گذشته در معرض آزمون قرار نگرفته بودند.

این روزنامه در ادامه در تلاش برای برجسته سازی خط انحرافی و اختلافی غربی در زمینه عملیات طوفان الاقصی با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر سال گذشته رخ داد اما، خیلی زود پای تمامی این ارکان را بسته به توان و اراده میزان مداخله‌شان، به میدان نبرد کشاند. با مرور تحولات این یک سال اما شاید حالا فرصت مناسبی باشد که به عملکرد این محور هم‌پیمان به‌صورت هسته‌های مقاومت و به‌عنوان یک کلِ منسجم بنگریم و آن را ارزیابی کنیم.

این روزنامه اصلاح طلب در همین زمینه تلاش کرد تا عملیات ۷ اکتبر را یک عملیات هزینه زا برای اضلاع جبهه مقاومت تعریف کرده و در خصوص لبنان تاکید کند که یکی از تبعات عملیات طوفان الاقصی به چالش کشیده شدن حزب الله لبنان و سرانجام شهادت دبیرکل آن بوده است.

هم مهین اما انصارالله یمن را ناهماهنگ با ایران تعریف کرده و از سوی دیگر گروه های مقاومت عراقی را دارای اختلاف و سرانجام مدعی می شود که در ماجراهای یکسال اخیر سوریه اقدامی عملی و یا حمایتی لجستیکی را در حمایت از فلسطین و پس از آن لبنان صورت نداده است.

از دیگر سو اما این روزنامه طی گفتگویی به نقل از قاسم محبعلی می نویسد:

ارکان محور مقاومت تا زمانی که در همراهی با ایران، منافع خودشان حفظ شود، به آن پایبند هستند و با تهران همراهی می‌کنند اما زمانی که منافع‌شان با ایران همراستا نباشد، طبیعی است که این همراهی وجود نخواهد داشت!

محبعلی همچنین در راستای به چالش کشیدن راهبرد جبهه مقاومت و تقلیل آن فقط به بازی هایی درسطح موازنه و نه آرمان، گفته است:

اینگونه نیست که تنها مسئله این گروه‌ها(جبهه مقاومت) ایران و یا مبارزه با اسرائیل و آرمان فلسطین باشد و گاهی موضوع فلسطین تنها به توجیهی برای بسط فعالیت‌هایشان تبدیل می‌شود. اصل مطلب اغلب این گروه‌ها مسائل و رقابت‌های داخلی است.

گفتنی است بررسی این مطالب از سوی رسانه‌های اصلاح طلب نشان می‌دهد که آنان طی مطالبی در رسانه‌های خود که برگرفته از جلسات مختلف است، تلاش دارند تا جبهه مقاومت به شکل یک کل واحد را مورد چالش قرارداده و از سوی دیگر اصولا با تعریف هر یک از اضلاع این جبهه در قالب عدم تعهد به آرمان کلی آن، مدعی شوند که این اجزاء فقط به دنبال سوء استفاده از ایران بوده و آرمانی به عنوان فلسطین و جبهه مقاومت برای آنان در صدر نمی باشد!

رسانه‌های اصلاح طلب همچنین در شرایط حاضر با طرح این قبیل مطالب که در شرایط خاص دنبال می‌شود علاوه بر به چالش کشیدن یکی از اساسی‌ترین موضوعات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به دنبال القای شکست ایده جبهه مقاومت می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    2 11
    حقیقتی ناب که باعث ویرانی غزه و لبنان و شد. این کار به نفع صهیونست ها بود
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان تهوع آور سرمایه های اسرائیل در ایران !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس