کد خبر 1655695
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

معرفی سه کشور برای سفر خارجی ارزان در پاییز

بسیاری از افراد سفر و گشت‌وگذار در کشورهای مختلف را به فصل زیبا و دل‌انگیز پاییز موکول می‌کنند. مهم‌ترین دلیل انتخاب این فصل برای سفررفتن، خلوت‌تربودن مناطق گردشگری و کاهش هزینه‌هایی از قبیل بلیط، اقامت در هتل و سایر هزینه‌های جانبی مربوط به سفر است. در این مقاله سه کشوری که جان می‌دهند برای یک سفر پاییزی دلچسب و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. گرجستان

معرفی سه کشور برای سفر خارجی ارزان در پاییز

سفر به گرجستان یکی از انتخاب‌های همیشگی ایرانیانی است که قصد دارند با سفر خارجی ارزان، حال‌وهوایشان را عوض کنند. یکی از دلایل ارزان‌بودن سفر به گرجستان این است که امکان پیمودن مسافت ایران تا گرجستان به‌صورت زمینی نیز وجود دارد.

علاوه بر کمتربودن هزینه‌ها، طبیعت چشم‌نواز گرجستان در پاییز دیدنی‌تر می‌شود. یکی از دلایلی که افراد فصل پاییز را برای سفر به گرجستان انتخاب می‌کنند، این است که در این فصل زیبا از گرمای سوزان و آزاردهنده تابستان کاسته شده و هوا بسیار دلچسب است. گرچه بیشتر افراد تابستان را برای سفرهای خارجی ترجیح می‌دهند، اگر به‌دنبال سفر ارزان به گرجستان هستید، پاییز زمان مناسب‌تری است، چون علاوه‌بر کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید بدون شلوغی ناشی از ازدحام جمعیت در شهرهای زیبای گرجستان با خیال راحت گشت‌وگذار کنید.

گرجستان شهرهای دیدنی زیادی دارد که از این میان، تفلیس و باتومی پرطرف‌دارترین مقاصد سفرها محسوب می‌شوند. تفلیس معروف‌ترین شهر گرجستان است. اگر اهل بازدید از جاذبه‌های تاریخی هستید و با دیدن معروف‌ترین آثار چشم‌نواز تاریخی و معماری‌ آنها به وجد می‌آیید، تفلیس یکی از شهرهایی است که با آن ساختمان‌های مدرن و معماری خارق‌العاده، مقصد بسیار مناسبی برای سفر خارجی شما در پاییز به شمار می‌آید.

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان و یکی از آن شهرهایی است که هم می‌توانید گشت‌وگذار دلچسب شبانه را در خیابان‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن تجربه کنید و هم چند روزی را در آرامش بکر دریا و ساحل آن بگذرانید. از جمله جاذبه‌های دیدنی باتومی می‌توانیم به ساحل سحرآمیز، میدان اروپا، مجسمه عشق، آکواریوم باتومی، کلیسای جامع مادر مقدس و تله‌کابین آرگو اشاره کنیم. سفرکردن در پاییز حال‌وهوای خاص خودش را دارد.

اگر می‌خواهید با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تجربه بی‌نظیر گشت‌وگذار در یکی از زیباترین کشورهای دنیا در فصل پاییز را کسب کنید، گرجستان یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است.

۲. ارمنستان

معرفی سه کشور برای سفر خارجی ارزان در پاییز

بازار سفرهای خارجی به ارمنستان همیشه داغ است. تابستان و پاییز هم ندارد! کشور ارمنستان یکی از زیباترین و پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. ارمنستان به سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها معروف است، چراکه بخش زیادی از این کشور زیبا از کوهستان و مناطق مرتفع تشکیل شده است.

نقطه به نقطه این سرزمین سرسبز و پهناور، نشانگر تاریخ و تمدن چندهزارساله آن است. از جمله ویژگی‌هایی که ارمنستان را به مقصدی پرطرف‌دار برای سفرهای پاییزی تبدیل می‌کند، می‌توانیم به آب‌وهوای خنک و دلچسب، فرهنگ غنی و وجود صدها جاذبه معروف و دیدنی اشاره کنیم.

ایروان یکی از پرطرف‌دارترین شهرهای ارمنستان به‌عنوان مقصد سفر خارجی است. ایروان پایتخت و یکی از شهرهای توریستی این کشور زیباست. ازآنجاکه ایروان قدمتی بسیار طولانی دارد، سرشار از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توانیم به موزه تاریخ، پارک عشاق، میدان جمهوری، موزه نسل‌کشی ارامنه و کتابخانه باستانی اشاره کنیم.

ارمنستان کشوری چهارفصل است، به این معنا که در هر فصلی که به آن سفر کنید، شگفتی‌هایی برای ارائه در چنته دارد. اگر می‌خواهید زمانی را برای گشت‌وگذار در ارمنستان انتخاب کنید که این شهر دیدنی خلوت‌تر و هزینه سفر به آن ارزان‌تر باشد، فصل پاییز بهترین گزینه است.

یکی از دلایلی که افراد ارمنستان را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند، امکان سفر با خودروی شخصی است. اگر ترجیح می‌دهید مسافت این سفر دلچسب را با خودروی شخصی بپیمایید، توجه کنید که برای دست‌یافتن به این تجربه هیجان‌انگیز کافی‌ست برای خودرویتان پلاک بین‌المللی دریافت کنید و خودتان گواهینامه بین‌المللی رانندگی داشته باشید. اگر هم ترجیح می‌دهید با هواپیما راحت‌تر و سریع‌تر این مسافت را طی کنید، به‌دنبال رزرو بلیط‌ هواپیما لحظه آخری باشید. البته ازآنجاکه این نوع بلیط‌ها معمولا در روزها و ساعات نزدیک به زمان حرکت هواپیما موجود می‌شوند، باید کاملا آماده سفر باشید تا به‌محض پیداکردن بلیط، راهی سفر پاییزی هیجان‌انگیزتان شوید.

۳. تایلند

معرفی سه کشور برای سفر خارجی ارزان در پاییز

تایلند از جمله معروف‌ترین کشورهای توریستی آسیایی است که طرف‌داران بسیار زیادی دارد. ممکن است فکر کنید تابستان بهترین زمان سفر به تایلند است، اما اگر ترجیح می‌دهید در کنار بازدید از این کشور آسیایی پرطرف‌دار، مقداری از هزینه‌های سفرتان هم بکاهید، پاییز را برای سفرکردن انتخاب کنید.

از جمله ویژگی‌هایی که تایلند را در پاییز دیدنی‌تر می‌کنند، می‌توانیم به هوای نسبتا خنک با بارش کم، امکان انجام تفریحات آبی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز مزین به رخت پاییزی اشاره کنیم. با سفر به تایلند امکان بازدید از سواحل شنی، تجربه چشیدن طعم لذیذترین غذاهای خیابانی، پیاده‌روی در خیابان‌های معروف و چشم‌نواز و بازدید از معابد طلایی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

پاتایا، بانکوک، کیانگ‌مای و پوکت مهم‌ترین شهرهای توریستی تایلند هستند. جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف که برخی به‌صورت ملی و برخی دیگر به‌شکل محلی برگزار می‌شوند، بخش هیجان‌انگیز دیگر سفر به تایلند محسوب می‌شوند.

از جمله معروف‌ترین فستیوال‌های این کشور می‌توانیم به روز ملی موی‌تای، جشنواره گل چیانگ‌مای، جشن بالون آرزوها، جشن آب، گردهمایی فیل‌ها و مسابقه بوفالوها اشاره کنیم. با انتخاب یکی از این شهرهای توریستی پرطرف‌دار به‌عنوان مقصد سفر خارجی، خاطراتی ماندگار از این سفر پاییزی به یادگار بگذارید.

سخن پایانی

انتخاب فصل زیبا و چشم‌نواز پاییز برای سفرکردن یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای کاستن از هزینه‌های سفرتان بگیرید. سفرکردن در پاییز مزایای زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. کاهش چشمگیر هزینه‌های سفر، خلوت‌بودن جاذبه‌های گردشگری معروف و هوای خنک و دلچسب، ارزشمندترین مزیت‌هایی هستند که با سفر در پاییز از آن بهره‌مند می‌شوید. کشورهای گرجستان، ارمنستان و تایلند هر سه در دسته پرطرف‌دارترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان به شمار می‌روند. با سفر به این مناطق پر از شگفتی، پاییزی دلچسب برای خود و عزیزانتان به یادگار بگذارید.

شما بگویید

تجربه سفر به این کشورهای خارجی زیبا و پر از جاذبه را دارید؟ به‌نظرتان سفرکردن در پاییز چه مزیت‌های دیگری دارد؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان درباره سفر خارجی در فصل پاییز را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس