کد خبر 165656
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳

طی دو روز اخیر، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی شاهد سفرهای مهمی از جمله دیدار تونی بلر با ابومازن در رام‌الله، سفر اشتون به تل‌آویو و سفر امیر قطر به غزه بوده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه الشعب نوشت: تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس، روز گذشته در کرانه باختری و در شهر رام‌الله با محمودعباس دیدار کرد.

بلر که ریاست کمیته چهارجانبه بین المللی برای میانجیگری گفت‌وگوهای صلح اسرائیل و تشکیلات خودگردان را برعهده دارد، در دیدار با ابومازن، رئیس تشکیلات، درمورد ادامه این گفت‌وگوها که غالب ناظران نسبت به ادامه آن ناامید هستند، تبادل نظر کرد.

این کمیته چهارجانبه متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل است که تاکنون در میانجیگری برای بهبود روند این گفت‌وگوها ناکام بوده است.

مهم ترین عامل بن بست گفتگوهای صلح اسرائیل و تشکیلات خودگردان، امتناع این رژیم از پذیرش دولت مستقل فلسطینی و همچنین مانع تراشی آمریکا برای ثبت دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل عنوان می شود.

همزمان با دیدار بلر از رام الله، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه آمریکا نیز در تل آویو با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه اعلام کردند که محور گفت‌وگوهای اشتون با مقامات بلندپایه صهیونیست، گفت‌وگوهای صلح اسرائیل با تشکیلات خودگردان، رابطه اسرائیل و اتحادیه اروپا و همچنین مناقشه هسته ای ایران و غرب است.
 
دیدار اشتون از تل آویو یک هفته پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم تل آویو مبنی بر ساخت شهرک های جدید در اراضی اشغالی، بشدت از این سیاست رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

دیدار خبرساز دیگر در سرزمین های اشغالی، سفر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر به نوار غزه است.

وی امروز و برای اولین بار بعد از رسیدن حماس به قدرت در نوار غزه، به این منطقه می رود.

امیر قطر که در میان تبلیغات گسترده رسانه ای در مورد کمک قطر به بازسازی غزه به این منطقه رفته است، در شرایطی به دیدار با مقامات حماس می پردازد که با ادامه بحران سوریه، حماس دفتر خود را از دمشق خارج کرده و بسیاری از اعضای ارشد آن به قطر یا مصر رفته اند.

گفتنی است، قطر یکی از مهم ترین حامیان معارضان سوری محسوب می شود و از جمله کشورهایی است که متهم به رساندن سلاح به آنان می باشد.

سفر امیر قطر به غزه مورد انتقاد بسیاری از ناظران قرار گرفته و برخی آن را عامل شکاف بیشتر میان گروه های فلسطینی عنوان کرده اند.

این سفر حتی مورد انتقاد ابومازن، رئیس تشکیلات خود گردان نیز قرار گرفته و وی ضمن تشکر از امیر قطر به دلیل کمک به ساکنان غزه اعلام کرده است که تشکیلات خودگردان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    چه قدم نحسی داشت این امیر قطر که تا غزه رفت فدرایش غزه هدف ل بمباران صهیونیستها قرار گرفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس