در منطقه "زینبیه" همه چیز برای زائران حضرت "زینب"(س) با یکدیگر در آمیخته است. کوی "الدمشقی" از جمله مناطقی است که توانسته است، امنیت و استقرار خود را باز یابد و مملو از زائران و گردشگران و کمیته‌ها و گروه‌های امنیتی است.

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل مشرق، هرکس که وارد دمشق شود، حتی اگر برای نخستين بار هم وارد کوی "زینبیه" شده باشد، جایی که بارگاه مطهر حضرت "زینب"(س) قرار دارد، درمی‌یابد که اینجا "زینبیه" است، چون یکی از مهم‌ترین وجوه مشخصه این منطقه تابلوهایی است که بر سردر مغازه‌ها و اماکن تجاری آن در داخل بازار منطقه به زبان فارسی نوشته شده و یکی از مهم‌ترین مراکز سیاحتی و گردشگری مذهبی در سوریه به شمار می‌آید.

برای رسیدن به منطقه "زینبیه" در مرکز شهر دمشق باید از بزرگراه فرودگاه بین‌المللی دمشق بگذرید.
در گذشته نه‌چندان دور، این راه، چندان امن و قابل استفاده نبود. در جای‌جای این بزرگراه می‌شد، موانع ایست و بازرسی افراد مسلح و شلیک متفرق خمپاره از سوي گروهک‌های تروریستی را مشاهده کرد اما امروز با پیشروی ارتش سوریه در مناطق پیرامونی دمشق، رسیدن به منطقه "زینبیه" امکان‌پذیر شده است.
در راه رسیدن به این منطقه نقاط و مراکز ایست و بازرسی بسیاری وجود دارد. یکی از این نقاط ایست و بازرسی، کارت شناسایی افراد و مسافران را به‌دقت بررسی و از مقصد آنها پرس‌وجو می کند.
 پرسش بسیاری از مسافران از عناصری که در این نقاط حضور دارند، امن‌بودن منطقه "زینبیه" و حصول اطمینان در این خصوص است. دلیل این سؤال را باید در صحنه‌‌هایی جست که زائران هنگام سفر خود به منطقه "زینبیه" با آن مواجه می‌شوند؛ مناطقی است که تخریب شده‌اند، مانند منطقه "بیت سحم" که در نزدیکی منطقه "زینبیه" قرار دارد.

منطقه "بیت سحم" از جمله مناطق شهر دمشق است که شاهد درگیری‌های سخت و شدید ارتش سوریه با افراد مسلح و گروهک‌های تروریستی پیش از تسلط کامل ارتش سوریه بر آن بود، اما هم‌اکنون این منطقه به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.



در ورودیه منطقه "زینبیه" و در ابتدای بازار منطقه که از لحاظ اداری وابسته به استان ریف دمشق در جنوب سوریه است، یکی از نقاط ایست و بازرسی تشکیل شده توسط کمیته‌های مردمی که در این اواخر تشکیل شده است، شما را متوقف می‌کند؛ وظیفه و مأموریت این کمیته‌ها تأمین امنیت و نظم در منطقه است، به‌ویژه پس از حوادثی که منطقه شاهد آن بود و به‌طور مشخص منفجر شدن یک خودرو بمب‌گذاری‌شده که بر اثر آن ده‌ها نفر از اهالی منطقه جان خود را از دست دادند.

در نزدیکی این نقطه ایست و بازرسی می‌‌توانید، بچه‌های ساکنان منطقه را مشاهده کنید که در حال بازی فوتبال هستند. صدای آنها را برخی مواقع صدای گلوله‌هايی مقطعی در هم می‌شکند که از مناطق همجوار منطقه "زینبیه" به گوش می‌رسد زيرا برخی از مناطق ریف دمشق همچنان شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه آن هم به شکل وسیع و گسترده هستند.

در منطقه "زینبیه" دیدن سلاح و افرادی که آن را به دست گرفته‌اند، دیگر به امری عادی و رایج تبدیل شده است. به گفته "ابو علی" از فرماندهان این کمیته‌ها، چون در سراسر این منطقه کمیته‌های مردمی تشکیل شده است که وظیفه تأمین امنیت و حمایت از منطقه "زینبیه" از حملات افراد مسلح و گروه‌های تروریستی را بر عهده دارد.


يک عضو مسلح کميته مردمي دفاع از زينبيه در حرم مطهر حضرت زينب سلام‌الله عليها

"ابو علی" توضیح می‌دهد که تمام عناصر این کمیته‌ها از امنیت و نظم منطقه "زینبیه" محافظت به عمل می‌آورند و از آن در برابر حملات گروه‌های مسلح دفاع می‌کنند،‌ افزون بر اینکه در صورت در محاصره قرار گرفتن منطقه تلاش می‌کنند، تمام مایحتاج اهالی منطقه را تأمین کنند.

البته وقتی وارد بازار منطقه "زینبیه" می‌شوی به‌خوبی می توانی دریابی که اوضاع آن‌گونه که باید بر وفق مراد نیست. روند خرید و فروش در بازار و حضور گردشگران و زائرین همچون گذشته و مانند قبل از عملیات ربوده‌شدن زائران عتبات مقدسه نیست که در ابتدای بحران سوریه رخ داد. کالاها روی هم انباشته شده است. تنها رستوران‌ها و غذاخوری‌ها هستند که در تمام طول بازار و کوچه پس‌کوچه‌های منطقه همچنان به فعالیت و کار خود ادامه می‌دهند.

تصاویر "سید حسن نصرالله"، دبیرکل حزب‌الله لبنان و "بشار اسد"، رئیس‌جمهوری سوریه را می‌توانید در همه مغازه‌ها و دکان‌های منطقه ببنید. شعارهای حسینی و شعارهایی که شما را به دفاع از بارگاه حضرت "زینب"(س) تا سرحد مرگ دعوت می‌کند همه جا را پوشانده است.
شعار "زینب دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد" از جمله این شعارهاست که دیوارها را پوشانده و پاسخی است به بیانیه یکی از گروه‌های مسلح تروریستی که خواستار تخریب بارگاه مطهر آن بانوی بزرگوار شده است.

رسیدن به حرم مطهر و ورود به آن، نیازمند بازرسی دقیق از سوی تیپ "ابا الفضل العباس"عليه‌السلام است که مأمور تأمین امنیت و حمایت از آن بارگاه مطهر شده است. جوانانی که به زائران لبخند می‌زنند روی سینه‌های خود کارت زردزنگی آویزان کرده‌اند که تیپ نظامی آنها را معرفی می‌کند. با پایان یافتن عملیات بازرسی از زائران عذرخواهی کرده و دلیل این اقدامات را دلایل امنیتی عنوان می‌کنند.



آرامش و سکوت اطراف ضریح را فراگرفته است، زنان و مردان و کودکان و پیران همه از حضور در حرم مطهر بهره می‌برند. غیر از عرب‌ها و ایرانی‌ها می‌توانی بلوچ‌ها را هم ببینی که از پاکستان برای زیارت اين بارگاه مطهر آمده‌اند. صدای کودکان، حرم را فراگرفته است، زنی که چهره‌اش را با نقاب پوشانده از سخن گفتن امتناع می‌کند اما همسرش به زبان عربی که به‌سختی می‌توانی آن را دریابی، می‌گوید که "آمده‌اند نذر خود را ادا کنند."

در گوشه دیگر حرم مرد 60ساله‌ای را می‌توانی ببینی که از اهالی بنت‌جبیل لبنان است. پنجره مشبک نقره ای حرم را گرفته است. می‌گوید که برای فرزندان و خانواده‌اش و خروج سوریه از این بحران دعا می‌کند.



در غرب بارگاه مطهر حضرت "زینب"(س) و به طور مشخص در 500 متری این بارگاه مطهر، منطقه "الجیره" قرار دارد که از جمله کانون‌‌های حضور گروه‌های تروریستی و افراد مسلح به شمار می‌آید و در برابر آنها عناصر تیپ "ابا الفضل العباس" قرار دارد تا با هرگونه حمله آنها مقابله کند.
 برخی مواقع می‌‌توان رد و بدل شدن آتش بین دو طرف را به خصوص طی ساعات شبانگاه مشاهده کرد اما در این اواخر تیپ "ابا الفضل العباس" موفق شد تا از میزان عملیات این افراد و گروه‌های مسلح بکاهد و امنیت منطقه را اگرچه نه به صورت کامل، اما بر بیشتر آن تأمین کند.

هنگامی که صدای اذان به گوش برسد، یکباره حرم مملو از نمازگزاران می‌شود. اهالی منطقه از همه جا روی به حرم می‌آورند تا نماز خود را در آنجا ادا کنند و هنگامی که تاریکی بر منطقه سایه بیفکند، بارگاه بسته می شود و نگهبانی و مراقبت از آن افزایش می‌یابد و خیابان‌های اطراف آن به مناطق نظامی تبدیل می‌شود که عناصر آن موظف به تأمین امنیت بارگاه مطهر هستند. در حالی که صدای تیراندازی منقطع به گوش می‌رسد.

یکی از این عناصر نظامی می‌گوید که گروهک‌های تروریستی و افراد مسلح از تراکم جمعیت موجود در این منطقه تو در تو بودن مناطق و قدیمی‌بودن کوچه پس‌کوچه‌های آن برای انجام حملات سریع و گذرا و شلیک گلوله‌های خمپاره استفاده می‌کنند اما به‌سرعت از انظار مخفی و پنهان می‌شوند و بالطبع در این میان نمی‌توان نقش تک‌تیراندازان این گروهک‌های تروریستی را نادیده گرفت. با این حال و به رغم تمام تلاش‌های مکرر انجام شده، این گروهک‌ها و عناصر وابسته به آنها چندان موفق نمی‌شوند که به بارگاه مطهر نزدیک شوند؛ البته آنها یک بار توانستند با شلیک چند گلوله خمپاره به اطراف بارگاه مطهر آسیب برسانند، با این حال بنا به گفته یکی از عناصر این کمیته‌های مردمی، ورود این گروه‌ها و افراد به بارگاه مطهر امری محال است.
 او می‌گوید: هر قدر هم که برای‌مان گران تمام شود و نیاز به از خود گذشتگی باشد، اجازه نمی‌دهیم آنها به این بارگاه مطهر دست پیدا کنند.

در منطقه "زینبیه" شمار زیادی عراقی را می‌توان مشاهده کرد که در دوره زمامداری "صدام" دیکتاتور معدوم عراق از این کشور مهاجرت کرده و روی به سوریه آورده‌اند تا در این منطقه اقامت کنند.

هتل‌‌ها و مسافرخانه‌ها که زمانی پذیرای مسافران و زائران بود، سراسر منطقه را فراگرفته است اما هم اکنون دیگر خبری از مسافران و زائران در آنها نیست. برخی از آنها درهای خود را قفل کرده و تعطیل شده‌اند و برخی دیگر همچنان از اندک زائرینی که در این شرایط هم به زیارت بارگاه مطهر حضرت "زینب"(س) می‌آیند، استقبال می‌کنند و توجهی به اوضاع امنیتی منطقه ندارند اما بسیاری از هتل‌داران تأکید می‌کنند که اوضاع به‌زودی به شکل عادی و طبیعی خود باز خواهد گشت و این نکته‌ای است که "محمد" یکی از کارگران این هتل‌های مشرف به بارگاه مطهر بر آن تأکید می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 111
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 0
    نتیجه گیری: اگر شده استارت جنگ جهانی سوم را هم بزنیم اجازه نخواهیم داد سوریه سقوط کند! مرگ بر امریکا
  • حزب الله پیروز است ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 0
    اینم بگید که برو بچه های سپاه قدس اونجا گردو خاک میکنند! کاش قسمت بشه ما هم بریم وهابی کشی!!
  • امیرری ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    کاش میشد بچه های قدیمی جنگ گروهای داوطلب برای حفاظت از اماکن مقدس شام را جمع اوری کرده و با اعزام انها بصورت خودجوش بدون دخالت مسولین کمکی در جهت بهبود اوضاع بکنن....
  • امین سیف ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    "زینب (س)دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد"،خدایا شیعه همیشه مظلوم بوده،و همیشه چون مولای خود علی سر به سجده تو و چشم به عظمت تو داشته و از این ابو جهل ها زخم بسیار دیده،به عظمتت مکر و آتششان را به خودشان بازگردان...
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    صدام امروز ملک عبدالله و اردوغان لعنت الله علیه اند
  • پدرام ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    واى اگر خامنه اى حكم جهادم دهد بالروح بالدم نفديك يا بشار بالروح بالدم نفديك يا بشار بالروح بالدم نفديك يا بشار مقاومت زنده باد سوريه پاينده باد
  • امير ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ياحسين به فرياد شيعيانت برس
  • حسین ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    صد رحمت به صدام گور به گوری.حداقل از روز اول انقلاب ایران دشمنی کرد امثال اردوغان و عبدالله از پشت دست هر خبیثی را بسته اند انشاالله با رشادت همین بچه های تیپ دست کثیف وهابیها هیچ وقت به صحن مطهر آن بانوی گرامی نمیرسد در هر دین و مسلکی برای پیروان آنها جاهای مقدسی وجود دارد که خیلی برایشان عزیز است کجا عزیزتر از بارگاه حضرت زینب(س)برای شیعه.درزمان جنگ امریکا علیه عراق کدام سرباز امریکایی به خودش اجازه داد که به مقدسات شیعیان توهین کند که این وهابیها و فرزندان ناخلف شمرو یزید از هیچ کاری برای توهین به اهل بیت دریغ نمیکنند انشاالله بزودی همین بحران دامن امثال کشورهای یاد شده را خواهد گرفت.
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    نه. حداقل اردوغان خیلی مکارتر و موذی تر و خطرناکتر از صدام است. صدام به هیچ وجه رندی و بدجنسی اردوغان را نداشت. عبدالله اردنی هم اصلا عددی نیست که بشود با صدام مقایسه کرد.
  • مهلقا ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ولی در احادیث هست که سفیانی پرچمهای سیاه خراسانی را در سوریه قرمز خواهد کرد بعد هم تمام شام رو می گیره عراق عربستان حمله به ایران و نسل کشی شیعیان.......
  • سرباز علی ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بدانید که پرچم یمنی از همه هدایت بخش تر است ...این را گفتم تا نکته دانان خودشون این اشاره را درک کنند...امیدوارم آن روز دور نباشد
  • سید ابوالفضل ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خطاب به اردوغان گردنت را می شکنم اگر به حرم عمه جانم جسارت شود
  • نصرراله زاده ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام بر بانوی صبر و استقامت ، زینب(س)، ایکاش می شد مخالفین ، می فهمیدند ، او کیست و از را حسینی او بهره می بردند ، و از غفلت و بیراهه دوری می گزیدند و هدایت می شدند.
  • مصطفی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    و امیر گامبوی قطر
  • هادی ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    احسنت
  • سید یاسر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    "السلام علیک یا زینب کبری"
  • محمد ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یازهرا ببخشید من اشتباه منفی دادم. ما جانمان را هم برای خانم جانمان میدیم
  • صداقت ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بی خیال بابا یکم کوتاه بیاین
  • ناشناس ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ذوالفقار حیدر در سال 2013 در خاورمیانه جنگی شروع خواهد شد که یک طرف آن ایران است این جنگ جهانی است و برای از بین بردن خاورمیانه که بعدها به جنگ جهانی سوم نامگذاری میشود اگر این جنگ ادامه پیدا کند دنیا نابود خواهد شد
  • محمد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    این جنگ جنگ جهانی پنجم به حساب میاد دوتا جنگ قبلی به جنگ خاموش وسایبرنتی و سیاسی بود این جنگ که شما ازش حرف میزنید جنگ جهانی پنجم هستش لازم به ذکره که در 2جنگ قبل بیشترین پیروزی رو جمهوری اسلامی ایران به دست آورده. ما آماده ایم ایرانی مرد روزهای سخته
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام بر قلب زینب صبورسلام الله علیها
  • سيد علي اصغرپور ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    جانم فداي خانم حضرت زينب سلام الله عليها
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    حرم خانم حضرت زينب(س) يك پاسدار به نام آقا ابوالفضل العباس (ع)دارد كه هيچ احدي جرات نزديك شدن به حريم بانوي صبر استقامت را ندارد لعنت خدا بر دشمنان اسلام
  • مهدي ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    راوي شما سني بوده- آنچه در احاديث آمده دقيقا عكس آن است- بعد از قدرت گرفتن سفياني در شام و جناياتش بر عليه شيعيان، لشگري از (خراسان)ايران با پرچم هاي سياه به مقابله با آنها ميرود و موفق به شكست آنها و فرار آنها بسوي حجاز مي شود.اللهم عجل لوليك الفرج
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یاحسیییییییییییییییییییییییییییییییییییین
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    رو چی حسابی عمو؟ با کی ؟
  • بنده خدا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    شمر زمان ما امروز امریکا ، صهیونیسم،انگلیس و نوچه های آن سران مرتجع عرب ،اردوغان و عوامل میدانی آنها هستند . لعنت خدا بر همشون
  • مهاجر ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    با خوندن اين مطلب ياد او شعر عربي افتادم كه از زبان حضرت اباعبدالله (ع) و خطاب به زائران بارگاه مطهرشان مي فرمودند: اگر اين خيل عظيم شما در كربلا بود زينب من دلگرم مي شد و به اسارت نمي رفت . اگر شما در كربلا در كنارم بوديد عباسم كشته نمي شد و كمرم نمي شكست.. خدا اين جوانان شيعه تيپ مقدس ابوالفضل (ع) را حفظ كند كه مصداق بارز اين شعر هستند.
  • لواسان بزرگ ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ,وهابی کشی نه سگ کشی تعبیر بهتریه
  • صدرا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    از شماي مشرق به دور است که ورزشي باستاني و حماسي طايفه کرمانج شيعي را با بي دين‌هاي رومي مقايسه مي‌کنيد. لازم به ذکر است درصورت ملي نبودن و بي هدف بودن اين ورزش حماسي درمقابل رهبر در سفر ايشان به خراسان شمالي، به نمايش گذاشته نمي‌شد و ايشان از حضور چشم‌گير مردم در اين روز به خصوص و ورزشي ملي به نيکي ياد نمي‌کردند. و اين مطلب شما با فرمايشات رهبري متناقض است. اين ورزش حماسي يادآور سال‌ها مبارزه و مرزداري اين ايل غيور (کرمانج) از کشور عزيزمان است.
  • مسجدسلیمان ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اینباراگرحرم بانویمانرانگاه چپ کننداینبار گردان سلمان رابااذن ولایت بسوی سوریه روانه میکنیم.یا علی
  • ناصر ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا و علی ابنتک زینب کبری به نظرمی رسد حامیان بشار اسد عزیز و ارتش سوریه علاوه بر به کارگیری فنون پیچیده نظامی و پارتیزانی برای حذف تروریست های پلید در جبهه فرهنگی هم وارد شوند با تهیه متون مصور با کیفیت ماهیت حامیان تروریستها را معرفی کنند بویژه همپیمانی و شرب خمر و رقاصی سران ترکیه و اعراب عیاش را با سران آمریکا و اسراییل به نمایش بگذارند و با پخش تراکت. سی دی. و در رادیوو تلویزیون و بلندگو در صحنه های درگیری آنان را از گمراهی رها کنند و بگویند سرنوشت شما مثل صدام و طالبان خواهد شد
  • وحید ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    به نام خدای حسین علیه السلام سلام بر پیام آور دشت کربلا خانم زینب کبری (س) بی بی جان شما میدونی که من نه حزب اللهی ام و نه طلبه ولی قسم به پهلوی شکسته مادرت به فرق شکافته پدرت به جگر پاره پاره امام مجتبی (ع) به سر بریده حسینت به اون لحظه وداعت با سیدالشهدا(ع) که اگر خبری حمل بر بی ادابی به بارگاهت به گوشم برسه یا زینب میمیرم. وقتی میان پیامها دیدم شخصی بنام سیدابوالفضل نوشته بود: خطاب به اردوغان گردنت را می شکنم اگر به حرم عمه جانم جسارت شود . بلافاصله حسودیم شد. بی بی جانم یا زینب من که از سادات نیستم خانم. ولی سگ غلامان شما میخوام باشم. 2700 صفحه از بحارالانوار رو پیرامون ظهور مولا صاحب الزمان (عج) مطالعه کردم و اینها علاماتی بسیار شبیه به تکمیل تر شدن علائم ظهور هست. ولی خدایا تورا به جلال و عظمتت سوگند که دیگه بسه دیگه نذار بعد از جسارتها و بمب گذاریها به مزار ائمه در عراق به بارگاه خانم زینب (س) جسارت بشه. اللهم عجل لولیک الفرج
  • سید احمد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدابه شیعیان سوریه رحم کنه
  • سید احمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدابه شیعیان سوریه رحم کنه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اینا پیش بینی بوده اتفاقات حتمی که نیست !!! انشاء الله به بهترین شکل به نفع مسلمین واقعی و کشورمون ختم به خیر بشه
  • وحید ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا حرفهام رو پخش نکردید؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    چون زیاد حرف میزنی
  • Alihassan salameh ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ((كل يوم عاشوراء وكل ارض كربلاء)) امام خمینی (ره): «جوانان عزیزم که چشم و امید من به شماست با یک دست قرآن را و با دست دیگر سلاح برگیرید و چنان از حیثیت و شرافت خود دفاع کنید و قدرت تفکر و توطئه علیه خود را از آنان سلب کنید»
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خروج سفیانی که حتمی است ولی به خاطر احتمال نمی توان به تکلیف عمل نکرد؛ تکلیف دفاع از محور مقاومت است و بس
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    2012 تموم شد نوبت 2013 شد؟
  • عرب غیور ایران ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    لبیک یا حسین. لبیک یا حسین لبیک یا حسین
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    جهت تعجيل درفرج آقا امام زمان؛نجات مظلومان جهان وريشه كن شدن ظلم صلوات
  • حسن ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اوني که در روايات آمده اين است که پرچم‌هاي مخالفان سني نظام حاکم سوريه در زمان قبل از خروج سفياني سياه است و سفياني بعد از اينکه فرماندهي آنها را بر عهده مي‌گيرد رنگ پرچم‌هاي مخالفان را از سياه به سرخ تبديل مي‌کند. البته بدون قصد تطبيق، بايد عرض کنم که رنگ فعلي پرچم جبهه النصره به عنوان اصلي ترين گروه وهابي مخالف اسد هم سياه‌رنگ است.
  • یا زینب ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    همین کوتاه اومدن از اعتقاداتمونه که الان وضعمون این شده .
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    دمت گرم آقا وحيد شيرمرد!
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    پخش شد که!
  • lion2007 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    مگر از روی جنازه بچه شیعه ها رد بشن ود.باره زینب س را اسیر کنن مگر ما مردیم
  • lion2007 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بالروح بالدم نفديك يا علی
  • یا زینب ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    آقامون حضرت مهدی(ارواحنا له الفدا) چه صبری داره و چه زجری می کشه این روزا.خدا به هممون رحم کنه.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    صبح بخیر اول یه آب به صورتت بزن بعد ببین کجا داری نظرت رو ارسال میکنی؟
  • lion2007 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    (( یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کروبنا بحق اخیک الحسین )) ای برطرف کننده غم و اندوه از روی حسین بحق برادرت حسین، اندوه و مشکل ما را برطرف کن
  • امیر ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    دوستان وقتی این احساسات زیبای شما رو می بینم واقعا افتخار می کنم زنده باد بر چنین جوانانی و آفرین بر شما که خوب فهمیدید که چیزی که تو سوریه در حال اتفاقه انقلاب نیست و با لیبیایی ،تونسی ،چچنی و غیره نمی شه انقلاب کرد و نمیشه ، انقلابی که ، زخمی می شه در اسرائیل درمان شه و نمی شه از انقلابی ، قطر و عربستان که یک انخابات در کل دوران تشکیل حکومتشون نداشتند حمایت کنند...ولی دوستان بدونید که بشار اسد این مردم مقاوم امروز به خاطر ایران ،طرز فکر مقاومت که مرکزش ایران است و به خاطر همین بارگاه های مقدس مورد حمله قرار گرفته و بشار اسد می تونه یه بله به آمریکا بگه و تو الجزیره و العربیه بشه مرد سال دموکراسی و جایزه نوبل صلح بگیره ولی وجدان داره و می فهمه و اعتقادشو با پول و قدرت عوض نمی کنه و ما هم باید بدونیم وقتی از سیدة زینب(س) صحبت می کنیم بحث اهل سنت و شیعه نیست بحث اسلام عزیزه... پس وظیفه ما کمک به مردم ،ارتش ،روحانیت ، دولت و رئیس جمهور فرهیخته سوریه است و حالا که از طریق نظامی نمیشه باید از حیث مادی و معنوی یاور سوریه و نگین این کشور مرقد سیدة زینب (س) باشیم و بدونید که تا این سیده بزرگوار اونجاست و تا این فکر مقاومت در این کشور وجود داره سوریه و محور مقاومت پیروزه پس بیدار کردن بقیه در مورد این فتنه و مورد غبار آلود و کمک های معنوی و مادی یادتون نره......
  • سميه ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    چقدر زيبا((زينب دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد))
  • اسمال ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خیلی لذت بخشه زیر پرچم امام زمان عج جنگیدن بر علیه کفر و الحاد .خدایا بی نصیبمون نذار...امین
  • amir ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    etefaghan bacheha naraftan ke injoori shode, age ba tamame ghodrat miraftan in vahabi haye ashghal inghadr gostakh nemishodan
  • حسین ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام ابوالفضل جان خوبی ؟ سلام برسون
  • مهدی ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام علی قلب الزینب الصبور
  • امین ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا حسین
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    يامهدي
  • سجاد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا زینب
  • سید ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    پایتم خراب
  • سجاد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بگو یا اباالفضل
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    احسنت بر امین
  • زينبي ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اگر در روز عاشورا فقط يك اباالفضل بود ،امروز ميليونها اباالفضل آماده دفاع از حريم بي بي زينب هستند.
  • امین بهوندی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    مگر از روی جنازه ما رد بشوند یاران علی علیه السلام هنوز نمرده اند که وهابی های کثیف غلط اضافه کنند
  • عبدلحسین رزمنده 7 سال جبهه ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا بانوی زجر کشیده حضرت زینب س انشااله اسلام پیروز است
  • مجتبی باجلانی ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    باسلام برخوانندگان عزیز سلام برقلب مجروح زینب من از طرف دوستداران اهل بیت از شهرستان کامیاران استان کردستان این مطلب را می نویسم یعنی دوستان امضاءزده اند وموجود است : ما دوستداران اهل بیت از شهرستان کامیاران آمادگی خود را جهت دفاع از اماکن مقدسه به ویژه بارگاه ملکوتی بی بی زینب اعلام داشته وهرگونه کوتاهی دردفاع از حریم خاندان اهل بیت راگناهی نابخشودنی دانسته واگر مولا ومقتدایمان آقا سید علی دستور فرمایند لحظه ای درنگ ننموده ورهسپار شامات خواهیم شد تا وهابیون بی آبرو بدانند فرزندان صلاح الدین ایوبی بار دیگر حماسه آفرین خواهند شد آن هم زیر لوای دستور فرمانده جهان اسلام حضرت آیت الله خامنه ای مرگ برآل ابی سفیان مرگ برآل مرجانه ومرگ بر سفیانی های این زمان آل سعود وآل خلیفه وآل حمد وآل اردوغان وآل عبدالله هاشمی
  • حسن ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    عمه جان من بمیرم نباشم روزی اسارت تو رو ببینم قسمت می دم به دردهای دلت در روز عاشورا که همه مون رو هدایت کنی و راه درست زندگی کردن و درست تصمیم گرفتن رو بهمون نشون بدی. مردم بدونید اونایکه امام حسینو کشتن یهودی و مسیحی نبودن خودشونو دایه دار اسلام می دونستن وکشتن پسر پیغمبر رو واجب شرعی تو رو خدا برای هم دعا کنیم تو این وا نفسای اخرو زمون ، خداوند بصیرت واقعی و شناخت حق و باطل رو به ما بده یه روز نگاه نکنیم ببینیم یه عمره تو صف معاویه و به نام دین داشتیم با امام زمان میجنگیدیم یا صاحب الزمان ادرکنی
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    به كربلا كه مشرف شدي زيارتت تكميل نميشه اگر به زينبيه نمي رفتي! هميشه بدوستان شفارش اينو داشتم والان هم دست وپاي حافظين اين حرم الهي را كه توفيق زيارت چندين باره اش را با خانواده داشتم را مي بوسم ، اما اين حرم ها را خدا حتما پاسداري ميكنه تا بار ديگه آرزومندان از زيارت حرمش محروم نباشند ان شا ا. . .
  • زائر ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بالروح بالدم نفدیک یا زینب
  • عبدالزینب ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    کاش بودم در شب شام غریبان تا که من پاسدار خیمهء بی پاسدارت می شدم..... امروز شهر شام در محاصره نامحرمان و غریبه هاست. و حالا واقعا آنجا شام غریبان است. کاش امشب آنجا بودم.
  • امین ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا زینب. بشار اسد دوست ماست ونخواهیم گذاشت سقوط کند
  • راستگردانی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدارحم کنه به صهیونیست‌ها که یه روزی مثل سگ می‌کشیمشون
  • حجت ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    رو این حساب که هنوز 2014 نشده که بگن 2014 جهان تمام خواهد شد.
  • نمک ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    چه نام زیبایی بر روی سپاه خود گذاشته اند سپاه حضرت ابولفضل العباس
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا زینب ع
  • ali shamirani ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدا لعنت كنه جريان انحرافي را كه باعث شد دولت در حمايت تمام و كمال از مقاومت سوريه كوتاهي كنه
  • محسن ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    وای خدا از سر تقصیراتم بگذر. من توی قم دارم زندگی معمولیم رو میکنم، اونا دارن از ناموس شیعه، ناموس آل علی، حضرت زینب کبرا سلام الله علیها، حمایت میکنند. خدایا بارالها منو ببخش. چقدر.... ای کاش جان میدادم میمردم این قدر بیغیرتیم رو نمیدیدم...
  • امید ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    الهم صلی علی محمد و آل محمد
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    یا زینب کبری ما جانفشانیم
  • اردوغان ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    با منی؟
  • عمار ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    منم آرزوم برادر برم با شعار : میروم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    جان ناقابلم فدای حضرت زینب س .
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خودم،پدرم، مادرم، زن و فرزندم و جانم ومالم وناموسم و تمام هستی ام فدای زینب کبری(س)
  • معشوق ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    جانم فدای زینب (س) تا آخرین نفس ایستاده ایم
  • معشوق ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آرزوی من اینه رهبر اجازه بده میریم تا انتقام بی بی رو بگیریم ما بیخیال سیلی مادر نمی شویم ای خدا یه راهی باز بشه ما هم بریم اونجا بجنگیم یا کشته بشیم یا سگ وهابی ها رو بکشیم
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چرا از تمام کشورای عربی و غیر عربی تروریست میره سوریه اما از ایران کسی پا نمیشه بره برای دفاع؟ فقط لبنانی ها میتونن خودشون برن سر خودی؟
  • محمد ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    یا اباالفضل
  • محسن ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    مهاجر جان، خدا حفظت کنه که خوب گفتی! خدا ما رو قسمت کنه حداقل گوشت به مثابه سنگر جلوی حرم زینب که باشیم.
  • محسن ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    حداقل یه معذرتی بخوایید صدرا خان، اینجا جای نظر دادن بود؟ توی این جو خبری حزین، اومدید چی نوشتید؟ از شما بعید بابا.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آفرین
  • محسن ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    الهی آمین یا رب العالمین. بار الها، حاشا به کرمت! عزیزا ای خدایا! نگذار دست این وهابیت و عاملین از سگ نجستر به حرم خانم و بانوی اسلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها برسه.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا نکنه، آه خدا نکنه!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    الهی آمین.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    احسنت امیر آقا.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ان شاءالله با غیرت جوانان شیعه.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    این جوری بنویس: یــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا زینب الصبور.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا نکنه این ولدهای حرام، غلط اضافی بکنند.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آی گفتی برادرجان.
  • محسن ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    الهی آمین. ولی این صهیونیستهای حروم نطفه، زرنگتر از این حرفان، اول نوکرهای وهابی بدبختشون رو میفرستن با پول و وعده و... کی نوبت نحسشون برسه، امام زمان علیه السلام تشریف بیارند. ولی مقدمه چینی رو هم ما باید بکنیم.
  • علی ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اگه از ایرانیا واسه دفاع از زینبیه ثبت نام کنن نه تنها من،بلکه هزاران نفر داوطلب میشن
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام بانو نمیگذاریم که در قربت هم غریب باشی نمی گذاریم که حسین ازما ناراضی باشد هنوز آنقدر بی غیرت نشدیم که دختر فاطمه را تنها بگذاریم
  • سلمان فارسی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    داداش اشتباه نوشتی! باید می نوشتی کاش قسمت می شد ما هم می رفتیم سگ کشی!!!
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    امیر گامبو رو خیلی خوب اومدی
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    من سرنوشتم رو خودم رقم خواهم زد. یا لثارات الحسین
  • محمد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    من همیشه از مرگ میترسم ولی اگه کسی بخواد به ناموس امام حسین و ما شیعیان بی حرمتی کنه حاضرم جلوشون وایسم حتی اگه تیکه تیکه بشم
  • سردار منوجان ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    مرگ بر تروریست
  • رضا ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    درود بر سوریه و ایران بزرگ. به امید خدا سوریه از مشکل رهایی پیدا میکنه.
  • نوری ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    0 0
    حیف سگ نیست تورو خدا. حیوان به این نازنینی را با وهابی مقایسه مکنید؟
  • احمد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام درود برمردان بزرگ همچنون سردار حاج قاسم سلیمانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس