کد خبر 2080
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

دبير تشکيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان(دفتر تحکيم وحدت) ناگفته‌ها و جزئيات جديدي از ديدار اخير اين اتحاديه دانشجويي را با محمود احمدي‌نژاد بيان کرد.

به گزارش مشرق، خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: در اين ديدار رئيس‌جمهور درباره مسائل مطرح شده درخصوص معاون اول خود گفته است، آقاي رحيمي يک خط تخلف هم ندارد و من مطمئن هستم.
متن مصاحبه حامد ملاداودي دبير دفتر تحکيم وحدت به شرح زير است:
* جناب ملاداودي از آنجايي که مدتهاست تشکل‌هاي دانشجويي برخلاف رويه دولت در ابتداي عملکرد خود، ديداري با رئيس‌جمهور نداشته‌اند به نظر مي‌رسد ديدار اخير اعضاي دفتر تحکيم‌وحدت با رئيس‌جمهور با تلاش برخي افراد نزديک به رئيس دفتر رئيس‌جمهوري صورت گرفته است، با توجه به انتقادهاي مطرح در خصوص معاون اول رئيس‌جمهوري و رئيس دفتر وي آيا رويکرد عدالت‌خواهانه اين تشکل دانشجويي نسبت به گذشته تغيير کرده است؟
- خير، جلسه‌اي که ما با رئيس‌جمهور داشتيم درخواست ساده‌اي بود که ما خود به رئيس‌جمهور داده بوديم و با پيگيري يکي از اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه بعد از مدتها با موافقت رئيس‌جمهور مواجه و هيچ ربطي به هيچ کس از مجموعه دولت نداشته و اين ديدار با حسن نظر رئيس جمهور انجام شد.
البته ما اين جلسه را فتح بابي براي ارتباط بيشتر تشکل‌هاي دانشجويي با رياست‌جمهوري مي‌دانيم و الان مدتهاست که تشکل‌هاي موثر دانشجويي در سطح دانشگاه‌ها مثل بسيج دانشجويي، دفتر تحکيم وحدت، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، با رئيس‌جمهور جلسه‌اي نداشته‌اند و اتفاقا يکي از مسائلي که ما با رئيس‌جمهور مطرح کرديم همين بود و به نظرم اين جلسات بايد به طور مداوم و متناوب با تشکل‌هاي مختلف دانشجويي برگزار شود و رئيس‌جمهور هم از اين قضيه استقبال کرد.
اما در بحث آقاي رحيمي به نظر ما بايد پيگيري‌هاي قضايي لازم انجام شود و مثل همه پرونده‌ها در قوه قضاييه بايد روند معمول طي شود و اين قضيه در کشور ما بايد جا بيافتد که هيچ کس در هيچ مقامي مصونيت قضايي نسبت به تخلفات اجتماعي ندارد.
در اين قضيه بحث رئيس‌جمهور اين بود که: "آقاي رحيمي حتي يک خط تخلف هم ندارد و من چون مطمئنم ايشان تخلفي ندارد بنابراين از او استفاده کردم ".
اما در رابطه با آقاي مشايي، نظر ما تبعيت از نظر مقام عظماي ولايت است. در واقع نگاه ما اين است که فرمايشات مقام معظم رهبري درباره او بايد اجرا و لحاظ شود.
* دفتر تحکيم وحدت از ابتداي تشکيل، به خصوص در مسائل فرهنگي اجتماعي رابط بين مردم و دولت و زبان گوياي مردم بود و حرف آنها را مي‌زد و حرف مردم را به گوش مسئولان مي‌رساند و مطالبه‌اي عدالت‌خواهانه داشت، اما ديدار اعضاي دفتر تحکيم‌وحدت با رئيس‌جمهور آن مطالبه گري عدات‌خواهانه اين تشکل دانشجويي از دولت مطرح نمي شود؛ چرا؟
- ما همه دغدغه‌ها و مطالباتي که به نظرمان، جنبش دانشجويي در مسائل مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي داشت را خيلي صريح مطرح کرديم و مطالبه‌گري‌هاي لازم انجام شد.
بحث خيلي مهمي که ما در جلسه مطرح کرديم در بحث عملکرد فرهنگي دولت، بحث مشکلات اساسي سياسي در دانشگاه‌ها و محافظه کاري و تا حدودي عدم همکاري مديران و مسئولان دانشگاه‌ها در برقراري فضاي پرنشاط سياسي مفصل صحبت و مطالبه‌گري کرديم.
واقعيت اين است که آن چيزي که از صدا و سيما پخش شد، تهيه شده از طرف دفتر رياست‌جمهوري بود و بالاخره به علت ملاحظاتي که دفتر رياست‌جمهوري دارد که در واقع به ما هم ارتباطي ندارد، بسياري از بخش‌هاي جلسه منعکس نشد و جلسه خيلي فراتر از چيزي بود که از صدا و سيما پخش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس