کد خبر 269393
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

آموزش و پرورش به عنوان مهمترين وزارتخانه كه در برگيرنده جمعيت كثيري از جامعه است، در امور ورزش همگاني و سالم سازي جامعه هم مي‌توان توقع بيشتري از آن داشت.

مشرق-
دعوت وزير جديد ورزش و امور جوانان و همكارانش از وزير آموزش و پرورش از جمله اقدامات شايسته‌اي بود كه صورت گرفت. برپايي اين نشست در ساختمان سئول از آن جهت حائز اهميت است كه اين دو وزارتخانه وظايف مهم و زيربنائي در امر پرورش نسل جوان و پويايي كشور را عهده‌دار هستند و هماهنگي و انسجام اين دو نهاد يك نياز انكارناپذير مي‌باشد.

خوشبختانه كيومرث هاشمي كه اكنون در پست مديركلي دفتر رياست وزارت ورزش انجام وظيفه مي‌كند، سالها در اداره تربيت‌بدني آموزش و پرورش وظيفه خطيري به عهده داشت و به خوبي با زير و بم فعاليت‌ها در اين وزارتخانه‌ آشنا مي‌باشد.

جدا از اقداماتي كه در امر ورزش قهرماني مي‌توان براي وزارت ورزش متصور بود و آموزش و پرورش به عنوان قطب اصلي و مهمترين وزارتخانه كشور كه در برگيرنده جمعيت كثيري از جامعه مي‌باشد، در امور ورزش همگاني و سالم سازي جامعه هم مي‌توان توقع بيشتري از آموزش و پرورش داشت. لذا ايجاد هماهنگي بيشتر بين مسئولان ورزش همگاني و تربيت‌بدني آموزش و پرورش بايد در اولويت قرار گيرد. در چند سال گذشته آموزش شنا در مقطع ابتدايي اجباري شد.

اين حركت فتح بابي بود تا به ورزش در مدارس اهتمام بيشتري داشته باشيم. در اين راستا جا دارد ورزش‌هاي پايه از جمله ژيمناستيك، دووميداني و آمادگي جسماني هم در مقاطع ابتدايي اجباري شده و از فضاي مناسب مدارس در ساعات پاياني روز (عصرها) و تعطيلات هفتگي و تابستاني استفاده مطلوبتري صورت گيرد. اين فضاها با يك برنامه‌ريزي مطلوب در اختيار وزارت ورزش قرار گرفته و يا با هماهنگي پايگاه‌هاي بسيج، شهرداري‌ها ، نهادها و سازمان‌ها از آن‌ها بهره‌برداري شود. از سوي ديگر اشاعه ورزش‌هاي بومي و محلي و رشته‌هاي قديمي نبايد فراموش شود و ارتباط منطقي دو نهاد اثرگذار جامعه مي‌تواند موجب تحرك بيشتر نسل نوجوان و جوان شده و انگيزه و شادابي را به ارمغان آورد.

احمد میرزائیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    من معلمم . اصلاً جایگاه مدرسه در ایران کجا است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس