اقوام و نزدیکان شهدای شیعه در بمب‌گذاری انتحاری بلوچستان پاکستان تابوت‌های عزیزان خود را در خیابانی در کویته گذشته و از حرکت دادن آنها امتناع کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، یک افسر پلیس پاکستان اعلام کرد که اقوام و نزدیکان شهدای شیعه در بمب‌گذاری انتحاری این هفته برای سومین روز متوالی دست به تظاهرات زدند.

شیعیان شهرهای اسلام آباد و راولپندی به دعوت گروه مجلس وحدت مسلمین و شورای علمای شیعی پاکستان بزرگراه فیض آباد منتهی به اسلام آباد (پایتخت) را مسدود کردند.

این افراد از دفن شهدای خود امتناع کردند و خواستار سرکوب شبه‌نظامیان در بلوچستان شدند. معترضان تابوت‌های عزیزان خود را در خیابانی در کویته گذشته  و از حرکت دادن آنها امتناع کردند.

امتناع شیعیان کویته از دفن شهدای حمله انتحاری + تصاویر

معترضان با تجمع در مسیرهای مختلف اتوبان ضمن سر دادن شعارهای ضد دولتی اعلام کردند: تا زمانی که دولت و سازمان های امنیتی پاکستان، نسبت به تامین جانی شیعیان این کشور بویژه در شهر کویته و پایان خشونت‌ها و اقدامات تروریستی آنان را مطمئن نسازند، این تجمع و تحصن ها ادامه خواهد یافت.

امتناع شیعیان کویته از دفن شهدای حمله انتحاری + تصاویر

حمله انتحاری سه شنبه شب گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، بیش از 30 کشته و 44 زخمی زخمی برجا گذاشت.

زایران شیعی از جمله 10 زن و چند نفر از نیروهای امنیتی پاکستان در میان قربانیان این اقدام تروریستی هستند.

گروه تروریستی و غیرقانونی لشکر جهنگوی مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کوروش مسلمان ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کنه کسانی که اینگونه افرادی بی گناه را به جرم زیارت و معتقد بودن به آرمانی چون شیعه عزادار میکنند.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 1
    باید راس های گروههای تندرو طالب و تکفیری در مسیر زائران که دستور به این جنایات را میدهند،را بعد از هر حمله شان بصورت ناشناس و بدون برعهده گرفتن مسولیت،حذف کرد.تا بدانند دست زدن به جنایات کور(علی رغم اینکه برای این جانیان آسان است) هزینه و تاوان زیادی برایشان دارد. نظیر قتل دوتن از سران لشگر جنگوی که هویت مهاجمان مشخص نشد.
  • زمانی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    انشاالله بزودی باخبرمرگ ال سعود تکفیریهای جانی یتیم گردند
  • علی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    اقلیت شیعه در بلوچستان پاکستان هر روز کشته میشوند ولی کسی نیست از آنها حمایت کند . در بلوچستان ایران یکنفر از اقلیت سنی کشته شود وای بحال کسی که خون اورا پایمال کند
  • اعتدال ناب ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    متاسفانه سران حکومت پاکستان.........؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس