کد خبر 360844
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
به گزارش مشرق، علی مطهری در پاسخ به نامه اخیر آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر لزوم پذیرش برخی اشتباهات در حوادث بعد از انتخابات 88، برخی از این اشتباهات را زمینه‌ساز این حوادث دانست.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله حائری شیرازی دامت برکاته

سلام علیکم

نامه جنابعالی را در رسانه‌ها دیدم و به دقت مطالعه کردم. از حسن توجه شما به عنوان یک عالم روشن‌بین اسلامی به مسائل و معضلات اجتماعی و سیاسی، که معمولا اقران حضرت عالی از ورود به آن‌ها پرهیز می‌کنند و احیانا آن را در شأن خود نمی‌دانند، خرسند و مسرور شدم گرچه این امر مسبوق به سابقه است و قبلا نیز مطالب ارزشمندی در موضوع نظام خانوادگی اسلام برای رفع مشکلات جامعه خصوصا جوانان فرموده‌اید و البته این، روش علمای ربانی است که صرفا از روی نصح و خیرخواهی و انجام وظیفه دینی خود وارد این میدانها می شوند و از ملامت ملامت کنندگان نمی ترسند. ورود علمای منصف و خوش سابقه‌ای مانند حضرت عالی به موضوع فتنه سال 88 میتواند آن را از بن بست خارج کند و وحدت و همدلی را به جامعه بازگرداند.

در تعلیل نوشتن نامه به اینجانب فرموده اید: «دیدم شما از دعوت مردم به خیابان در سال 88 دفاع می‌کنید» و سپس آن را با توجه به شرایط جامعه ما خلاف عقل اجتماعی دانسته‌اید.

من به یاد ندارم که در مصاحبه‌ای یا نامه‌ای و یا نطقی از دعوت مردم به خیابان در آن ایام دفاع کرده باشم بلکه همیشه خلاف آن را گفته ام اما همواره تأکید کرده‌ام که اگر مردمی به طور طبیعی و خودجوش به موضوعی اعتراض داشته باشند باید بتوانند حرف خود را در قالب تجمع یا راه پیمایی بزنند و صداوسیما و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند آن را منعکس کنند. اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»

پس از انتخابات سال 88 به دلیل نوع رفتار یکی از کاندیداها از چند ماه قبل خصوصا رفتارش در مناظره کذایی و نیز نوع اعلام نتیجه انتخابات و همچنین ادعای پیروزی کاندیدای دیگر، عده قابل توجهی از مردم اعتقاد به تقلب پیدا کردند و اعتراضاتی صورت گرفت. ما به جای آن‌که این آتش را مهار کنیم و درجه هیجان طبیعی برآمده از رقابت‌های انتخاباتی را پایین بیاوریم، برای پیروز انتخابات جشن ملی گرفتیم و در آن جشن کاندیدای پیروز حضور پیدا کرد و سخنان تحریک آمیز به زبان آورد. گویی برنامه‌ای بود برای آن‌که معترضان تحریک شوند. روز بعد مردم معترض برای پاسخگویی به آن جشن ملی به طور طبیعی و بدون آنکه دستوری دریافت کرده باشند.

- گرچه ممکن است کاندیداهای معترض به اصرار مردم سخنی گفته باشند - راه پیمایی آرام کردند که البته در پایان آن و زمانی که راه پیمایان متفرق می شدند اتفاق تلخی افتاد که منجر به کشته شدن چند نفر شد. در این‌جا طرفین یکدیگر را متهم می‌کنند.

از جنابعالی سوال می کنم: اگر بعد از آن مناظره کذایی عکس‌العمل مقتضی و قانونی از طرف مسئولان امر مانند شورای نگهبان نشان داده می شد و پس از شروع اعتراضات نیز به جای اعلام جشن ملی برای کاندیدای پیروز، موضوع منازعه به نظر شورای نگهبان موکول می‌گردید تا در فاصله زمانی مقرر هیجانها فروکش کند آیا اساسا فتنه‌ای با این وسعت اتفاق می افتاد؟

پس نباید اقدامات طرف مقابل را نادیده گرفت و اشکال را در عدم رشد اجتماعی و سیاسی مردم دانست و گفت: «دعوت مردم به راهپیمایی آرام در پاریس و لندن با عقل اجتماعی سازگار است چون آنجا خاورمیانه نیست. مردم قرنها با حقوق اجتماعی خود زندگی می کنند.»

من این مطلب را قبول ندارم. معتقدم مردم ایران پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجه اجتماعی و سیاسی پیدا کرده‌اند و دعوت مردم به راه پیمایی آرام نه تنها در پاریس و لندن بلکه در تهران و سایر شهرهای ایران نیز با عقل اجتماعی سازگار است، به شرط آنکه ما هر اعتراض مدنی را براندازی نظام معرفی نکنیم و بلافاصله منتسب به آمریکا و انگلیس و اسرائیل ننماییم بلکه آن را نشانه آزادی بیان و پیروی از سیره علی علیه‌السلام در نقد حاکمان بدانیم. تا زمانی که ما نظام را مانند یک نهال لرزان و متزلزل تصور می‌کنیم که با هر نسیم اعتراضی به این سو و آن سو می‌رود و در نتیجه از هرتجمع و راه پیمایی هراس داریم، مطلب همان است که جنابعالی می فرمایید یعنی دعوت مردم به راه پیمایی آرام در ایران با عقل اجتماعی سازگار نیست، با این تفاوت که شما می گویید علت آن این است که مردم رشد کافی اجتماعی پیدا نکرده اند و من می گویم علت این است که برخی مسئولان تحلیل درستی از جامعه ایران ندارند و از قوت و استحکام نظام جمهوری اسلامی بی خبرند؛ لذا هر اعتراض مدنی را نقشه ای برای براندازی نظام می دانند.

ریشه نظام جمهوری اسلامی در ایمان اسلامی مردم ماست و این ایمان چیزی نیست که به آسانی سست شود. همان مردمی که انتقادهای فراوان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دارند آنجا که پای دفاع از نظام اسلامی به میان می آید وارد میدان می شوند و آماده فداکاری هستند چون معتقدند این نظام از هر نظام دیگری بهتر است گرچه نیاز به اصلاح دارد.

فرموده اید: «با توجه به حادثه حزب جمهوری اسلامی چه توقعی دارید که در یک راهپیمایی میلیونی به وسیله عوامل نفوذی خسارت‌های جانی و مالی پیش نیاید؟ عقل اجتماعی می گوید این کار درست نیست.»

با این منطق، در جمهوری اسلامی اساسا هرگونه تجمع و راه پیمایی و اعتراض امکان پذیر نیست چون ممکن است منافقین یا گروه های معاند دیگر حادثه بیافرینند، و اصل بیست و هفتم قانون اساسی نیز یک حشو زاید بوده و صرفا برای نمایش دموکراسی است و قابل اجرا نیست.

اولا شرایط اول انقلاب را که منافقین مسلح در خیابانها رفت و آمد می کردند نباید به امروز تسری بخشید و به این وسیله حقی از حقوق مردم را که در قانون اساسی و شرع مقدس و سیره اولیاء دین به رسمیت شناخته شده است، یعنی حق نقد و انتقاد و نصیحت ائمه مسلمین به صورت آشکار را از آنها سلب کرد. ثانیا حفظ امنیت در اجتماعات و راه پیمایی ها اگر طرفین بخواهند، کار ساده ای است. مسئله این است که یک طرف نمی خواهد موضوع اعتراض و انتقاد آرام پا بگیرد.

فرموده اید: «مسئله ای که باید با حضور کارشناسان حل شود (شبهه تقلب) وقتی به مردم واگذار شود مصیبت بار خواهد بود.» حرف درستی است اما وقتی به جای موکول کردن موضوع به نظر شورای نگهبان، اعلام جشن ملی می شود، به این معنی است که مسئله تمام شده و نظر شورای نگهبان نیز معلوم است. پس معترضان به کجا پناه ببرند؟ در این شرایط، اعتراض آنها مسموع و فرمان عقل اجتماعی است.

اما عامل اصلی و حلقه مفقوده ای که باعث تداوم و پایان نیافتن مسئله فتنه سال 88 و موجب اظهارنظرهای شاذ شده است که یکی غیرمنصفانه سران معترضان را به موسولینی تشبیه می‌کند و جنابعالی حکیمانه به عقل اجتماعی متوسل می‌شوید این است که ما نمی‌خواهیم اعتراف کنیم که در این واقعه خطاهایی نیز از طرف برخی مسئولان صورت گرفته است و این مبتنی بر آن است که ما جمهوری اسلامی را در هاله‌ای از قدس و در عالم ملکوت فرض می‌کنیم که نمی‌توان خطایی را به آن نسبت داد. گرچه هر چیزی که رابطه و نسبتی با اسلام پیدا می کند از قداست برخوردار می شود اما مقدس بودن به معنی خطا ناپذیر بودن و نقد ناپذیری نیست. این امر خلاف عقل و خلاف سیره علی علیه السلام است که منادی نقد پنهان و آشکار حکومت بود و خلاف نظر امام خمینی(ره) و شهید آیت الله مطهری و رهبر گرامی انقلاب است.

پس بیاییم ضمن آنکه کاندیداهای معترض را در اصرار بر ادامه اعتراضات مقصر معرفی می کنیم که باید زودتر تکلیف مسئله را روشن می کردند تا موجب سوءاستفاده دشمنان خارجی نشود، قبول کنیم که اشتباهاتی نیز از طرف برخی مسئولان صورت گرفت که معد و زمینه‌ساز و دامن زننده به فتنه شد. با این نگاه مسئله قابل حل است چون عدالت و انصاف حاکم است و هرکس به حق خود می رسد اما اگر لجاجت و خودخواهی حاکم باشد این موضوع به یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

بنابراین در این که دعوت به استمرار اعتراض نوعی پذیرش تفریق است با شما همداستانم؛ گرچه سران معترضان برآنند که پس از سخنان مقام رهبری در نماز جمعه 29 خرداد سعی وافری برای لغو راه پیمایی 30 خرداد مبذول داشته اند که به دلیل فرصت کم به طور کامل موفق نشده اند. به هرحال بسیاری از این مسائل با گفت و گو و اجازه دفاع دادن به متهمان قابل حل است به شرط آنکه صراحت به خرج دهیم و از مصانعه و ملاحظه کاری و رودربایستی پرهیز نماییم چنانکه امام علی علیه السلام فرمود: انما یقیم امرالله من لا یصانع و لایضارع و لا یتبع المطامع.

مطلب آخر این که فرموده اید: «وقتی دیدم امام صادق علیه السلام می گوید انتظار دارم از دوست مظلومم که به دوست ظالمم بگوید: یا اخی أنا الظالم حتی یقطع التهاجر (برادرم! من ظالم هستم، تا کدورت از بین برود) برایم سنگین بود اما وقتی دیدم ماشینی در خط ما می آمد و راننده حق خود را به او داد و راه را به او واگذار کرد تا تصادف نشود، معنای مطلب آن حضرت را فهمیدم. آیا همین عقل اجتماعی که رانندگان خبر دارند و راه را به ناحق می دهند تا تصادف نشود، نباید الگوی ما در رفتار با طرف ما در میدان سیاست باشد؟» و بعد استناد به رفتار هارون علیه السلام و امام علی علیه السلام در گذشت از برخی مسائل به خاطر وحدت امت فرموده اید خصوصاکه آنجا بحث حق و باطل مطرح بوده و اینجا چنین نیست و به طریق اولی باید وحدت را حفظ کرد.

ظاهرا نصیحت حضرتعالی متوجه هردو گروه است که به خاطر موضوع مهمتر یعنی وحدت و عدم تفرق در مقابل دشمنان خارجی باید از حق خود گذشت، که نصیحت درستی است اما به نظر می رسد حدیث امام صادق علیه السلام ناظر به حقوق فرد است نه حقوق اجتماع و حق الناس، و این دو با هم خلط شده اند. سیره پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین نیز همین را تأیید می کند. آنها در مسائل فردی نرمش داشتند و از حقوق خود می گذشتند اما در مسائل اجتماعی صلابت داشتند و از حقوق اجتماع نمی گذشتند. گاهی کوتاه آمدن در مقابل ظالم به تجری او و ادامه ظلم منتهی می شود. امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق از خدا قدرت برای دفاع از حقوق اجتماع و در مقابل، توانایی برای نیکی کردن به کسانی که به او بدی کرده‌اند می خواهد، یعنی حوزه حقوق اجتماع و حقوق فرد از یکدیگر تفکیک شده است.

در پایان بار دیگر از توجه حضرتعالی به مسائل اجتماعی و دغدغه نسبت به سرنوشت جامعه و آینده انقلاب اسلامی و نامه روشنگر و راه گشای آن عالم دلسوز و مصلح تشکر می‌کنم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

17 آبان 93»

برای دیدن نامه آیت‌الله حائری شیرازی به علی مطهری اینجا کلیک کنید

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ریاستی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    فتنه از قبل کلید خورده بود یعنی تو نمیدونی که کلا دسیسه بود چرا نامزد شکست خورده زودتر از مجامع قانونی اعلام بیروزی کرد؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    چه عجب یکی یه حرف نسبتا درست و حسابی زد تو این مملکت
  • سرورا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اقای مطهری مگر یادت رفته که موسوی قبل ازشمارش اعلام تقلب را کرد وشاید باز یادت رفته سخنرانی رهبر را شاید یادت رفته لجبازیهای موسوی وکروبی را ویادت رفته به اتش کشیدن شهرهاوکشته شدن عده ای بیگناه شاید یادت رفته هلهله وشادی در روز عاشورارا وتوهین به مقدسات اسلام وشاید خود توهم همینجور که می نویسی از کارهای انها رضایت داری افرین
  • حسین ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    این رو میگن دموکراسی تا حدودی باریکلا به این شیری که خوردی
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران چه ربطی به مناظره و حرفای احمدی نژاد داره ضمناینکه احمدی نژاد واقعیت رو گفتن.خود موسوی هم احمدی نژاد رو متوهم و دروغگو خطاب میکردن مردم هم بهشون برخورد و دوباره به احمدی نژاد رای دادن.
  • قاسم ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    جناب مطهری!این فتنه خودجوش و مردمی بود؟بهتره سری به گزارشهای سازمانهای امنیتی کشور بزنی.
  • حسین ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    دریغ از یک جو عقل و هوش در این مرد . هنوز قبول نکرده که کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند بوده اتفاقات - هرکسی فقط یک بار مصاحبه آقای بازنده با نشریه خارجی قبل از انتخابات رو بخونه مطمئن میشه که همه چیز با برنامه ریزی بوده . تازه همه چیز به کنار چرا الان هنوز قبول نمی کنند که تقلبی در کار نبوده و بابت این همه خسارت عذرخواهی نمی کنند ؟ چرا حرفی که در جمعهای خصوص آقایان تاجزاده و خاتمی به زبان آوردند ( مبنی بر عدم امکان تقلب ) به صورت صریح بیان نمی کنند . خدا قدرت تشخیص رو از مطهری کاملا گرفته و او شده بازیچه دست فتنه گرها . اگر بازیچه شون نبود که دعوتش نمی کردند برای همایش حزب کروبی .
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آقای مطهری کاملا برخلاف پدرش حرکت میکنه
  • یه نفر ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    مطهری دوباره هشتاد درصد حرفهای خودش رو البته مودبانه تکرار کرده و متاسفانه این کار او آب در هاون کوفتن است ،
  • علی ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    من کاری به بحث سیاسی دو نامه ندارم ولی عجب اشکال علمی آقای مطهری به استاد گرفتند منظورم این عبارت است «به نظر می رسد حدیث امام صادق علیه السلام ناظر به حقوق فرد است نه حقوق اجتماع و حق الناس، و این دو با هم خلط شده اند».
  • علی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    متأسفانه آقای مطهری از کنه فرمایشات حضرت آقای آیت الله حائری شیرازی طفره رقته(عمداً یا سهواً) و در مسیر دیگری پاسخ داده اند .
  • علی ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    علی مطهری توجه کن فکر کردی 4تا کتاب خواندی ورای دادیم رفتی مجلس علام الغیوب شدی؟هنوز بوی فتنه از امثال ..... ملت را ازار می دهد
  • عارف ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    مظلوم 24مليون پيروز انتخابات كه حق شادي هم نداشتند؟!!!!!!!
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر کسانی به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند باید از مجاری قانونی پیگیری میکردند و اردو کشی خیابانی و به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی راه درستی برای اعتراض نبوده و نخواهد بود.
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    برگزاری جشن برای کاندیدا پیروز در انتخابات نه خلاف قانون است و نه خلاف عرف و شرع بلکه لشکرکشی خیابانی و بدون مجوز وزارت کشور خلاف شرع و قانون است.
  • ناشناس ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    آنکس که نداند و نداند که نداند / در جهل مرکب ابدالدهر بماند
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای مطهری اگر قرار بود که شخص رئیس جمهور رو در کف خیابان ها انتخاب کنیم چه نیازی به برگزاری انتخابات بود و اگر انتخابات داریم باید نظر شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد صحت انتخابات رو حجت بدانیم .
  • هادي ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر آقاي مطهري بپذيرند كه خط ولايت معيار سنجش است كه نميپذيرند آنگاه قدري در چيستي فتنه مطالعه بفرمايند كه نميفرمايند به اين نتيجه ميرسند كه سخنانشان از محبت شديد به آقاي هاشمي و بغض و عداوت با آقاي احمدي نژاد سواي محاسن و معايب آنهاست كه شوربختانه به اين يكي هم حالا حالاها نميرسند.به همين دليل مثل براي يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن در حق اين آقازاده مصداق پيدا ميكند.
  • فريد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    با سلام جناب آقاي مطهري شما يا مي دانيد و خود را به خوش بيني وادار مي نماييد و يا واقعا قدرت تحليل نداريدكه هر دو نشان مي دهد شما بهتر است به مانند ابوذر در سياست دخالت نكنيد كه خسر دنيا و الاخره خواهيد شد .انتخاب رنگ سبز و انقلابهاي رنگي و حمايت جريان ضد انقلاب و بي بي سي و بيانيه هاي پشت سرهم سران فتنه و هتك حرمت ولايت فقيه و روزه خواري روز قدس و هتك حرمت عاشورا و عدم ندامت و ...... نشان از چيست ؟ كجاست آن هوش و كياست شهيد مطهري ؟ المومن كيض ؟ جناب آقاي مطهري تشكر مي كنم تا باعث شديد معني فرقان و قرآن سر ني و ... را درك كنم . به اميد بيداري همه ما
  • فريد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    با سلام جناب آقاي مطهري شما يا مي دانيد و خود را به خوش بيني وادار مي نماييد و يا واقعا قدرت تحليل نداريدكه هر دو نشان مي دهد شما بهتر است به مانند ابوذر در سياست دخالت نكنيد كه خسر دنيا و الاخره خواهيد شد .انتخاب رنگ سبز و انقلابهاي رنگي و حمايت جريان ضد انقلاب و بي بي سي و بيانيه هاي پشت سرهم سران فتنه و هتك حرمت ولايت فقيه و روزه خواري روز قدس و هتك حرمت عاشورا و عدم ندامت و ...... نشان از چيست ؟ كجاست آن هوش و كياست شهيد مطهري ؟ المومن كيض ؟ جناب آقاي مطهري تشكر مي كنم تا باعث شديد معني فرقان و قرآن سر ني و ... را درك كنم . به اميد بيداري همه ما
  • فريد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    با سلام جناب آقاي مطهري شما يا مي دانيد و خود را به خوش بيني وادار مي نماييد و يا واقعا قدرت تحليل نداريدكه هر دو نشان مي دهد شما بهتر است به مانند ابوذر در سياست دخالت نكنيد كه خسر دنيا و الاخره خواهيد شد .انتخاب رنگ سبز و انقلابهاي رنگي و حمايت جريان ضد انقلاب و بي بي سي و بيانيه هاي پشت سرهم سران فتنه و هتك حرمت ولايت فقيه و روزه خواري روز قدس و هتك حرمت عاشورا و عدم ندامت و ...... نشان از چيست ؟ كجاست آن هوش و كياست شهيد مطهري ؟ المومن كيض ؟ جناب آقاي مطهري تشكر مي كنم تا باعث شديد معني فرقان و قرآن سر ني و ... را درك كنم . به اميد بيداري همه ما
  • هادي ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر آقاي مطهري بپذيرند كه خط ولايت معيار سنجش است كه نميپذيرند آنگاه قدري در چيستي فتنه مطالعه بفرمايند كه نميفرمايند به اين نتيجه ميرسند كه سخنانشان از محبت شديد به آقاي هاشمي و بغض و عداوت با آقاي احمدي نژاد سواي محاسن و معايب آنهاست كه شوربختانه به اين يكي هم حالا حالاها نميرسند.به همين دليل مثل براي يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن در حق اين آقازاده مصداق پيدا ميكند.
  • abbas ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    این بنده خدا اصلاً نفهمیده آیت الله حائری چه گفته ، ایشان در نامه خطابش به موسوی بود که باید درک می کرد که در این شرایط هیجانی دعوت مردم به ریختن در خیابانها خطرناک است ونمی توان آن را کنترل کرد ، دست هایی پشت پرده هستند که از این آب گل آلود ماهی می گیرند. حضرت آقا هم این را چند بار تذکر دادند. آن وقت مطهری میرود و اصول دمکراسی و شعور انقلابی مردم ایرانی مطرح می کند چه ربطی به هم دارند.
  • حمید رخساری زاده ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    باسمه تعالی جناب آقای علی مطهری انگار یا شما حافظه تاریخی خود را از دست داده اید و یا فکر می کنید ما مردم ایران وقایع سال 88 از یادمان رفته است؟ چرا ماجرای آن سال را وارونه تعریف می کنید؟ مردمی که در آن وقایع ناظر و هوشیار بودند در باره شما چه فکر می کنند؟ شما در آن سال کجا بودید؟ اگر در ایران بودید و در جریان وقایع آن سال بودید چرا بر عکس ماجرا سخن می گوئید؟ آیا به قول شما معترضان نتایج انتخابات بدون دستور به خیابان ها ریختند؟ پس بفرمائید اطلاعیه های پی در پی موسوی در تحریک و دعوت به خیابان ها خواب و خیال و اوهام بوده است؟ یعنی جنابعالی از آن اطلاعیه ها و محتوای آنها بی خبرید؟ آیا مردمی که به قول شما به تقلب اعتقاد پیدا کردند باید در خیابان ها به دنبال حق خود باشند؟ آیا قانون اساسی که شما به موادی از آن استناد می کنید در باره اعتراض به نتایج راه و کار قانونی معین نکرده است؟ چرا آن مواد قانونی را به عمد فراموش کرده اید و حرفی از آن نمی زنید؟ آیا معترضین در طول 8 ماه پس از انتخابات تظاهرات آرام کردند؟ آیا اموال عمومی را به آتش نکشیدند؟ آیا ساختمانهای دولتی و بیت المال را تخریب نکردند؟ آیا به قرآن و مساجد و تصویر حضرت امام بی حرمتی نکردند؟ آیا در ماه مبارک رمضان در ملا عام روزه خواری نکردند؟ آیا به محرم و امام حسین (علیه السلام) بی حرمتی نکردند؟ شما آن روزها کجا بودید که اینها را ندیدید؟ راستی شعارهای آن بقول شما معترضین یادتان نیست؟ جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان، مرگ بر اصل ولایت فقیه و ... چه ارتباطی با اعتراض به نتایج انتخابات دارد؟ هنوز هم می گوئید در پی براندازی نبودند؟ آیا شما حمایت های پیاپی آمریکا، اسرائیل و انگلیس را نمی دیدید؟ آیا اسرائیل آنها را سرمایه های خود اعلام نکرد؟ هنوز هم اعتقاد دارید از خارج دستور نمی گرفتند؟ هنوز هم می پندارید آن اتفاقات به آمریکا و انگلیس و اسرائیل منتسب نبود؟ وقایع زشت آن سال آیا پیروی از سیره علی (علیه السلام) بود؟ به نظر شما رفتار آن روز به قول شما معترضان به رفتار طلحه و زبیر و شتر سرخ موی در جنگ جمل و یا رفتار خوارج در جنگ نهروان شباهت نداشت تا به سیره علی(علیه السلام)؟ شما می گوئید می بایست موضوع به شورای نگهبان ارجاع می شد. شما عمدا مسائل را فراموش کرده اید یا فکر می کنید ما حافظه درستی نداریم؟ مگر رهبر معظم انقلاب موسوی و کروبی را به ارائه اعتراض خود به شورای نگهبان دعوت نکردند؟ مگر وقت قانونی ارائه اعتراض را برای این دو نفر تمدید نکردند؟ مگر شورای نگهبان بارها اعلام آمادگی برای بازشماری صندوقها نکرد؟ چرا این دو نفر به توصیه های رهبر معظم و شورای نگهبان اعتنا نکردند؟ آقای مطهری بر خلاف نظر شما هیچ کس بجز دشمنان اسلام اعتقادی به این ندارد که نظام قدرتمند اسلامی با این نسیم ها تکان خواهد خورد. شکست توطئه های رنگ وا رنگ دشمنان در این 36 سال پس از انقلاب نشان از صلابت و پایداری نظام اسلامی دارد. اگر فراموش کرده اید بیادتان می آورم که در 9 دی با حضور توفنده مردم همه رهبران آن فتنه آمریکائی سر جای خود نشستند و جرات خودنمائی پیدا نکردند. نظام جمهوری اسلامی نیز در حق آن دو نفر بسیار با رافت و رحمت رفتار نمود و گرنه در هر کجای دنیا چنین بی حرمتی به ارزشهای نظام می شد حکمش اعدام بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس