پرسپولیس با نمایشی ضعیف در ورزشگاه آزادی مقابل تیم انتهای جدولی ملوان شکست خورد تا علاوه بر تحمل چهارمین شکست متوالی در لیگ هوادارانش را برای رقابت‌های آسیایی هم نگران کند.

پرسپولیس به تیم بدون دوازه‌بان هم باخت/ صدرنشینی مقتدرانه فولاد +جدول
گروه ورزشی مشرق، در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس در حالی به مصاف ملوان رفت که این دیدار به دلیل اهدای جایزه وریا غفوری به عنوان پدیده لیگ برتر در جام ملت‌های 2015 آسیا در کنار زمین با دقایقی تأخیر و از ساعت 17:10 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر ملوان خاتمه یافت. پژمان نوری دقیقه 17 برای ملوان گلزنی کرد. (جزئیات کامل دیدار پرسپولیس - ملوان)

برنامه، نتایج کامل و گلزنان لیگ برتر ایران

گفتنی است؛ پژمان نوری ششمین گل خود را به پرسپولیس زد و باعث شکست تیم سابق خود شد.

پرسپولیس در حالی این مسابقه را آغاز کرد که «گابریل» بازیکن برزیلی برای اولین بار در ترکیب سرخپوشان قرار گرفت و از اول برای پرسپولیس بازی کرد. در غیاب محمد نوری و هادی نوروزی، بازوبند کاپیتانی به محسن بنگر رسیده بود.

بازیکنان ملوان که در دقایق ابتدایی سرحال‌تر از پرسپولیسی‌ها نشان می‌دادند چندباری دروازه حریف را به صورت نه چندان خطرناک تهدید کردند ولی در نهایت روی شوت مازیار زارع از پشت محوطه جریمه و دفع ناقص سوشا مکانی، این پژمان نوری بود که در دقیقه 17 گل برتری ملوان را به ثمر رساند.

بعد از این گل تیم ملوان کمی عقب نشست و به ضد حملات دل بست. با این حال تلاش بازیکنان پرسپولیس برای جبران نتیجه چندان چنگی به دل نزد و اکثر پاس‌های بازیکنان این تیم به خاطر اشتباهات ساده از دست رفت تا بازی با همان یک گل به اتمام برسد.

پرسپولیس در این نیمه به خاطر مصدومیت محمدرضا خانزاده تعویض اجباری انجام داد و حمید علی عسگری به جای این بازیکن وارد زمین شد.

پرسپولیس - ملوان بندرانزلی - امید عالیشاه

در نیمه دوم، تیم پرسپولیس بازی هجومی را در دستور کارش قرار داده بود ولی بازی احساسی شاگردان حمید درخشان و اشتباهات مکرر آنها در کنار دفاع متراکم ملوان اجازه نفوذ به سرخپوشان نداد. پرسپولیس در این نیمه بیشتر به بازی کناره‌ها و سانتر از جناحین روی آورد ولی مدافعان ملوان روی ضربات ارسالی موفق‌تر بودند.

در دقیقه 57 حمید درخشان «تادئو» مهاجم برزیلی و ناکام خود را از زمین بیرون کشید و با فرستادن علی علیپور به داخل زمین قصد داشت قدرت هجومی تیمش را افزایش دهد. خطرناک‌ترین حمله پرسپولیس تا دقیقه 72 شوت امید عالیشاه بود که توسط دروازه بان ملوان به صورت ناقص دفع شد و علیپور هم در برگشت نتوانست گل مساوی را به ثمر برساند.

بازی در 15 دقیقه انتهایی با ضد حملات ملوان هیجان بیشتری گرفت. ابتدا آبشک، بازیکن ملوان در دقیقه 76 یک موقعیت تک تک را مقابل دروازه پرسپولیس از دست داد و دو دقیقه بعد این اعتمادی بود که می‌توانست روی ضد حمله گل دوم ملوان را به ثمر برساند ولی این فرصت هم به خاطر کم بودن تعداد بازیکنان ملوان در محوطه جریمه پرسپولیس از دست رفت.

بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس در دقیقه 88 به دست آمد. صادقی دروازه بان ملوان به خاطر خطا روی محسن بنگر از زمین مسابقه اخراج شد. چون ملوان سه تعویض خود را انجام داده بود، مازیار زارع لباس دروازه‌بان را پوشید و درون دروازه رفت تا مقابل ضربه پنالتی بایستد. با این حال «گابریل» بازیکن خارجی پرسپولیس نتوانست به خاطر عکس العمل مازیار زارع، پنالتی را گل کند.

پرسپولیس با این نتیجه چهارمین شکست متوالی خود را در لیگ برتر تجربه کرد. نکته عجیب اینکه این دومین برد ملوان در این فصل از مسابقات لیگ برتر بود. اولین برد ملوان هم در بازی رفت مقابل پرسپولیس به دست آمده بود!

با این نتیجه پرسپولیس 22 امتیازی باقی ماند و با توجه به برد پدیده، به رده دهم جدول سقوط کرد. ملوان هم با این برد 15 امتیازی شد ولی در انتهای جدول باقی ماند.

فولاد با شکست استقلال خوزستان صدرنشین شد

به گزارش مشرق، در آخرین دیدار هفته نوزدهم هم فولاد و استقلال خوزستان در داربی خوزستانی‌ها به مصاف هم رفتند. فولادی‌ها به خوبی می‌دانستند که با پیروزی در این دیدار می‌توانند خود را در صدر جدول ببینند و در پایان هم به هدفشان رسیدند.

استقلال خوزستان که هفته قبل نفت صدرنشین را در تهران متوقف کرده بود نتوانست این هفته مقابل فولاد قد علم کند تا نقش به سزایی در صدرنشینی تیم هم استانی‌اش داشته باشد.

مهدی بدرلو (8) و آلوز نانگ (28 و 82) برای فولاد گلزنی کردند. ضمن این که استقلال با اخراج موسی کولیبالی در ابتدای بازی، 85 دقیقه از بازی را 10 نفره دنبال کرد.

در اولین دیدار امروز هم تراکتورسازی در خانه 3-1 به پدیده باخته بود. (گزارش کامل این دیدار را در اینجا بخوانید)


جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته نوزدهم

ردیف تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 فولاد خوزستان 19 11 4 4 23 12 11 37
2 نفت تهران 19 9 8 2 26 15 11 35
3 استقلال 19 10 4 5 32 23 9 34
4 سپاهان 19 9 7 3 28 19 9 34
5 تراکتورسازی تبریز 19 9 5 5 33 23 10 32
6 ذوب آهن 19 7 6 6 24 18 6 27
7 سایپا 19 7 6 6 20 16 4 27
8 صبای قم 19 6 7 6 19 21 -2 25
9 پدیده مشهد 19 5 9 5 19 18 1 24
10 پرسپولیس 19 6 4 9 19 23 -4 22
11 پیکان 19 4 8 7 10 16 -6 20
12 استقلال خوزستان 19 3 10 6 23 27 -4 19
13 نفت مسجد سلیمان 19 3 9 7 12 23 -11 18
14 گسترش فولاد 19 3 8 8 19 29 -10 17
15 راه آهن 19 4 4 11 15 30 -15 16
16 ملوان 19 2 9 8 14 23 -9 15

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسم ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    آقا من اگه یه چیزی رو نگم دق می کنم : الان پرسپولیس به ملوان باخت ، کلا پرسپولیس با حمید درخشان نتیجه نگرفت ، حتما حمید درخشان می خواد آخر کارش با پرسپولیس در صورتی که نتیجه نگرفته باشه بگه که تیم رو من نبستم و از این حرف ها . ما هم می گیم خیل خوب راست می گی به امید خدا سال دیگه ، بعدش سال دیگه میاد مثلا نتیجه می گیره بعدش میریم آسیا ، سال بعدی مدیر عامل باشگاه عوض می شه با درخشان حال نمی کنه اون رو عوض می کنه یکی دیگه رو میاره بعدش دوباره نتیجه نمی گیریم ، می گیم آقای مربی چرا نتیجه نمی گیری می گه آخه تیم رو درخشان بسته سال دیگه خودم تیم رو درست کنم نتیجه می گیریم . دوباره سال دیگه روز از نو روزی از نو . این مطلب رو بسط بدیم به همه مربی ها و کلا فوتبالمون . کلا افتادیم توی دور و تسلسل . یه زمانی ایرانی ها به هوش و ذکاوتشون معروف بودن ولی الان لابد خارجی ها ما رو به لودگی می شناسن با این کار هامون سال پیش دایی نیلسون رو داشت و اون هم عالی کار می کرد . خوب واسه چی دوباره رفت سوشا رو گرفت . خوب اگه سوشا بهتره چرا دروازه بان ها رو چرخشی بازی می دین . اگه بهتر نیست چرا اوردینش ؟ آخرش هم نیلسون رو فرستادن رفت سوشا هم از تیم ملی جا موند. کلا اوضاعیه تو فوتبالمون . راستی یه چیز دیگه ، من پرسپولیسی ام ولی خیلی حال کردم زارع پنالتی رو گرفت ، البته از حق نگذریم پنالتی باید تکرار می شد چون موقع زدن ضربه زارع نیم متر جلو تر از خط بود . ببخشید طولانی شد
  • 4تاییا ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    کار پرسپولیس دیگه تمومه، الفاتحه
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    واقعا کیروش درباره درخشان درست گفت. تیمی که 50 روز دست این اقابود وتمرین اردوی خارج از کشور داشت وفقط یک بازیکن ملی داشت و تمام بازیکانش در اختیارش بودند باید به تیم ته جدولی اونهم ده نفره ببازه ؟؟؟؟؟ درخشان با این عملکرد لیاقت نشستن روی نیمکت این تیم رو نداره چه برسه به اینکه از کیروش انتقاد کنه . ملوان امسال فقط دو برد داشته اونهم مقابل پرسپولیس !!!!!
  • یاسر ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    فقط من موندم این بازیکنای خارجی مثل تادئو و .......... رو چجوری تایید کردن
  • میثم ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    وقتی هر بازیکنی که در حد لیگ 2هست تو پرسپولیس بازی میکنه وسایت ها و روزنامه ها این بازیکنان را بزرگ می کنند نتیجه این می شود.شما مطمئن باشید که تعداد شکست ها بیشتر خواهد شد.
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مازیار کاسیاس ... سروز لنگیاس
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    پرسپولیس قهرمان ... تو لیگ برتر بمان
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    ما همه لنگی هستیم
  • مجید ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    من به عنوان یک استقلالی میگم پنالتی اشتباه بود باید تکرار می شد هنوز پنالتی نزده زارع به راحتی 3 قدم جلوتر از خط دروازه بود !!!
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دوای درد پرسپولیس فقط علی پروین است این همه به همه اعتماد کردند یک مدت هم به سلطان فرصت دهند
  • کاپیتان ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    من استقلالی هستم (تــــــــیر!!!) ولی خدایی از تیتر روز نامه استقلال ناراحت شدم گناه دارن به خدا حالا درسته استقلال داره میره واسه قهرمانی و پرسپولیس هم عزم جزم کرده واسه دسته1 ولی نباید مسخرشون کنیم آخه همش هم تقصیر این هرزنامه ی لنگه مجبوری تیتر شر و ور بزنی؟ ورمیداره میزنه سوشای آقای گل! بعد فردا گل به خودی میزنه دیروز زده ملوان در گرداب لنگ! آخه یه نگاه به روزنامه استقلال و شوت و خبر ورزشی بنداز یه مقدار یاد بگیر.
  • موسی ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    آقا مقالتون خیلی قشنگ بود گل گفتی.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    درخشان به ارزوش يعني گرفتن عكس با نيمكت مربيگري پرسپوليس رسيد لطفا تا بيشتر كار دست تيم نداده اخراجش كنيد
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دایی تیمی بسته که فرگوسن و گواردیلا هم نمیتونن باهاش نتیجه بگیرن!
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    حیف از پولهای بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس