به گزارش مشرق، مهدی جمالی در مجمع سالانه سایپا گفت: در چند سال گذشته با تحریمهای ظالمانهای که از طرف کشورهای غربی صورت گرفت، صنعت خودرو با مشکلات زیادی روبرو شد که خوشبختانه با استقرار دولت تدبیر و امید و نتیجه مثبت مذاکرات بین المللی، آینده خوبی پیش روی صنعت خودرو قرار دارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: صنعت خودرو که صنعت اشتغال زا و مولد بوده و لکوموتیو سایر صنایع است، با شروع تحریمها دچار مشکل شد و علاوه بر شرکتهای خودروساز سایر صنایع وابسته به خودروسازی نیز با چالشهایی روبرو شدند و علاوه بر این، برخی اشتباهات در گذشته نیز مشکلات مضاعفی را برای سهامداران سایپا به وجود آورد.
وی تصریح کرد: شرکت سایپا از لحاظ نقدینگی به نسبت چند سال گذشته مشکلات زیادی دارد که پرداخت سود بالا، افزایش حقوق و دستمزد و تثبیت قیمت خودرو، شرکت سایپا و سهامداران را از کسب سود مناسب و منطقی بیبهره کرده است و امیدواریم سازمان های نظارتی و مسئولین ذی ربط اجرای صحیح قیمت گذاری را مورد توجه قرار دهند .
به گفته جمالی، جهت برون رفت از بحران در مدت کوتاه حضورم در سایپا پیگیری و رایزنی های مناسبی با سیستم های مالی و بانکی کشور صورت گرفته است و همچنین برای کسب نقدینگی، فروش داراییهای مازاد و غیر بهره ور گروه توسط کمیته ویژه ای در دستور کار قرار دارد که قطعا منجر به چابک سازی سازمان خواهد شد .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : از دیگر راه های برون رفت از این معضل افزایش تولید است که با اجرای برنامه جهش تولید به نسبت ماه گذشته، تولید از ۱۳۰۰ به ۱۸۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است و به زودی تولید به ۲۵۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید که در این خصوص قطعه سازان و مدیران تولید نقش مهمی را ایفا کرده اند.
جمالی افزود: در حال حاضر افزایش صادرات نقطه قوت شرکت سایپا است، چرا که سایپا تا کنون ۸۰ درصد صادرات خودرویی کشور را به عهده داشته و با روند مثبتی که در مذاکرات صورت گرفت، افزایش صادرات و کسب سهم بیشتری از بازار صادراتی امکان پذیرخواهد بود.
وی به عدم توسعه محصول در زمان رونق شرکت سایپا اشاره کرد و گفت: باید از گذشته درس گرفت و از فرصت پیش آمده در راستای کسب دانش فنی روز دنیا و تولید محصولات متنوع استفاده مناسب کرد.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد های خوبی از طرف خودرو سازان مطرح دریافت کرده ایم و مذاکرات خوبی نیز انجام شده است که امیدوارم از این همکاری های دوجانبه با شرکت های اروپایی در جهت پیشبرد اهداف گروه سایپا و کسب رضایت سهامداران به نحو شایسته استفاده کنیم و انشاء الله با کمک و یاری کارکنان و سهامداران سال ۹۴ سال شکوفایی مجدد صنعت خودرو و اعتلای شرکت سایپا خواهد بود.
در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در ۱۷ بند به انضمام صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت سایپا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ و همچنین گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال ۹۳ و برنامه های سال ۹۴ برای سهام داران قرائت شد و در ادامه نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از شرایط و روند فعالیت های شرکت سایپا در حضور سهام دارن ارائه کرد و تعدادی از سهامداران سئوالاتی رامطرح کردند که از طرف هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا پاسخ لازم داده شد.
در پایان و پس از ارائه گزارشات از طرف حسابرس مستقل و بازرس قانونی و هیات مدیره، سهامداران صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را تصویب کردند و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی برای سال ۹۴ با اکثریت آرا تصویب شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: صنعت خودرو که صنعت اشتغال زا و مولد بوده و لکوموتیو سایر صنایع است، با شروع تحریمها دچار مشکل شد و علاوه بر شرکتهای خودروساز سایر صنایع وابسته به خودروسازی نیز با چالشهایی روبرو شدند و علاوه بر این، برخی اشتباهات در گذشته نیز مشکلات مضاعفی را برای سهامداران سایپا به وجود آورد.
وی تصریح کرد: شرکت سایپا از لحاظ نقدینگی به نسبت چند سال گذشته مشکلات زیادی دارد که پرداخت سود بالا، افزایش حقوق و دستمزد و تثبیت قیمت خودرو، شرکت سایپا و سهامداران را از کسب سود مناسب و منطقی بیبهره کرده است و امیدواریم سازمان های نظارتی و مسئولین ذی ربط اجرای صحیح قیمت گذاری را مورد توجه قرار دهند .
به گفته جمالی، جهت برون رفت از بحران در مدت کوتاه حضورم در سایپا پیگیری و رایزنی های مناسبی با سیستم های مالی و بانکی کشور صورت گرفته است و همچنین برای کسب نقدینگی، فروش داراییهای مازاد و غیر بهره ور گروه توسط کمیته ویژه ای در دستور کار قرار دارد که قطعا منجر به چابک سازی سازمان خواهد شد .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : از دیگر راه های برون رفت از این معضل افزایش تولید است که با اجرای برنامه جهش تولید به نسبت ماه گذشته، تولید از ۱۳۰۰ به ۱۸۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است و به زودی تولید به ۲۵۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید که در این خصوص قطعه سازان و مدیران تولید نقش مهمی را ایفا کرده اند.
جمالی افزود: در حال حاضر افزایش صادرات نقطه قوت شرکت سایپا است، چرا که سایپا تا کنون ۸۰ درصد صادرات خودرویی کشور را به عهده داشته و با روند مثبتی که در مذاکرات صورت گرفت، افزایش صادرات و کسب سهم بیشتری از بازار صادراتی امکان پذیرخواهد بود.
وی به عدم توسعه محصول در زمان رونق شرکت سایپا اشاره کرد و گفت: باید از گذشته درس گرفت و از فرصت پیش آمده در راستای کسب دانش فنی روز دنیا و تولید محصولات متنوع استفاده مناسب کرد.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد های خوبی از طرف خودرو سازان مطرح دریافت کرده ایم و مذاکرات خوبی نیز انجام شده است که امیدوارم از این همکاری های دوجانبه با شرکت های اروپایی در جهت پیشبرد اهداف گروه سایپا و کسب رضایت سهامداران به نحو شایسته استفاده کنیم و انشاء الله با کمک و یاری کارکنان و سهامداران سال ۹۴ سال شکوفایی مجدد صنعت خودرو و اعتلای شرکت سایپا خواهد بود.
در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در ۱۷ بند به انضمام صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت سایپا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ و همچنین گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال ۹۳ و برنامه های سال ۹۴ برای سهام داران قرائت شد و در ادامه نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از شرایط و روند فعالیت های شرکت سایپا در حضور سهام دارن ارائه کرد و تعدادی از سهامداران سئوالاتی رامطرح کردند که از طرف هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا پاسخ لازم داده شد.
در پایان و پس از ارائه گزارشات از طرف حسابرس مستقل و بازرس قانونی و هیات مدیره، سهامداران صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را تصویب کردند و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی برای سال ۹۴ با اکثریت آرا تصویب شد.