کد خبر 496808
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

يک عضو جداشده داعش از نحوه انتخاب عاملان انتحاري اين گروه تروريستي پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از ديلي بيست؛ يکي از اعضاي فراري داعش که براي حفظ جان اين گروه تروريستي را ترک کرده است، درباره نحوه انتخاب عاملان انتحاري و کسانيکه کمربند انفجاري را به خود مي‌بندند و با وارد شدن به جمعيت، آن را منفجر مي‌کنند، توضيح داد. اين عضو فراري داعش با نام مستعار "ابوخالد" اظهار داشت: مليت عاملان انتحاري متنوع است و حتي افرادي از روسيه، فرانسه، نيوجرسي آمريکا و... نيز براي مردن در راه اهداف داعش اعلام آمادگي مي‌کنند.

ابوخالد در ادامه افزود: عامل انتحاري شدن براي داعش يک فرصت است. زمانيکه به عضويت داعش درمي‌آييد، در ابتدا چند جلسه کلاس‌هاي مذهبي به شيوه اين گروه تروريستي را پشت سر خواهيد گذاشت. در اين جلسات از اعضاي تازه وارد سوال مي‌شود: چه کسي مي‌خواهد به بهشت برود؟ هميشه تعداد زيادي داوطلب وجود دارد که دستانشان را براي اعلام آمادگي بالا مي‌برند. اين افراد داوطلب از بقيه جدا شده و به گروه ويژه ديگري انتقال داده مي‌شوند. داوطلبان عمليات انتحاري بايد آموزش‌هاي مخصوص ديگري ببينند.

ابوخالد که در زمان حکوت ديکتاتوري صدام يکي از افسران آژانس جاسوسي حزب بعث بود، در ادامه افزود: در ماه‌هاي اخير تعداد نيروهاي تازه وارد به شکل چشمگيري کاهش يافته‌اند. با کم شدن جذب نيرو، کلاس‌هاي آموزشي نيز کمتر از قبل برگزار مي‌شوند. در کلاس‌هاي "تلقين فکري و روحي داعش" مردان و زنان جوان کمي هستند که براي ورود هرچه سريعتر به بهشت داوطلب مي‌شوند؛ اما هنوز هم حضور در عمليات انتحاري، امري داوطلبانه محسوب مي‌شود.

در حملات تروريستي جمعه شب پاريس که به کشته شدن دست‌کم 132 نفر و مجروح شدن بيش از 353 نفر منتهي شد، تروريست‌ها از کمربند انتحاري استفاده کرده بودند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس