کد خبر 509993
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸

باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که شمار زنان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به 48 تن رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه 'اخبار فلسطین' در بیانیه روز پنجشنبه باشگاه اسیران فلسطین آمده است: این تعداد اسیر زن در دو زندان 'هشارون' و 'الدامون' و مراکز بازداشت و بازجویی نگهداری می شوند.

این بیانیه اضافه می کند : مدیریت زندان های رژیم اشغالگر اخیرا 13 اسیر زن را از زندان 'هشارون' به زندان ' الدامون' منتقل کرده است زیرا از زمان آغاز انتفاضه قدس، این زندان با تراکم بیش از حد بند زنان روبرو بوده است.

هشت نفر از این اسیران به نام های هاله ابوسل، استبرق، مرح باکیر، جیهان عریقات، نورهان عواد، صابرین سند، دیانا الرجبی و لمی البکری کودک و نوجوان هستند و با همان مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که اسیران بالغ با آن روبرو هستند.

درمیان زنان اسیر فلسطینی سعاد عبدالکریم الرزیقات 22 ساله از شهرک تفوح در الخلیل، جورین قدح 19 ساله از رام الله و اسما حمدان 19 ساله از ناصره در سرزمین های اشغالی 1948 هرکدام بدون اتهام خاصی به سه ماه بازداشت اداری محکوم شده اند.

بازداشت اداری یا خودسرانه، مجازاتی است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه، از سوی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی اعمال می شود و زمان آن از یک تا 6ماه است و گاهی اوقات برای چندین بار تمدید می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس