وی درباره اینکه چرا قسمت های این سریال به آرامی نوشته می شوند، بیان کرد: ما قسمت های اولیه سریال را چندین بار بازنویسی کردیم چون حساسیت ها نسبت به این سریال بالاست. ما پیش از این سریال «پایتخت» را کار کرده ایم و اگر این کار به خوبی آن نباشد با آن مقایسه می شود و حتی عده ای خواهند گفت این تیم فقط بلد است «پایتخت» بسازد بنابراین متن می طلبید که هر بار بازنویسی هایی روی آن صورت بگیرد و بهترش کنیم تا پایه کار درست چیده شود.
قصه ها را با محسن تنابنده درمی آوریم
نویسنده فیلمنامه «پایتخت» درباره چگونگی نوشتن فیلمنامه «سنگ پا» تصریح کرد: من و محسن تنابنده قصه ها را با هم درمی آوریم و بعد من می نویسم و تنابنده آنها را می خواند.
الوند درباره فضای «سنگ پا» نیز توضیح داد: این کار در عین اینکه فانتزی است اما رویکردی رئال دارد. ما سعی می کنیم همان طنز اجتماعی به روز مردم پسند را که پیش از این در آثار خود داشته ایم در این سریال هم داشته باشیم اما کنار هم قرار دادن اینها با هم سختی هایی دارد.
شوخی ها و موقعیت های رئال داریم
نویسنده فیلمنامه «شب های برره» اضافه کرد: سریال «سنگ پا» از شوخی ها و موقعیت های رئال بهره گرفته است و ما در این سریال ناهنجاری ها را به تصویر می کشیم. مثلا ممکن است به سراغ سوژه ثروت اندوزی برویم و به این بپردازیم که چه کسانی یک شبه پولدار شده اند. ما به دنبال مصداق نیستیم و قرار نیست به سراغ اصناف، مشاغل، یقه سفیدها و یا رانت خواران برویم تنها موضوع را به تصویر می کشیم.
می دانیم چگونه دلبری کنیم
وی درباره اینکه این سریال چقدر می تواند مخاطب خود را جذب کند، بیان کرد: من، محسن تنابنده و سیروس مقدم آنقدر کار خود را بلد هستیم که اثری دربیاوریم که مورد اقبال قرار بگیرد. ما اگر اطمینان نداشتیم که این سریال می تواند موفق شود یا خیر اصلا به سراغ ساخت آن نمی آمدیم، بنابراین می دانیم چگونه باید از مخاطب خود دلبری کنیم.
نویسنده فیلمنامه های «مرد هزار چهره» و «ساخت ایران» در پایان درباره روند نوشتن فیلمنامه و تولید «سنگ پا» عنوان کرد: ما سعی می کنیم فیلمنامه را تا نوروز به قسمت های ۱۰ تا ۱۲ برسانیم، با این حال فکر نمی کنم برای کلید خوردن کار ابتدا بتوانیم فیلمنامه را تمام کنیم و اگر منتظر به پایان رسیدن فیلمنامه باشیم کار پخش در ماه مبارک رمضان نمی رسد.