بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شهریار عباسی، برگزیده هشتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد و عبدالعزیز حمادی، شاعر عرب‌زبان خوزستانی را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به جشنواره فرهنگی ـ هنری بابل عراق اعزام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، در این جشنواره فرهنگی که از سال ۱۹۸۵ در عراق برگزار می‌شود، شاعران و نویسندگانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران، فرانسه، آرژانتین، لیبی و تونس حضور دارند که امسال در تعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد، یک شاعر و یک نویسنده از کشورمان راهی این رویداد ادبی در «حله» عراق شدند.

شهریار عباسی و عبدالعزیز حمادی، در این جشنواره فرهنگی ـ هنری علاوه بر خواندن داستان و شعرخوانی، در دیدار با اهالی قلم کشورهای گوناگون و همچنین نمایشگاه کتابی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

در جشنواره فرهنگی ـ هنری «بابل»، هنرمندان شناخته‌شده عرصه‌های داستان، شعر، خوشنویسی، عکاسی، منبت‌کاری، نقاشی، فیلم مستند، تئاتر و موسیقی از کشورهای مختلف گرد هم می‌آیند و آثار خود را ارائه می‌کنند.

وزارت فرهنگ عراق، همه ساله این جشنواره را با محوریت فولکلور و موسیقی در منطقه «اسد» حله برگزار می‌کند. جشنواره بابل از سال 2003 به دلیل بروز جنگ در عراق و نبود امنیت کافی در این کشور تا چند سال تعطیل و معلق بود.

یادآور می‌شود، جشنواره فرهنگ و هنر بابِل، سال گذشته از موسی بیدج به خاطر تلاش‌هایش در معرفی ادبیات ایران به جهان عرب و ادبیات عرب به ایران تجلیل و جایزه خلاقیت‌های انسانی را از آن خود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس