کد خبر 580302
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

حسین اوجاقی می گوید انجمن ووشوی چین همکاری لازم را برای حضور مربیان خوب در ایران ندارد.

به گزارش مشرق، سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص آغاز اردوهای تدارکاتی تیم ملی اذعان کرد: 6 مرحله اردوی آمادگی تا رقابت های قهرمانی آسیا خواهیم داشت و اولین مرحله انتخابی برگزار شد که در هر وزن دو ووشوکار انتخاب شدند و 20 سانداکار در اردو باقی ماندند. رقابت های انتخابی بسیار خوب برگزار شد.

وی ادامه داد: رقابتهای قهرمانی آسیا در 10 وزن برگزار می شود و هر تیم می‌تواند در هفت وزن اعزام داشته باشد. ما با توجه به پتانسیل افراد و آنالیز رقبا نفرات اعزامی را انتخاب خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی ساندا در خصوص رقابتهای قهرمانی آسیا اظهار کرد: بیشتر قدرتهای ووشوی جهان در قاره آسیا هستند و همیشه قهرمانی آسیا در سطح بسیار بالایی برگزار می شود.

اوجاقی گفت: هنوز مسابقه ی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر نگرفته‌ایم. اگر به تورنمنتی دعوت شویم برای حضور در آن تصمیم می گیریم. البته برای برگزاری مسابقه تدارکاتی مشکل بودجه وجود دارد که باید دید چطور می شود.

وی با بیان اینکه مربی چینی تیم ملی ساندای جوانان در کنار تیم بزرگسالان نیز خواهد بود، خاطر نشان کرد: یک مربی چینی برای تیم ملی جوانان به ایران می آید. این مربی در رده بزرگسالان نیز کمک ما می‌کند. البته ما برای رده بزرگسالان نیز از انجمن ووشوی چین درخواست مربی کرده بودیم اما چینی ها همکاری لازم را نمی کنند.

اوجاقی همچنین افزود: چینی‌ها به بهانه‌های مختلف مربیانی که ما در نظر داریم را در اختیار ما نمی‌گذارند. چینی ها از ووشوی ایران هراس دارند. ترس از قدرت ساندای ایران باعث می شود که با حضور مربیان خیلی خوبشان در ایران موافقت نکنند.

اوجاقی با اشاره به اینکه حضور مربی چینی لازم است، گفت: قوانین ووشوی جهان مدام در حال تغییر است. چین مهد ووشوی جهان است و ما نیاز داریم از دانش مربیان چینی استفاده کنیم. البته نیاز به مربی چینی در تالو بیشتر احساس می شود اما در بخش ساندا هم باید از این مربیان بهره برد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس