فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) گفت:بیشترین آمار شهدای اطلاعات عملیات نسبت به کل قرارگاه‌ها در کشور مربوط به استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حدود 450 نفر شهید است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار جواد استکی در یک نشست خبری پیرامون فعالیت‌های قرارگاه عملیاتی حضرت سیدالشهدا(ع)  بیان کرد: این قرارگاه جزو 10 قرارگاه نیروی زمینی سپاه در سطح کشور است پس از تغییر ساختاری در سپاه، سپاه‌های استانی تشکیل شدند که مأموریت‌های رزمی به ویژه در جنگ سخت و نیمه سخت را بر عهده دارد محدوده جغرافیایی آن‌ها متشکل از چند استان است که شامل استان‌های اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای حفظ آمادگی و روحیه شهادت طلبی یگان‌ها از سال 1390 نیروی زمینی سپاه بر آن شدند که یادواره شهدای اطلاعات عملیات یگان‌های مختلف در سطح کشور را برگزار کنند. در همین راستا چهار یادواره در چهار قرارگاه در سطح نیروی زمینی سپاه به نام های قرارگاه کربلا، حمزه سیدالشهداء، عاشورا و غدیر برگزار شده است. در حقیق جامعه عمل پوشاندن به تاکید فرماندهی کل قوا  مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، آشنایی جوانان روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت ازاهداف برگزاری یادواره شهدای اطلاعات عملیات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) گفت: این اهداف را اگر بتوانیم جامعه عمل بپوشانیم، وظیفه‌ای را که در رابطه با شهدا داریم و دینی که به گردنمان درباره این عزیزان است را انجام داده‌ایم. بیشترین آمار شهدای اطلاعات عملیات نسبت به کل قرارگاه‌ها در کشور مربوط به استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حدود 450 نفر شهید است. 304 شهید اطلاعات عملیات مربوط به استان اصفهان، 90 شهید به استان یزد و 53 نفر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری هستند که به لحاظ تفکیک یگانی در لشکرهای امام حسین (ع)، لشکر نجف اشرف، قمر بنی‌هاشم و تیپ الغدیر مناطق شمالغرب و سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.

سردار استکی یادآور شد: بیش از 90 درصد خانواده شهدای اطلاعات عملیات در این منطقه مورد دیدار و سرکشی قرارگرفته‌اند که بعد از دیدارها تقدیر و تجلیلی هم از آن‌ها انجام می‌شد که با این بازدیدها از نحوه زندگی شهید، اسناد و خاطرات آن شهید با خبر می‌شدیم. با توجه به جمع‌آوری این اطلاعات از این 450 شهید 33 شهید، شهدای شاخص هستند که هرکدام از این شهدای اطلاعات عملیات شاخص، مسوؤل اطلاعات، فرمانده گردان‌ها و یا نقش‌های مهمی را در این بخش بر عهده داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) گفت: از 33 نفر شهدای شاخص اطلاعات عملیات سه نفر به عنوان شهدای ملی شناخته شده‌اند چرا که مسؤولیت‌هایی ملی مانند اطلاعات عملیات نیروی زمینی، جانشین و مسؤول آموزش اطلاعات عملیات را بر عهده داشتند که شهید شاهمرادی معروف به «حنیف» جانشین اطلاعات عملیات، شهید قجاوند مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی و شهید رفیعی مسئول آموزش اطلاعات عملیات این سه شهید بوده‌اند.

وی اظهار کرد: طی تصمیم‌گیری‌های انجام ‌شده قرار شده است تا برای هر شهید شاخص یک کتاب تهیه شود که حدود 10 عدد از این کتاب در مرحله چاپ هستند و امیدواریم تا پایان سال و تا زمان یادواره تعدادی از این کتاب‌ها آماده شده باشند. برای کل شهدای اطلاعات عملیات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری پنج کتاب جامع که شامل اطلاعات یا اسناد مربوط به کل این شهداست آماده می‌شود که برای سه نفر شهدای ملی اطلاعات عملیات، اثرات فاخری تهیه خواهد شد و در تلاش هستیم تا کارهای هنری منحصر به فردی را برای این سه شهید تهیه کنیم.

سردار استکی افزود: برگزاری برنامه‌های جنبی کارهای هنری و فرهنگی مانند انتشار نشریه فانوس معبر که در حال تدوین است از جمله فعالیت ها در این یادواره است که این نشریه یک وجه‌تسمیه برای شهدای اطلاعات است. با برنامه‌های مختلف صداوسیمای مرکز استان اصفهان اعم از برنامه قافله عشق و شب‌های روشن هماهنگی شده است تا شهدای اطلاعات عملیات به مردم تا آنجا که امکان‌پذیر باشد را معرفی کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: بیش از 7 برابر تعداد شهدای اطلاعات عملیات، پیشکسوتانی را در این زمینه اطلاعات را داریم که سرمایه‌های بزرگی برای نیروهای مسلح به شمار می‌آیند. در یادواره شهدای اطلاعات عملیات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تمبری برای یادبود این شهدا رونمایی خواهد شد که پیشکسوتان اطلاعات عملیات استان‌های مربوطه، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان مهمانان اصلی این یادواره خواهند بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتر خرزوخان از کومور ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    هاهااااا اصفهان. ما اینیم دیگه. اصلا از قدیم، اسپادان و اسپهان و سپاهان یعنی محل تجمع سپاهیان و نظامیان بوده ایم و گشته خواهیم بود. نسل اندر نسل من - خرزوخان کبیر - نیز مبارز بوده اند. بیشترین درصد شهدای جنگم ماس ماس. بیش از 25 درصد اعضای کابینه های بعد انقلاب و بیش از 50 درصد وزرای اطلاعات، و بیش از 30 درصد وزرای اقتصاد، طبق آمار ماس ماس. فرماندهان انتظامی که کلا ماس ماس. ایران کلیش ماس ماس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس