کد خبر 706088
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
بانک مرکزی

ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال میلیون‌ها خرید در مرحله پرداخت شده به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از ایجاد 70 میلیارد تومان خسارت است.

به گزارش مشرق، ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال میلیون‌ها خرید در مرحله پرداخت شده به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از ایجاد 70 میلیارد تومان خسارت است.

پاشا ناصر آبادی با اعلام این خبر گفت:  این نقص همچنان در سامانه‌های فنی بانک مربوطه موجود بوده و فقط محدود به مشتریان این شرکت نیست و عجیب است که بانک مرکزی و مشخصاً شرکت شاپرک به جای صیانت از حقوق و دارایی‌های مردم همچنان سکوت اختیار کرده است.

وی افزود: از آنجایی که بانک خصوصی مورد نظر از ارائه گزارش‌های شفاف امتناع می‌کرد، نهایتاً مجبور به طرح شکایت در مرجع قضایی شدیم که متعاقب آن و با دستور مقام  قضایی معلوم شد که تعداد خریدهای ثبت شده در سامانه‌های بانک، 1400 درصد بیشتر از مقداری بوده که قبلاً اعلام شده بود.

شاکی پرونده در عین حال تصریح کرد: مکرراً در خصوص چنین نقص  به مدیران بانک مربوطه و بانک مرکزی هشدار داده بودیم و از ماه‌ها قبل شخص رئیس کل بانک مرکزی هم در جریان این موضوع قرار گرفته بودند ولی متاسفانه مستنداتی که به بانک مرکزی ارسال می کردیم، بایگانی شده است.

وی گفت: بر اساس گزارش کارشناس رسمی دادگاه تجهیزات فنی بانک به اندازه ای ضعیف بوده که حدود 70 درصد  درخواست ها را دریافت نکرده و از سوی دیگر سرنوشت 93 درصد از خریدهای گزارش شده همچنان نامعلوم است و در خصوص 7 درصد  باقیمانده هم، عملیات پرداخت در 90 درصد موارد با خطا رو به رو شده است که این میزان انحراف در عملکرد یک سامانه بانکی فاجعه بار است.

وی تاکید کرد: به لحاظ قانونی، بانک ها مکلف به رعایت الزامات فنی مقرر در شقوق 2 و 3 از بند "ج" ماده 2 قانون تجارت الکترونیک هستند و بانک مرکزی نیز مکلف به نظارت بر حسن اجرای تعهدات قانونی و قراردادی بانک ها است.

ناصرآبادی اعلام کرد: بانک مربوطه از وضعیت اسف بار سامانه هایش با خبر است اما با این حال اگر مدیران بانک کوچکترین شکی نسبت به وضعیت سامانه های خود دارند، آماده ایم تا  تمامی مستندات پرونده را به همراه نتیجه استعلام از مراجع مختلف در اختیار رسانه ها و عموم مردم قرار دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • امیر IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    36 1
    خوب اسم بانکو می نوشتی که از درگاهش خرید انجام ندیم.
  • علی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    32 1
    من نمیدونم چرا اسم بانک رو نمیگن ملت متضرر نشن ....
  • ِحسن IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    13 0
    آقای پاشا ناصرآبادی چه سمتی دارند؟
  • بابك IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    1 0
    ميشه واضح تر توضيح بديد قضيه چيه
  • حق گو IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    0 0
    اسم بانک؟!
  • بهمن IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    0 0
    ملت نامحرم و بدبخت تا س در بانک گدایی نیافتیم نمی گویند تا بدبخت نشویم
  • سلام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    0 0
    متاسفانه عملیات ناموفق خریدها بعد از 48 ساعت که موکول به پیگیری از شاپرک است پول خارج شده برگشت داده نمی شود.پلیس فتا ورود کند در آینده رقم برگشت نشده ها بسیار رقم درشتی خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس