کتاب

«فرایند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» به قلم مریم بصیری از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش مشرق، تاکنون کتاب‌های متعددی در زمینه داستان، داستان‌نویسی و عناصر تشکیل‌دهنده آن نوشته و منتشر شده که هرکدام تلاش دارد بخشی از جهان داستان را برای نویسنده یا مخاطب علاقه‌مند، توصیف کند. کتاب «فرایند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» از جمله این آثار است که اخیراً از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

مریم بصیری که تاکنون آثار متعددی از او در حوزه رمان و داستان به چاپ رسیده، در کتاب جدیدش به چگونگی شکل‌گیری داستان می‌پردازد. بررسی تطبیقی عناصر داستان در رمان، نمایشنامه و فیلم‌نامه از دیگر بخش‌های اثر جدید بصیری را تشکیل می‌دهد.

در معرفی این اثر آمده است: این کتاب بر آن است تا روشنگر راه دانشجویان ادبیات داستانی و دراماتیک و نویسندگان جوانی باشد که قدم در راه دشوار نویسندگی گذاشته‌اند. نگارنده بر آن است تا در این اثر، تمامی عناصر اصلی و فرعی داستان را که در شکل‌گیری داستان رمان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه دخیل هستند، معرفی کند. تطبیق شباهت‌ها، تفاوت‌ها و کارکردهایی که این عناصر در سه قالب یاد شده با هم دارند، اصل مهمی است که به آن پرداخته شده است.

مخاطب با خواندن این کتاب چکیده‌ای از بیش از 400 کتاب آموزش داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی را مطالعه می‌کند و با نقل‌قول‌های نویسندگان بزرگ جهان آشنا می‌شود.

فرایند شکل‌گیری داستتان در ادبیات داستانی و دراماتیک، با زبانی ساده به یک نویسنده مبتدی و یا حتی حرفه‌ای کمک خواهد کرد تا به درستی از عناصر داستانی بهره‌ گیرد و بتواند به صورتی جذاب، داستان فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌اش را پیش ببرد.

«فرایند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» در 336 صفحه و به قیمت 32 هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس