کد خبر 818569
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
مجرم

همه بازداشت‌شدگان عامل سرسپرده و وابسته به سرویس‌های امنیتی متخاصم نبوده‌اند و بوده‌اند افرادی که فریب‌خورده یا در یک فضای هیجان‌زده وارد این بازی خطرناک شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

آنچه در صحنه خیابانی رخدادهای هفته گذشته دیده و زمینه‌ساز زبان‌درازی اجانب و سلطه‌گران شد، موضوعی قابل مطالعه و بررسی است، چه اینکه همه بازداشت‌شدگان عامل سرسپرده و وابسته به سرویس‌های امنیتی متخاصم نبوده‌اند و بوده‌اند افرادی که فریب‌خورده یا در یک فضای هیجان‌زده وارد این بازی خطرناک شده‌اند.

گونه‌شناسی اولیه آنها سه یافته مهم را نشان می‌دهد؛ نخست اینکه طیف سنی کمتر از ۴۰ سال است، ثانیاً ۶۵ درصد به بالاتر افراد بیکارند و نهایتاً تحرکات زنانه در آن قابل توجه است.

یعنی جوانان و زنان که از سال‌ها پیش مخاطبان خاص بوق‌های تبلیغی غرب بودند (شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان اساساً بر این مبنا متولد شدند.

خصلت‌های خاص این دو طیف همواره مورد طمع جریانات ضدملی بوده است و به آنها در چشم موتور محرکه خود نگاه کرده و می‌کنند و از سوی دیگر دستگاه حکمرانی نیز تلاش‌ها و برنامه‌های متعددی را در ۲ دهه اخیر برای نقش‌آفرینی بهینه این انرژی‌های نهفته، به مرحله اجرا در آورده است.

اکنون سخن از نتیجه‌بخش بودن یا نبودن آن برنامه‌ها نیست، بلکه تاکید بر این نکته است که مساله مذکور به درستی تشخیص داده شده و در مقاطعی این‌چنین، می‌توان نمودهای آن را به وضوح مشاهده کرد (که بخش اصلی حامیان انقلاب اسلامی و مدافع امنیت عمومی هم در این طیف سنی قرار دارند) و بر این گزاره صحه گذارد که آینده از آن جوان‌ترهاست و دشمن همین نقطه را نشانه گرفته و باید برای آن تدبیر و سیاست روشن و اجرایی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس