جلسه شورای شهر تهران

 در مدیریت جدید شهر تهران مشکلات بی‌شماری برای شهرداری بوجود آمده است و اصلاح‌طلبان هیچ فردی برای جمع کردن اوضاع پایتخت ندارند.

سرویس سیاست مشرق - وضعیت مدیریت شهر تهران معلق بین زمین و آسمان است؛ این موضوعی است که «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی به آن اشاره می کند. کرباسچی طی یک مصاحبه و یک یادداشت وضعیت مدیریت تهران را وخیم توصیف می کند که شورای شهری‌ها با مدیریت غلط آنرا به وجود آورند و 25 درصد از عمر شورا یعنی یکسال از آن به بطالت گذشت.

او از شورا به جهت اینکه نتوانسته شهردار توانایی انتخاب کند نیز انتقاد می کند و می گوید:

« این افتخار نیست که مجموعه شهرداری که باید به مردم خدمت کند، توسط اعضای شورای شهر تهران بین زمین و هوا معلق بماند یا احیانا فردی انتخاب شود که توانایی شخصی لازم را برای مدیریت شهر و قدرت هماهنگی با دولت، قوه قضائیه و دستگاه‌های مختلف نظام برای حل مشکلات شهر نداشته باشد.»

حالا حدود یک ماه است که نجفی شهر تهران را با استعفای خود بلاتکلیف رها کرده است. البته زمزمه استعفای وی از اسفندماه سال قبل و پیش از تعطیلات عید نوروز امسال در رسانه‌ها پیچید و چون زمان خوبی برای بررسی این موضوع نبود به سال بعد موکول شد و عملا دو ماه تهران با بلاتکلیفی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: 

نجفی ۳ بر صفر، اصلاحات را بازنده کرد

باختن افکارعمومی نتیجه قمار شورای شهری‌ها با سیاست+عکس

سیرک شورای شهر تهران با استعفا و ابقای نجفی

این درحالی است که در زمان مدیریت هفت ماهه وی در شهرداری تهران نیز عملا اتفاق خاص و مثبتی نیفتاد و به قول نقوی حسینی، نماینده مجلس، شهرداری و شورای اصلاح طلب حتی نتوانسته اند یک کوچه را در این مدت آسفالت کنند.

البته کنایه نقوی حسینی به شورا با مقایسه شهردار قبلی و شهرداری جدید نیز توامان بود. درحالی که در شهرداری قالیباف هر روز شاهد یک کار عمرانی در شهر تهران بودیم، عملا بسیاری از پروژه های شهر تهران با مدیریت جدید، مسکوت و تعطیل شدند.

به عنوان مثال درحالی که با کوشش قالیباف خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) در زمان وی ساخته و افتتاح شد اما در مدیریت جدید کمتر از این خط استفاده می شود و طول زمان مسافر بری این خط بیشتر از نیم ساعت است و مسافران باید منتظر بمانند تا مسئولان «ایستگاه شاهد» زمان حرکت قطار را اعلام کنند که عملا این خط با تمامی هزینه‌هایی که برای آن شده و حتی توریست‌ها هم می توانند از آن استفاده کنند، بلااستفاده مانده است.

 در مدیریت جدید شهر تهران از این نوع پروژه های عمرانی با هزینه وکیفیت بالا که بی مصرف مانده، بسیار است و درواقع مدیریت جدید شهر تهران استاد هدر دادن فرصت‌های شهری است. این درحالی است که کلانشهر تهران به شدت نیازمند تسهیل رفت و آمدهای شهروندان خود است.

شهری که در خلال دعواهای سیاسی اصلاح طلبان فراموش شده است

اصلاح طلبان حالا در گیرو دار اختلافات سیاسی درون جناحی نیز گیر افتاده اند و عملا دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت که خاطره شورای منحله اول را ( با اختلاف دو حزب کارگزاران و مشارکت) تداعی می کنند با اختلافات فاحش در انتخاب شهردار روبرو هستند. حتی کار به یادداشت های تند کرباسچی علیه شورا و وضعیت موجود هم کشیده است.

 شهروندان تهرانی با شورای شهری روبرو هستند که حتی نتوانسته از عهده کار و وظیفه اصلی خود یعنی تهیه و تدوین طرح ترافیک بر بیاید و  حالا یک ماه دیگر طرح ترافیک سال گذشته تمدید شده تا شورای شهری‌ها برای برطرف کردن مشکل طرح جدید زمان بخرند.

این درحالی است که کارشناسان می گویند که طرح ترافیک جدید کارشناسی شده نیست. در همین زمینه « محمد قانبیلی» عضو شورای استان تهران گفت:

«قطعا اجرای طرح ترافیک جدید با مشکلاتی مواجه خواهد شد چرا که این یک طرح بدون کارشناسی بوده است.»

حالا شهر تهران در این بلاتکلیفی قرار گرفته است و شورای شهری ها به جای مدیریت آن به سر و کله هم می زنند و بازی سیاسی راه انداخته‌اند. البته این شورا نشان داده که چندان مدیریت و کار اجرایی نیز بلد نیست که «طرح ترافیک جدید» و حاشیه های آن که مشکلاتی برای خبرنگاران و صنوفی مانند رانندگان آژانس و دیگر شهروندان به وجود آورده، یکی از دسته گل‌های شورای شهری هاست. در این باب حتی اصلاح طلبان از جمله کرباسچی هم از اینکه افرادی گمنام که تجربه مدیریتی ندارند را در این شورای حساس به کار گرفته اند، اظهار ندامت و پشیمانی می کند اما این ندامت و پشیمانی فعلا که سودی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    91 2
    خلایق هر چه لایق
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    98 4
    لایق تهرانی ها بدتر از ایناست هر چی گنده از این پایتخت شروع میشه
  • رضا GB ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    122 1
    خلایق هرچه لایق
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    121 4
    لیاقت روشنفکرنماها همینه 10سانت برف میاد کل شهر وفرودگاهها تعطیل شدحالا هم با 3سانت باران دارند خفه میشوند.
  • ساعد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    147 5
    هیچ قالیبافی ندارند اما تا دلت بخواد اختلاسگر و خائن وطن فروش دارند
  • منصور IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    44 6
    مردم تهران درواقع کلکسیون ایران هست. قطعا نجیب وشریف هستند . ولی باید قبول کنند که در انتخابات شورا وحتی مجلس کلاه سرشان رفته . باید درمرحله بعدی جبران کنند .
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      66 12
      یه کلاه که تا نافشون فرو رفته
  • رسول IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    104 7
    بچشید رای به اصلاحات رو . همچی اصلاحتون کنن که یه تار مو رو کلتون نمونه.
  • GB ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    71 4
    مستقل از طیف سیاسی به نظرتون این قحط الرجالی توی کشور 80 میلیونی خودش یه فاجعه ملی نیست؟!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    96 10
    این سنت خداست.هر چه به سر ما می آید از طرف خودما و با انتخاب خود ماست!!!!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    47 6
    قضیه تهرانیها شبیه قوم لوط شده اونقدر کفران نعمت میکنن تا به نغمت وتباهی دچار بشن علی برکت ا........
  • احدی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    72 12
    قالیباف هر چی باشه سگش شرف داره به این اصلاحاتی ها
  • AE ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    2 2
    نوش جان احمقها . حالا برید گله ای رای بدین ...
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    3 1
    لیست پیشنهادی سگ بازو گربه باز بهتر از این نمیشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    4 1
    لیست پیشنهادی سگ بازو گربه باز بهتر از این نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس